20 Mart 2015 Cuma

Mısır'da Ölüm Sonrası Fikri-Wallis Budge

 
Mısır'la ilgili kaynaklara bayılanlar için harika bir kitap daha! Ege Meta Yayınları'ndan 2001 yılında çıkmış olan bu kitap, Mısır papirüslerindeki ölüm temasıyla ilgili kapsamlı bir araştırma sunuyor. Mitolojik Mısır karakterleriyle ilgili bilgiler edinmenizi ve papirüslerdeki orijinal kayıtlar üzerinde düşünmenizi sağlıyor.
Gerçekten de
Mısır mitolojisi adeta ölüm olgusu üzerinde şekillenmektedir. Sanki tüm o hiyeroglifleri gerçek manada kavrayan kişi, ölüm sonrası hayatla ilgili müthiş bir sırrı keşfedecek ve ölümsüzlüğü elde edecek gibidir. Antik Mısır kayıtlarında ölüm öylesine mühimdir ki ölüye uygulanacak tüm ritüeller ayrıntılarıyla tüm tapınak duvarlarını kaplayan hiyerogliflerle anlatılmıştır. Tabi günümüz insanlığının anlamlandıramayacağı için belki de gereksiz gördüğü bir sürü teferruatla doludur. Benim çok merak ettiğim bu konular etrafında ve özel olarak bunu anlatan, bildiğim tek kaynak bu kitap. Üstelik yorumsuz ve objektif içerikte olduğu için en zor kısmı, bu ağır literatür içerisinde okuyucunun öte dünya yorumlarını kendisinin yapmak zorunda kalması :) Bu da benim en sevdiğim tarzdır... Onun için sorun yok...
 
 
Bir kaç konu başlığı şöyle: Kadir-i Mutlak Tanrı İnancı. Osiris, Öldükten Sonra Diriliş Tanrısı. Mısırlıların Tanrıları. Ölülerin Yargılanması. Diriliş ve Ölümsüzlük.
 
Bana kalırsa Mısır mitlerinde ölüme bu kadar önem verilmesinin nedeni, uykuya geçerken bile kaybettiğimiz şuurumuzun diri tutulmasının hayatiyetinden kaynak buluyor. Şuurumuzu kaybetmeye çok elverişli yaratılıştayız. Bizi beden ölümlerimizle birlikte ölümlü yapan da bu! Şuurunu kaybetmeyen ruhsal varlığın, beden ölümüyle dahi farkındalığına kesintisiz olarak devam etmesi...İşte ölümsüzlük denilen şey. Ve sanırım kadim Mısır, bu sırra vakıftı...
 
Ruhun ölümden sonra geçirdiği aşamalar, ölüye bu konuda rehberlik edilmesi, ruhsal aşamaların başarıya ulaşması için beden üzerindeki uygulamalar...Aslında dünyada uğraştığımız tüm şu saçmalıklara bakacak olursak Mısır'ın neden ölümle bu kadar haşır neşir olduğunu daha iyi anlarız. Çünkü tek mutlak gerçeğimiz o. Başka neyle uğraşmak daha mantıklı olabilir ki?!
 
 
Kapak tasarımı Hasan Bora'ya aitmiş. Kapağına hayran bıraktıran kitaplardan biri bu kesinlikle. Ege Meta'da baskısı kalmadı bildiğim kadarıyla. Israr kıyamet isteyiniz, yine bassınlar :))
 
E.A.Wallis Budge bu kitabı 1899'da yazmış. Evet...:))) Müthiş değil mi....
 
Keyifli okumalar...

30 yorum:

  1. İçindeki muhteşem çizimleri fotoğraflayamadım. Ege Meta'nın katı bir kuralı var, alıntı yapılamaz diye...

