18 Ocak 2015 Pazar

TARİHÇİ-Elizabeth Kostova

 

Bu roman hakkında söyleyeceklerim sıradan kalır diye korkuyorum ve gerçekten nasıl tarif edeceğimi bilmiyorum. Sürükleyen ve yoğun duygular yaşatan romanlar vardır hani. Tarihçi öyle kesinlikle. Kaliteli bir örgü, zengin içerik...
 
 Tarihi kanıtlar o kadar sahici ki,
kitabı okuduktan yıllar sonrasında bile zaman zaman aklıma gelen sahneleri sorguluyorum, acaba gerçekler miydi?
  
  
Kazıklı voyvoda efsanesini duymayan yoktur. Eflak prensliği yapmış ve Osmanlı Dönemi kaynaklarında da yer almış gerçek bir karakter. İşte ünlü yazar Bram Stoker'in Drakula efsanesini kaleme almasına ilham olan ve onu yüzyıllardır yattığı tabutundan kaldırıp tekrar aramızda dolaşmasını sağlayan Elizabeth Kostova'nın da kahramanı aynı kişidir.
 
 Kostova bu tarihi kişiliği o kadar güzel bir kurguyla yansıtmış ki, Transilvanya'dan Bulgaristan'a, oradan İstanbul'a doğru bir maceranın içinde güncel bir heyecan yaşıyorsunuz. Loş atmosferlerde, sessiz ve içinize korku dolduran kütüphanelerde eski kitapları karıştırıyor, kendinizi en zevkli araştırmaları yaparken buluyorsunuz. Osmanlı külliyelerindeki parşömenlerden drakulaya dair kanıtları buluyor, hiç ummadığınız bir yerden sizi gözetleyen vampirden kaçmaya başlıyorsunuz.
 
Sıradan vampir romanlarına karnım tok diyorsanız, Tarihçi'yi okuyun. Çünkü bu sıradışı... Türk karakterler romana yakınlık duymanızı sağlayacak. Benim için ne kadar kıymetli olduğunu, arasında kuruttuğum çiçekler anlatıyor olmalı...
  
 
    2005'te İnkılap Yayınları'ndan çıkan Tarihçi o dönem çok tanınmıştı. Fakat sonradan unutuldu diye düşünüyorum. Tekrar hatırlatmak istedim. 648 sayfalık güzel bir eser...
 
İyi okumalar...
  

3 yorum:

  1. Teklif gelirse değerlendiririz :)))

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle okumak isterim. bayılıyorum böyle sıkmayan sürükleyici ve aynı zamanda gerçek tarihi romanlara ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekliği hakkında bişey diyemem ama çok sürükleyici, o kesin. Seversin :)

      Sil