6 Aralık 2014 Cumartesi

Kitap; PİNHAN - Elif Şafak

 

 
                    Reytinglerim gösteriyor ki kitap tanıtımları daha çok tıklanıyor. Bu da demek oluyor ki daha az makyaj, daha çok kitap... :)))) Bu arada Fotoğraf çekimim esnasında kullandığım bu taşlar nedeniyle ''moloz dökseydin bari :) '' yorumunu bile almış bulunuyorum... Yani işim çok zor, çevre baskısı v.s... :)))
                    Elif Şafak kitaplarını genel olarak tavsiye ederim. Ama Pinhan,
illa ki okunulması gerekenler listemde değil. Sonuna kadar okudum ; ama bir solukta değil... Ağır bir roman olduğunu söyleyebilirim. Sindirerek okumak lazım, hakkını vermek için...
                    Osmanlı döneminin yaşayışını ve karakterleri çok güzel veriyor. Sıradışı ruhsal halleri adeta yaşatıyor. Bohem bir masal havasında...  Ama sanki kitabın ortalarında kitaptan kopan bir anlatım var; sonlara doğru tekrar yakalıyorsunuz kitabı. Duyumlarıma dayanarak sufizm temalı bir kitap olduğunu düşünmüş ve heyecanla okumayı beklemiştim. Ama sufizm romana hakim bir tema değil. Sadece karakterlerin yaşayışına dair roman içerisinde verilmiş bir bilgi olarak kalmış.
                 Elif Şafak dilini sevenlere tavsiye ederim. Ağır edebiyat; kimi yerede sıkıyor, kimi yerde de hayran bırakıyor. Ve en güzel yerinde, bir şiir tadında bitiyor...

                                                               Keyifli okumalar....


3 yorum:

  1. Mahrem'ikesin okumalıyım öyleyse... :)

    YanıtlaSil
  2. Baba ve pic i okudum ben. Pinhani cok metediyorlardi bilmiyorum.

    YanıtlaSil