28 Aralık 2014 Pazar

Anadolu İnançları-İ.Z.Eyuboğlu

 

İşte bir kitap...Batıl sayılan pek çok inancın kaynağını irdeleyen bu kitabı çok büyük bir merakla okudum. Ve çok şaşırarak gördüm ki pek çok geleneğin kaynağı dinlere bile dayanmıyormuş. Dinlerden de önceki antik dönemlere ait olan, hala günümüzde Anadolu'da yapılagelen
o kadar çok adet varmış ki meğer...
 
 
Ay'la ilgili adet ve inanışlar, kurtla ilgili, yedi sayısıyla ilgili derlemeler...Konu bakımından zengin bir kitap. Ancak benim her bir başlıkla ilgili asıl merak ettiğim mitolojik anlamlara ya da ezoterik açıklamalara yer verilmemiş. Yazar sadece o adet veya inanışın bilmem hangi uygarlık veya bin yıla ait olduğunu, doğu veya batı kökenli olup olmadığını belirtmekle yetinmiş. Zaten pek çok başlık için belirttiği üzere, ona göre boş inanışlar bunlar...!
 
 
Yine de tarafsız bir araştırma olması bakımından bilimsel buluyorum ve bilgilenmek bakımından zengin bir eser olduğunu düşünüyorum. Adeta bir derya olan Anadolu kültürünü çözümlemede yararlanılabilecek bir kaynak.
 
Derin Yayınları'ndan çıkan ve İsmet Zeki Eyuboğlu'nun yazdığı kitabın son 20 sayfası bilmecelerle ilgili derleme. Anadolu İnançları'nın devamı niteliğinde olan Anadolu Mitolojileri adlı bir kitap daha varmış. Ben okumadım, okurmuyum bilmiyorum. Şimdilik bu kadar...
 
Size keyifli okumalar...
 

1 yorum: