7 Mayıs 2015 Perşembe

Ölüme Dair İki Kitap...

 
Ölümle ilgili güzel bişeyler söylenemez belki. Ama mantıklı şeyler söylenebilir. Ve o mantıklı şeyler belki güzel olabilir... Belki de ölüm güzeldir de henüz mantığını kavramamışızdır. Onu tam olarak kavradığımızda artık güzel de gelebilir...
Yaşam ağacının soluşu, bedenli varlığımızın sonu; ama bir başka var oluşun sessiz soluğudur belki... 
 
Hayatın mutlak bir gerçeği olarak ölüm temasını sonsuza kadar ötekileştiremeyeceğimizin en güzel kanıtı kısacık hayatlarımız ve acı kayıplarımızdır daima... Blogumda hep güzelliklere odaklanmaya çalışırım. Ama bunu yaparken
ölümü asla es geçmem. Onun da güzel bir yanı var elbet... Hem de çok somut. Kitapları evet... Ölümü en tatlı dillerde anlatan kitaplar...
Bugün iki tanesini daha tanıtmak istiyorum. İkisi de çok sevdiğim yayın evlerine ait ve çok severek okuduğum kitaplar.
 
 
Omega Yayınları'nın kollektif bir çalışma olarak sunduğu bu kitap, okuduğum gelmiş geçmiş en titiz ölüm derlemesi. Nasıl mı? Kısacası ölüm hakkında her şey... Bu, ön kapak resmi ise Salvador Dali'ye ait.
 
Mısır, Yunan,Hindu, İslam, Musevi, Hristiyan ve Kızılderili geleneklerindeki ölüm yaklaşımlarını kısa özetler halinde toparlayan bir giriş kısmı var.
 
İkinci bölümünde, yine çeşitli kanıtları ve konu başlıklarıyla ÖDD, yani ölümden dönme deneyimlerini derlemişler.
 
Üçüncü bölümde ölümden sonraki yaşamla ilgili konular, dördüncü bölümde ölümün yeni bir başlangıç oluşuyla ilgili tezler, çalışmalar ve doktor, hemşire deneyimleri...,
 
Beşinci bölümde, ölümden dönme deneyimlerinin beden dışında gerçekleşmesine ilişkin yaşanmış ve rapor edilmiş kayıtlar...,
 
Altıncı bölümde enine boyuna astral seyahat açıklamaları (beden dışı deneyimleri ölmeden önce de yaşayabilmek için),
 


Bu da altı çizili onlarca sayfasından yalnızca biri...

 
İşte neyse, kısaca 11. bölüme kadar da açık zihin, ölüme yakınlık, Ölümsüzlüğe karşı savlar derlemesi ve makaleleri, insan ve hayvanlara ilişkin durumlar ve son olarak da karma ve reenkarnasyon konuları anlatılmış.
 
Özellikle karşı savlar kısmını içermesi bu kitapla ilgili çok büyük bir olay bence. Çünkü ölüm sonrası yaşama karşı çıkan görüş ve makaleler tamamen tarafsız olarak verilmiş. Kitabın, şunu ya da bunu ispatlama derdi yok. Bugüne kadarki ölüm literatürünü toparlamış, harika bir eser. Ben çok sevdim açıkçası, herkese de tavsiye ediyorum.
 
Yazarlar: Keith Augustine, Susan Blackmore, Richard S. Broughton, Erlendur Haraldsson, Peter Hough, Karlis Osis, Jenny Randles, Anne Vernes, Shanker Vedantam, John George Wood.
 
İsmi, uzunca, ''Ölüm Ne Yana Düşer Ya Da Hayat Benim Neyim Oluyor?''... Sayfa sayısı: 296
 
Zaten kitabın ismi bile başlı başına bir felsefe sorusu. Daha kitabın kapağını açmadan sorgulatmaya başlıyor. Kitap bittiğindeyse, asla ölüme karşı eski düşüncelerinizle devam edemiyorsunuz yolunuza...
 
Arka kapak resmi paylaşmadan olmaz :)
 
 
Gelelim Osho'nun ölüme dair en güzel sözlerini içeren kitabı ''Ölmeden Önce Ölünüz''e...
 
 
 
 Daha başlığını okurken bizi felsefelere sürükleyen bir kitap daha... Osho'yu tanımazken bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine ilk defa bu kitabını okumuş ve o ne öyle ya! demiştim. Bayılmıştım bayılmış... 
 
