26 Aralık 2014 Cuma

Çaylaaar! Ve Çay tarifim :)

 
Çaylar çaylaaaarrr... Çeşit çeşit, cici cici çaylaar... Hepsini tek tek tanıyacağız merak etmeyin :) Benim akşam çayı tarifimi verecektim, sözdü, unutmadım... Kış için özel olarak da düşünülebilir, çünküüüüü....
 
  
Öncelikle demliğinize resimdeki gibi iki kürek siyah çayı koyuyorsunuz. Normal siyah çay işte...Bergamot falan aromalı olmasına gerek yok, olmasının zararı da yok... Üç tane karanfil tanesi, 3-4 tane karabiber tanesi (el alttaki), tarçın kabuğu (çok çok küçük bir parça) ve tamamen tercihe göre frenk üzümü kurusu (sol baştaki).
 
 Karanfil tanesini 3 yerine beş koyarsanız keskin karanfil aromasının tüm çayınıza hakim olmasına izin vermiş olacaksınız. Onun için ne tarçın, ne karanfil ne de karabiber konusunda fazla cömert davranmamanızı tavsiye ederim. Her biri keskin aromalı kökler ve baharatlar çünkü :))
 
Frenk üzümü ya da İngilizcede Blueberry olarak bilinen bu minicik ilginç şeyleri bulmak güç olabilir. Ben Amasra'daki organik köylü pazarından bulmuştum. Zaten siyah çayın içine atıp demlemek de nereden estiyse bana, onu da bilmiyorum... :))) Lacivert çay içmek mi geçti aklımdan, kim bilir... Ama söyleyeyim, ne çayınıza renk verecek, ne de farkedilir bir tat...Onun için katsanız da olur, katmasanız da...
  
  
Tarçın dediysek abartmayalım, bir kabuk tarçının, üşenip de sakın ola hepsini koymayın çaya. Kırılmış şu küçük parçalardan bir veya ikisi yeterli...Gerçekten... :))
  
 
O kadar uğraştık... Buyrun afiyet olsun...:)) Ben bu çayı çok seviyorum. Sade çaydan en fazla iki fincan içebiliyorsam, bundan 4-5 fincan...O kadar yani. Özellikle kış akşamlarınızda içinizi ısıtacak harika bir karışım....
 
 
 
 
 

3 yorum:

  1. Yağmurlu bir İstanbul sabahında içilesi bir çay, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Deneyince başka çaylar lezzetsiz gelecek :)

    YanıtlaSil