29 Ocak 2015 Perşembe

mistik chai

 
Mistik Chai çoktandır sırasını bekliyordu. Hastalığıma denk geldi tanıtımı. Normalde içine biraz süt katıp içerdim. Ama şimdi bol süt, biraz sıcak su ve birkaç kaşık zerdeçal eşliğinde içiyorum. Boğazım ağrıyor çünküüüü...
 
Neyse efendim biz mistik'imize devam edelim. Doğuş çayın en
harika çayı bence. Demleme şekli olarak içine ''süt koyabilirsiniz'' önerisinin üstünde yazdığı belki de tek çaydır.
 Peki neden süt?
Çünkü tadı ve aroması Uzakdoğu kültürlerinin esintilerini taşıyan bir çay. Yogilerin (Yoga üstadları) içtiği çay da sütle ve baharatlarla hazırlandığı için, mistik çayı içerken de sanki birazdan meditasyona başlayacakmışsınız gibi hissediyorsunuz . Sanırım bu yüzden adı mistik çay. Hint mistiklerinin çayı :)
 
İçeriğinde, gerçekten iştah açıcı ve seçkin baharatlar var. Adlarını okumak bile güzel hissettiriyor. Şöyle:
 Siyah çay, tarçın, böğürtlen yaprakları, zencefil, vanilya aroması, hindiba kökü, karanfil,
meyan kökü, kakule meyvesi, karabiber.
 
 
Aşırı büyük kupalarımızdan mavili olan gözünüzden kaçmamış :))) Bu kupanın eşini hangi konu başlığındaydı hatırlamaya çalışıyorum şimdi :) Hah buldum! Dokuzlu Çay ve Aşırı Büyük Kupa! :)))
 

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. :))) Kupa değil mübarek kazan! :) Tam 700ml kapasitesi var. Yani neredeyse bir litrelik termoslarla aynı kapasitede. Bu kupaya hem çok gülüyorum hem de çok seviyorum :)))

      Sil
    2. Tam sıcak çikolatalık ha :D Ne kadar içtin deseler bi kupa der çıkarım :D Kim bilsin 700ml lik olduğunu :D

      Sil
    3. Hahhahh aynen valla :)))

      Sil
  2. Bu çay, Tibet ' te çok iciliyor. Araştırdıysanız görmüşsünüzdür. Onlar üstüne tereyağ ekliyor.
    Soğuk havalarda tavsiye ederim. Baharat ve süt içinizi ısıtıyor. Enerji veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Tibet'te çayları tereyağıyla içerler. Hatta çay ve lapa Budist rahiplerin tek yiyeceğidir. Tüm enerjilerini bundan alır, meditasyon yaparak prana enerjisi kullanırlar. Bizim gibi tıka basa yiyip sofralardan ağırlaşıp kalkmazlar :)

      Sil