5 Aralık 2014 Cuma

Nescafe Makinesi - MY CAFE


 
Çok aradık bulamadık. Senelerdir piyasada yaygın olarak satılmasını bekledik o da olmadı... En sonunda Antalya 5M Migros'ta bulup aldık. Maalesef kahve severler için ülkemizde kahve makinesi açığı var. Ya çok pahalı ve nasıl kullanılacağıyla ilgili özel eğitim almanız gereken komplike kahve makineleri ya da basit filtre kahve makineleri satılıyor hala.
 
 Halbuki sadece üzerindeki düğmelerden birine basarak kahvemi hazırlayan bir makine hayal etmişimdir hep. Yani bu iş bu kadar basit olmalı...
 
 
Şimdi Nescafe My Cafe'de bir cappucino yapalım... Ikea kupamıza biraz süt koyuyoruz . My Cafe'nin su haznesine de biraz su koyuyoruz.
 
 

                  Espresso, Küçük boy kahve, büyük boy kahve, cappucino ve latte seçenekleri arasında cappucino düğmesini bulup basıyoruz.
 
 
Sonra da başlat düğmesine...
 
 
 
Sıcak ama incecik tazyikli suyuyla kupadaki sütü köpürtmeye başlıyor.
 
 
 
Köpürtme bittiğinde kupa ağzına kadar köpük dolmuş oluyor.
 
 
 
 
Sonra da üst bölmesindeki granül kahveyi ( ben ucuz olduğu için migrosun gold kahvesini kullanmıştım) köpürterek kupaya dolduruyor.
 
 
 
  İşlem bittiğinde kupa tam olarak dolmuş oluyor. Kupaların büyüklüğüne ve hazırlayacağınız kahvenin miktarına, deneme yanılma yoluyla vakıf  olmanız gerekiyor.
 
 


İşte ev yapımı cappucinomuz hazır. Hem de kafelerdekinden daha keyifli içilecek...:)))
 
 

12 yorum:

  1. Antik görünümlü kalem seçtim :)

    YanıtlaSil
  2. Ucunu mu kemirdin kalemin :D :D Kaça aldın kuzum bunu bende istiyorum bi tane çeyizime :)

    YanıtlaSil
  3. Ah canım maalesef parasız. Ama manevi değeri yüksektir, eski çünkü :) Senin çeyizine pahalı ve kaliteli şeyler buluruz ne dersin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Pahalı olup olmamasına çok takılmam aslında iş görsün yeter :)

      Sil
    2. Aynen canım, maneviyatı, estetik görüntüsü önceliklidir benim için de daima... :)

      Sil
  4. Nescafe Makinesi My Cafe'ye odaklanalım derim :) Çünkü gerçekten meraklıları, arayanları var. Onları bilgilendirmek isterim. Bugün gördüm CEPA Alışveriş merkezindeki Carrefour'da satılıyordu. Üstelik indirimdeydi, 249 Tl' idi.

    YanıtlaSil
  5. Bu makinenin kahvesini içmeden, Nescafe içtik demeyin! :))

    YanıtlaSil
  6. Granül kahveyle espresso, cappucino, latte hazırlama iddiası biraz komik açıkçası. Almışsınız ne diyeyim güle güle kullanın ama bana bu makineyi almak pek akıl karı gelmiyor. Delonghi'nin 260 liraya falan espresso makinelerini bulabiliyorsunuz sonuçta. Hatta 10-15 lira verip french press'te ya da biraz daha fazla verip moka cezvesinde kahve yapmak daha iyidir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fench Press'im den asla vazgeçmem :) Çünkü filtre kahvenin yâri ayrıdır benim için. Delonghi de var maalesef hiç pratik değil kullanımı ve temizliği. Pratik kahve hazırlamak için nescafe makinesi daha kullanışlı geldi bana. Ben de ön yargılıydım alırken. Acaba nasıldır falan derken, şimdi yaptığı tüm kahvelere bayılıyorum. Espresso çekirdeği kullanmadığı için onun tadı nescafe gibi oluyor ama köpüğü kıvamı aynı. Lattesi zaten en sevdiğim. Cappucino da hiç fena değil açıkçası. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
    2. Tabii şimdi sabah uyanayım, bi kahve içeyim muhabbeti için. 20-25 dk beklemek de sıkıntı :) Öğütüldükten 1 gün geçince bile bayat diyorum, nescafe'ye alışamam :)

      Sil
    3. Doğru, taze kahvenin yerini hiç biri doldurmaz :)

      Sil