19 Aralık 2014 Cuma

BROWNİ Kurabiye

 
 
İşte o Browni Kurabiyeler! İçleri ıslak, yumuşacık harika tatlılar... Yapımları, pişirilmeleri çok kolay. Amaaaa... Ben bu tarifi bulduğumda eksik olduğunu, epey deneme yanılmadan sonra anladım. Neyin eksik olduğunu da en sonunda buldum ve tamamladım. işte son hali...
  
   
MALZEMELER
 
Şerbeti için:
   
- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı su
- 3-4 damla limon suyu
  
Hamuru için:
 
- Yarım paket margarin (ya da 125 gr tereyağı)
- 1 çay bardağı sıvı yağ (Ayçiçek uygun olur)
-  2 yumurta
(işte eksik olan malzeme buydu. 1 yumurta yazıyordu tarifte ve her yapmamda kurabiyeler dağılıp gidiyordu. Olay buymuş. İki yumurta kattım ve kıvamı tutturdum:))
- 1 çay bardağı pudra şekeri
- 1 paket vanilya
-1paket kabartma tozu
-3 yemek kaşığı kakao(tepeleme olmasına gerek yok,renk veriyor az da olsa)
- 3 su bardağı un (bardak tepeleme dolmasın, un fazla gelir)
 
 
  
                                              Şerbet kaynarken siz malzemelerin hepsini derin bir kapta elinizle yoğuruyorsunuz. Tamamen karışıp mükemmel kıvama geldiğinde de büyük yuvarlaklar yapıp tepsiye diziyorsunuz. Hamurumuz zaten yağlı olduğu için tepsiyi yağlamaya gerek yok. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 13-14 dk pişiyorlar. Kurabiyeler sıcakken, borcam kaba alıyoruz ve şerbet ılıkken üstlerinde gezdirip tamamını döküyoruz. 
                         
                           Hepsi bu... kolay olduğunu söylemiştim :))))
 
 
 

1 yorum: