29 Ocak 2015 Perşembe

Sulak Bir Gezegenden Öyküler

 
Bu kitabı yıllar yıllaaar önce almıştım.Okumak yeni kısmet oldu. Sargun A. Tont ODTÜ öğretim üyelerinden biriymiş. Çevre ve ekolojiyle ilgili bir sohbet tarzında yazdığı kitabı, TÜBİTAK tarafından basılmış. Benim tanımam da bu sayede oldu. Bilimsel kitaplar okumayı sevdiğim için bir zamanlar (14-15 sene önce) Tübitak Yayınları'ndan çıkan dergi, kitap ne varsa almayı çok severdim.
Elimdeki 1999 yılında çıkmış 6.basım...
Keşke daha önce okusaymışım diyorum. Çünkü bilimsel ve ağır olabileceğini düşünüp bir kenara kaldırmakla hata etmişim, hiç de öyle değil. Samimi bir sohbet gibi...Üstelik hayata dair pek çok değişik olaydan bahsedilmiş. Hiç unutmam, bir yerinde ''Bizimkiler'' dizisi bile geçiyor :) O kadar yani...
Şimdi de eleştiri:
Birgün lokantada otururken, yan masada oturan kişilerden iki yetişkin erkeğin ufoların varlığından bahsettiğini duyuyor Sargun Tont. Bu kadar ciddiyetle ufolardan bahsetmelerini kınıyor. Ve bunu da kitabında belirtmiş.
Ben de onu kınıyorum! Uğraştığı alanın kralı haline gelmiş ve evrenin, varoluşun diğer tüm ahengine görüşünü kapatmış diğer tüm bilim adamlarını kınadığım gibi...
 
Ah oyuncaklarınız o kadar süslü ve sizi öylesine oyalıyor ki, elinizden alınması geçici şöhretlerinize nasıl da zarar verirdi değil mi... Halbuki değer verdiğiniz her şey evrenin mucizeleri yanında ne kadar da sönük... Bir durup görseniz, bir anlığına fark etseniz yalnızca...
 
Süslü püslü hiç bir dogmanız, ufo filosunu capcanlı karşısında görmüş insanların zihnini susturmaya yetmeyecektir :)
 
Dualardasınız...

3 yorum:

  1. Hadi bakalım inşallah :)))

    YanıtlaSil
  2. Şu kitap okuma işini bir düzene oturtmam gerek özeniyorum sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım aslında bu aralar ben de hiç okuyamıyorum. Daha önce okuduklarım hep bunlar. Bir düzene girsem, aynen ben de...

      Sil