10 Şubat 2015 Salı

Yeni bir Yaşam Bilimi

 
Yine bir Ege Meta kitabı... Bu yayınevinin kitaplarını çok seviyorum galiba.
 Rupert Sheldrake'in bilimsel mi bilimsel çalışması. Yok şaka değil gerçekten Sheldrake bir bilim adamı...Biyolog. Canlı yaşamı ve hücre olaylarıyla ilgili derin bilgisi olan biri. Kitabında canlı yaşamının yönlendiricisi olarak biraz ruhsal dünyaya nüfuz eden bir teorisi var. Ne mi?


Morfik rezonans hipotezi... Evet dünyamızdaki canlı yaşamın tetikleyicisi ve devam ettiricisi olarak ne evrimi ne de tesadüfleri uygun görmeyen Sheldrake, güçlü ve evrene hakim bir manyetizmanın, tüm canlı yaşamlarında söz sahibi olduğunu söylüyor.
Çünkü diyor, evrenin neresinde olursa olsun karbon bazlı yaşam oluşumunda aynı yapılar gözlemlenir. Mesela her canlı yaklaşık olarak aynı şekilde göze,kola bacağa sahip olur. Bu, yönlendirici ve ezberlenmiş bir manyetik güç dalgaları sonucu böyle yönlenir.
Sheldrake'e göre, bir şey ne kadar sıklıkla meydana gelirse, tekrarlanması olasılığı artar. Çünkü evrenin, sıklıkla meydana gelen şeyleri bünyesinde tutan bir manyetik hafızası vardır!
 
Bir şeyi özellikle altını çizerek belirtmek isterim, söylediklerimin hiçbiri Sheldrake'in kitaptan alıntılanan düşünceleri veya benzeri değildir kesinlikle. Ben sadece kitaptan anladıklarımı kendi cümlelerimle özetlemeye çalışıyorum. Kitapta benimkine benzer bir anlatım bulamayacaksınız. Olanca bilimsel verinin arasından kendi yorumunuzla çıkacaksınız. Çünkü uyarmam gerekir ki kitabın dili oldukça ağır. Ama ben zevkle okudum. Çünkü ağır olmasına rağmen şaşırtıcı bir biçimde akıcı...
Morfik Rezonans Hipotezi, daha çok Yüz Maymun hikayesiyle duymaya alışık olduğumuz bir kavram. Ancak kitabın arka kapağında farelerle yapılan bir deneyden bahsediyor ve kitaptaki morfik rezonansı özetliyor. Buna göre, bir laboratuvardaki bir grup fare labirentte yollarını bulmayı zar zor öğrendiklerinde, garip bir biçimde başka bir laboratuvardaki farelerin yol bulmaları kolaylaşıyor.
 
 Bilim adamları bu olayı bilimsel bir veri olarak kaydediyorlar ama telepati ya da kollektif bilinçlilik kavramlarını literatürlerine sokmakta hala çekimser davrandıkları için bunu bir kavramla açıklama gereksinimi duyuyorlar. İşte Morfik Rezonans Hipotezi bu gereksinime cevap vermek için ortaya atılmıştır. Yani fiziksel etkileşim ihtimali olmasa da canlı dünyası birbirini etkileyebilmektedir.
 
Evet...Evren sürprizlerle dolu :)  Bir gün bilim dünyası, kalbimizden ve duygularımızdan geçen o incecik alemin yasalarını kağıda kaleme dökmeyi başarabilecek diye ümit ediyorum...
 
Sevgiler ve bilgi dolu günler diliyorum...
 
Not: Haftalar önce kaydettiğim bu yayını blog akışı durmasın diye paylaşıyorum. Yoksa ne bloğuma bakmaya ne de yayın yapmaya vaktim yok :(  Şimdilik durum bu, tekrar görüşünceye kadar kendinize iyi bakın...
 

2 yorum:

  1. Morfik Rezonans Hipotezi demek. Farelerle yapılan deney müthiş!
    Tam benlikmiş. Sipariş listeme üst sıradan girdi bu kitap. Bir solukta okuyacağıma adım gibi eminim.
    Harika tanıtım için çok teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim... İlginizi çeken konudaki bir kitapla buluşmanıza vesile olabildiysem ne mutlu bana :)
      Sevgiler...

      Sil