''Yaşamda kesin olan tek şey ölümdür''... Giriş bu başlıkla başlıyor. Dinlerin ölüm yaklaşımının neden yeterince avutmadığını, batının ölüm konusundan neden bu kadar kaçtığını, ölüm olgusunun bizi ezip geçmemesi için bir zihnin nasıl ölmeden önce gerekli bilgeliğe erişeceğini v.s ilgi çekici bir sürü konuyu kısa anlatımlarla açıklıyor. Benim en aklımda kalan ve en can alıcı başlığı: ''Tekeri Durdurun'' idi. Yaşam ölüm döngüsünün insan için nasıl bir eza olduğu ve bunun kurtulunması gereken bir çarktan ibaret olduğunu ilk bu kitapta öğrenmiştim :)
 
Bir de iç sayfa paylaşalım:
 
 
 
Osho bu, en aykırı şeyleri söyleyecek tabi ki :) '' Yaşam efsaneleştirilmemelidir'' diyor. ''Dünya'ya bağlanmak yerine şarkı söyleyin'' diyor. ''Kusursuz farkındalık büyük mutluluk getirir'' diyor. ''Kutlamanın ölümden haberi yoktur'' diyor. ''Ölüme dair kurtarıcılar sizin ölümünüzdür'' diyor. Ve : ''Yaşam önsevişme, ölüm orgazmdır''diyor. sıradışı olduğunu söylemiştim :)
 
İlginç...Şimdi fark ettim bu iki kitap da 2002 basım... Ölmeden önce ölünüz, okyanus yayınlarından... 193 sayfa. kitap biterken, Osho'dan duymak istediklerinizin bitmediğini anlıyorsunuz. Bitmesin de zaten...
 
Bu da arka kapak...
 
 
Hatta işte burada ölümle ilgili başka başka kitaplarımız da var tıklayın efendim.  Muhteşem ötesi bir kitap hatta görselliğiyle tam bir sanat eseri olan : ''Ölümden sora yaşam kitabı'' için...
Ölüm  acısının bin yıllara uzanana efsanesini en sanatsal haliyle anlatan, Muazzez İlmiye'nin kaleminden: ''Gılgameş Destanı'' için...
 
Bu yayın da bu kadar
 
 
 
İyi okumalar dilerim...
 

43 yorum:

  1. Osho okumuşluğum var. Ölüm Ne Yana Düşer ? 'i çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir anlatım olmuş canım, hiç sıkılmadan okudum...Bu kitaplar alınacaklar listemde .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım, sen de beğenirsin mutlaka :)

      Sil
  3. Kitap ancak bu kadar başarılı anlatılabilirdi. Çok derin olmadığı sürece felsefe kitaplarını okumayı da çok severim. Kitaplar düşüncelerimi toparlayan ve yön veren yegane arkadaşlarımdır benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Okunabilir sürükleyicilikte bir tarzı var Osho'nun. Okusan çok seversin. Evet kitapların kendimizi iyi hissettiren arkadaşlığına sonuna kadar katılıyorum...

      Sil
  4. Osho'nun bir kitabını okumuştum ve çok beğendim. Bu kitap da güzeldir muhakkak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzeldi gerçekten canım, bunu da seversin... :)

      Sil
  5. Ölüm benim için ebedi bir uyku.Uyku ise yarı bir ölüm.Ölümden korkmuyorum şimdilik yaş ilerliyince bu duygular yerini ölmek korkusu alırmı bilemem.Ama yaşamak çok güzel.nasılsa birgün öleceğiz..Sitenizi sevdim takibimdesiniz artık Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölümün türlü türlü gariplikleri var, bunlardan biri de zamansızlığı...
      Ben de geliyorum hemen :)

      Sil
  6. Öleceğimizi biliyoruz yine de yaşamak tatlı geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın ya garip varlıklarız :)

      Sil
  7. İkisi de çok ilgimi çekti alınacak kitaplar listeme not ettim...ölüm eşiğine kadar gelip dönenler konusuna bir ara çok araştırmıştım (internette vardı yabancı kaynaklı özellikle), ateistler ise asla inanmıyorlar böyle şeylere yok beynimizin bir aldatmacası, yok o beyaz ışık oksijen eksikliği bilmem nesi diyorlar ama ya varsa astral yolculuk valla yapmak isterdim:) ölüm tek gerçek ve iyi ki var yoksa dünyanın hali ne olurdu yani düşünsene elden ayaktan düşmüşsün, bir yudum su içecek halin yok ama ölmüyorsun çünkü ölüm yok...eziyet..:( ben hep dua ederim Allah'ım elden ayaktan düşürme, hastaneye bile yetiştirme, kimselerin - doktor hemşire dahil- eline baktırma- pıt diye gideyim....diye....
    teşekkürler tanıttığı için çok ilgilyle okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölümün de iyisi kötüsü, hayırlısı var tabi... Hep en hayırlısı, en kolayı olsun dileriz hep. Astral seyahat deneyimi yaşamamış birinin ruh varlığına inanmaması çok normal. Önce bi çıksınlar bedenlerinden sonra konuşalım onlarla :) deneyimlememiş cahil insanlara hiç laf anlatmaya uğraşmam ben. Tartışmaya da girmem. Zaten görecek gününü, ne anlatayım ona :D

      Sil
    2. Bu arada çok teşekkür ederim canım...İlgilenmen çok hoşuma gitti. Bende çok var böyle mevzular, bol bol konuşuruz artık senle :)))

      Sil
  8. Acayip ilgimi çeken bir konu . Okumalıyım en kısa zamanda. Tasavvufta da vardır "ölmeden önce ölmek"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasavvuf bu meselenin tüm sırlarına vakıf engin bir denizdir. Ne güzel değil mi ben de çok severim ya...

