20 Ocak 2015 Salı

Perilerin Gerçek Dünyası- Dora Van Gelder


Evet...Perilerle ilgili bir kitap! Daha önce genellikle Kelt kültüründe duymaya alıştığımız periler aslında her kültürün alt yapısında, değişik isimlerle de olsa bin yıllardır varlığını sürdürüyor. Günlük hayatta peri görmeye alışkın değiliz :) Ancak...
 durugörü medyumu olan bazı araştırmacılar onlarla ilgili, birbiriyle çelişmeyen anlatımlarda bulununca belki biraz durup kulak vermek gerekir diye düşünüyorum.
 
Dora Van Gelder bu durugörü medyumlarından biri. Kendi vizyonlarını, bugüne kadar ki perilerle ilgili derlenmiş lüteratürle birleştirerek bizi, onların sihirli dünyalarına taşıyor.
 
Bu kitabı çok severek okudum. İçindeki çocukla hala iletişim halinde olan tüm yetişkinler de aynı zevkle okuyacaklar, eminim. Kitabı okuduktan sonra Dünya Gezegeni'ndeki hiçbir cansız varlığın aslında sandığı kadar cansız olmadığı farkındalığını yaşamaya başlıyor insan. Suyun, havanın, bitkilerin, ağaçların ve hatta kayaların bile söyleyeceği şeyler olduğunu bilip onlara kulak kabartır hale geleceksiniz. Adları ister peri, ister elementaller, ister hava, su, toprak ve ateş ruhu olsun hiç farketmez... Dinlemeyi bilirsek tüm Dünya dile geliyor.
 
                         Ege Meta Yayınları'ndan 2005'te çıkmış 153sayfalık bu kitabı severek okuyacaksınız.
 
Not: Aslında çok güzel iç sayfa paylaşımı hazırlamıştım ama tam resmi buraya koymuşken Ege Meta'nın kapaktaki uyarısını okudum. ''Yazılı izin olmadan hiçbir alıntı yapılamaz!'' diyor. Tutup da blog paylaşımım için yayınevlerine tek tek izin dilekçeleri yazıp cevabını bekleyecek halim yok, fotoğrafı ve alıntılamaları kaldırdım ben de... Bilginin yayılmasında bu kadar katılaşmamak gerektiğini düşünüyor ve haklı olduğunu düşündüğüm eleştirimle yazıma son veriyorum.
 
 İyi okumalar dilerim...
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder