26 Aralık 2014 Cuma

Erich Fromm-Psikanaliz ve Zen Budizm

 
Sizi çok güzel bir kitapla tanıştırmak istiyorum. Erich Fromm kitapları genel olarak zaten okunması çok zevkli kitaplardır. Ama Budizm'in Zen konusuna temas edince, hele bir de bunu günümüz psikiyatri biliminin enstrümanı olan psikanalizle bağdaştırmaya çalışınca,
ortaya tadından okunmayan bir eser çıkmış. Yok, ben okudum :))
 
İnsanın, kendi yaşamına dair kontrolü sağlamada dengede tutması gereken ego, süper ego ve id kavramlarını anlayabilmek açısından, Uzakdoğu bilgeliğini karşılaştırmalı olarak ele alan Fromm, aslında çoktandır tartışılmasını beklediğim konuları taa 1978'de kaleme almış. Benim tanışmam ise çok yeni...
 
İnsanı anlamada psikanalizin tıkandığı noktalar...Buna alternatif kadim bilgelikler, masaya yatırılması gereken yaklaşımlar...
 
İşte her sayfasında altı çizilmiş kitaptan, yanına yıldız koyduğum için sizinle paylaşmayı tercih ettiğim bir bölüm:
 
 
   Erich Fromm kitaplarını Arıtan Yayınları'ndan okumaya alışkınız. Bu defa, Yol Yayınları'ndan çıkmış. 1978'den beri de 5 baskı yapmış. Okuduktan sonra vaktinizi boşa harcamadığınızı hissettiren kitaplar vardır... İşte bu kitap onlardan biri, dolu dolu...
             
  
Arkadaşımın hediyesi olan kupayla da çok yakışmış, siyah beyaz :))
 
Keyifli okumalar....
 

3 yorum:

  1. Siyah-Beyazın eşsiz uyumu... Kitabı merak ettim en yakın zamanda edineceğim:)

    YanıtlaSil
  2. Hayatlara renkler ve güzelllikler katmak, amacımız bu efendim :)))

    YanıtlaSil