      Sil
  9. "Ölmeden önce ölünüz..." Daha yoğun daha güzel ifade edilemezdi. Ancak bu söz bende hadis olarak kalmış. Biraz baktım hadis olduğunu teyit eden makaleler var. Tabii bahsettiğin filozof yazarın söylediğine dair şeyler de okudum. Nitekim Yunus Emre Mevlana vs önemli değerler hadisi alıp çeşitli biçimlerde şiirlerine yerleştirmiş. Kimin olursa olsun çok güzel ve anlamlı bir söz tabii. Daha yoğun ama daha sade ifade edilemezdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten peygamberler, ermişler, dinler...Hepsi de tek bir amaç için değil mi? Aynı şeylerden bahsetmeselerdi birbirleriyle çelişirlerdi. Hepsi yaradana ulaşmak için çağrı. Bunu dünya yaşamında uygulamanın en güzel ifadesi de ''ölmeden önce ölünüz'' olabilirdi ancak. Çok yoğun anlamlı gerçekten haklısın...

      Sil
  10. Kitaplar gerçekten ilgimi çekti.Hepimizin merak ettiği şeyler bunlar.Güzel tanıtım olmuş,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, seviyoz biz bu konuları dimi :) Çok teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  11. Ölümden dönme evrelerini çok merak ettim doğrusu.. Bu kitaplara bakmak için sanırım pekçok sebep var.. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun gibi pek çok değerli kitap daha var Nahide Hanım... Peşlerindeyim, haberdar ederim :) Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  12. Guzel anne anneler gunun kutlu olsun♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy Kreatifim... Bloguma anneler gününe dair bir iz, bir ruh bulaştıran ve beni buracıklarda kutlayan yegane insansın sen çooook teşekkür ederim sana canım benim <3 <3 <3 Öpücük öpücük kocaman :*

      Sil
  13. "henüz hayatı bilmiyorsun ölümü nasıl bilebilirsin" *-* çok ilginç.
    ne kadar değişik kitaplar okuyorsun. sendeki bu mistik havaya bayılıyorum ben. <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook seviyorum Kreatifim...Beni bu kadar heyecanlandıran başka bişey yok, bi de makyac malzemeleri var, bi de kahve var :D
      <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  14. Ölüm... Sırrı çözülemeyen ve bir gün mutlaka tanışacağımız ve önüne geçemediğimiz bir olay... Kitabı merak ettim, bu aralar ilgilendiğim bir konu, mutlaka kitabı okuyacağım. Paylaşımın için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel anlatmışsın gerçekten... Beğenmene çok sevindim, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  15. son yazımdaki lansmanıma desteğini bekliyoruz mistik leydi ^-^ mucks <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım hemen geliyorum... <3<3<3

      Sil
    2. videoyu yayınladım gel baak <3<3<3

      Sil
    3. Paylaşmaya başladım bile :)

      Sil
  16. okusam mı bilemedim vallaa :)

    YanıtlaSil
  17. Oku ki nolmuş deep, öcü değil ya hahahha :)))

    YanıtlaSil
  18. Çoook uzun zaman evvel bu türde kitaplarla epey yakındım. Çok okudum, ötesini de yaptım. Kesinlikle farklı bakış açısı kazandırıyor insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum, farklı bakış açısı kazandırıyor. En azından Dünya'nın insanlığa sunduğu mutlak bir realiteden yüz çevirmememize ve kendimizi kandırmamamıza yarıyor, o bile yeter...

      Sil
  19. Kitap sevdalısı biri olarak tek ürktüğüm kitap şekli ölümle ilgili olanlar. Elbette ölümün bir gerçek olduğunu biliyorum ama öncesinde beni düşünmek bile ürkütürken yazılanları okumak daha da zor geliyor ama ikinci kitabı çoook merak ettim sanırım onu okuyacağım.
    Sevgi sizinle olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürkütücü bir yanı var gerçekten de... Ama bunun nedeni daha çok var oluşumuzu anlamlandırmadaki yanılgımız sanırım. Çünkü ölümü bir şenlik, kutlama olarak gören çünkü vuslata ulaştıran yegane araç olduğunu bilen kültürler, inanışlar da var. Gayet de mutlular :) Biz biraz daha ürkek ve uzaktan izleyicisiyiz ölümün. Kucaaaak dolusu sevgiler benden....

      Sil
  20. İnsan hangi ruh haline girip böyle şeyler yazıyor değil mi..
    Biz de yazar olarak dolanıyoruz orada burada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem... Ben öyle dolaşmıyorum :)

      Sil
  21. güzel paylaşıma teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, ben teşekkür ederim :)

      Sil