    YanıtlaSil
  2. Hem de ''hiçbir alıntı''... :/

    YanıtlaSil
  3. Üstelik yazılı izin istiyorlar...:(

    YanıtlaSil
  4. Yazın çok güzel canım kitabı da merak ettim açıkcası takipteyim çok öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, beğenmene çok sevindim. Kocaman öpüyorum :)

      Sil
  5. Çok farklı bir kitaba benziyor buarada Mısır'ı çok seviyorsun diye anımsıyorum bu kitap da nokta atışı olmuş ve boşver izin yoksa alıntılama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mısır'ın hastasıyım canım ya. antik kültürüyle ilgili her kaynağa müthiş ilgim var. Büyük piramit ve Sfenks'i ziyaret etmek şu an en büyük hayalim...

      Sil
  6. işte geldim kitap yanı,kitapları severim.önerilerini takip edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, çok mutlu olurum :)

      Sil
  7. miribaaaa. hoşgeldiin kii blogumaa :) gelirim ki tabii. bloglara üye olmadan okuyom ben ama iyi okurum yaa :) görüşürüüz :)

    sen mısır meraklılarından mısıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam Mısır meraklılarındanım :) Hoş geldin, görüşürüüüüz :)))

      Sil
  8. iade-i ziyaret yapayım dedim :) gfc ile takipteyim bloğunuza bayıldım ^-^

    YanıtlaSil
  9. Merhaha sizi bir yazımda mimledim! :) Bana beklerim www.sanatinsaklisirlari.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  10. Bayılırım Kahve yanı kitaba :) birde makyaj varsa tadından yenmez :)))) Takipteyim. Bana da uğrarsan sevinirim. www.makyajdunyam.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve, makyaj, kitap... Bişey var aralarında değil mi :) Geliyorum hemen...

      Sil
  11. Hmmm benim icin guzel bi kaynak olabilir bu kitap :) İade-i ziyarete geldimmmm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Berika'nın günlüğü :)

      Sil
  12. Yine ben :D Bu arada bibloya bayıldım nerden aldınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden Ankara'nın Maltepe pazarı diye kapalı bir pazarı vardı. 6-7 yıl önce oradan almıştık. Alçıdan yapılma değişik bişey. Severim böyle orjinallikleri, ratlarsam alırım :) Bizim ev bunun gibi çok şeyle dolu :))) Beğenmenize sevindim...

      Sil
  13. Eskiden Ankara'nın Maltepe pazarı diye kapalı bir pazarı vardı. 6-7 yıl önce oradan almıştık. Alçıdan yapılma değişik bişey. Severim böyle orjinallikleri, ratlarsam alırım :) Bizim ev bunun gibi çok şeyle dolu :))) Beğenmenize sevindim...

    YanıtlaSil
  14. Bibloların da pek orjinal canım senin yaa :) Kitapı anlatışın sunuşun bayıldım .Kitabı not ettim. O mumluk himalaya tuzu mu *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatifciğim senden hiç bir detay kaçmıyor, evet Himalaya tuzundan yapılma :) İyi bir anımda tanıtmışım canım çok sağol. Bu aralar pek modumda değilim kitap yayını konusunda. Hakkını vermek istiyorum, veremeyince de erteliyorum...

      Sil
  15. Bu arada biblo diyince aklıma hep bir anım geliyor http://kreatifbaskan.blogspot.com.tr/2014/10/korkunc-cisimler.html burada, müsait bi zamanda oku istersen heheh :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen korkunç cisimlere geliyorum bakmaya, merak ettim :D

      Sil
  16. Bence de bu Mısır'ın gizemi çözülebilse pek çok gizem çözülür diye düşünüyorum.Maltepe pazarını hatırlıyorsunuz demek, Ankara'dan ayrılmadan önce onun yerinde artık ruhsuz bir AVM vardı :(

    YanıtlaSil
  17. Evet ya, Mısır gizemi diğer pek çok gizeme de ev sahipliği yapıyor. Birini çözsek zaten gerisi çorap söküğü gibi gelir :)

    YanıtlaSil