27 Ocak 2015 Salı

Dağ Kekiği

 
Kilo değil onlar ödemdir ödem dedik ve bir çay demledik, adı kekik :)) Benim akşamdan içip sabaha kilo verme yöntemim. Hiç şaşmaz, sabah tartıda mutlaka farkediyor.
Kekik çayını severek içiyorum. Haftada ortalama bir akşam kekik akşamımdır. 2-3 fincan içerim. Detoks, arınma, şifa...Adına her ne denirse, içince iyi hissettiren bir çay.
Anadolu'da yanılmıyorsam 30'un üzerinde kekik cinsi varmış. Yöreden yöreye değişiyor kekik aromaları ve şekilleri. ancak benim çayını demlediğim cinsi, dağ kekiği diye bildiğimiz kekik. Yani o bifteklere, köftelere katılan tomurcuk kekik değil, sivri sivri küçücük yaprakçıklardan oluşan koyu yeşil renklisi.
Resmini çekmemişim... :))) İnsan bir fotoğraf koyar değil mi... Hah İşte bu!
 
 
Demliyorum ve içine bir kaç damla limon...Ya da dilim halinde de atabilirsiniz içine.
 
Yurdumuzda kahvehanelerde ve kamu kurumlarındaki çay ocaklarında kekik çayı içilen bir ilçe tanımış oldum şu ömrümde. Simav... Belki başka yerlerde de vardır bu kültür bilmiyorum ama Simav'da kekik, siyah çay gibi çok talep gören bir sıcak içecek. Normal ince belli bardaklarda, içinde üçgen küpler halindeki limonla servis ediliyor. ''Çiçek içer misin?'' dediklerinde hiiiiç şaşırmıyoruz ve kekik çayının kastedildiğini anlıyoruz ve afiyetle içiyoruz... :)
 
 
Kekik tadındaki sohbetimiz de bu kadar...
Tepsimizin hayranları varmış, hemen tam sayfa posterini yayınlıyorum :)))
 
 
Jazz Cafe... :)))
 
 

5 yorum:

  1. Canım benim bir dağ köyünde ücretli öğretmenlikyapıyordum öyle bir bronşit oldum ki Allakoturu Yarabbim 3e giden Keziban isimli öğrencim dağ kekiği getirdi gece demleyip içtim sonuyumuşşum sabah sırılsıklam terle beraber hastalık da geçti gitti çok şifalı bişey kekik :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Aynen canım...Toksin atmada süper! :)

    YanıtlaSil
  4. Selam canım :) Pembe Makyaj Çantam Bloğum taşındı yeni adresimde de takibini beklerim. Sevgiler... blogkizsalseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi takip ederim canım, haber verdiğin için teşekkürler :)

      Sil