20 Haziran 2015 Cumartesi

Ademden Önce-Jack London


Bu ilgi çekici kitabı, başka başka kitaplar araştırırken tesadüfen tanımış ve bir an önce okumam gerektiğine karar vermiştim. Derken Ankara'nın soğuk kış günlerinden birinde ve çok hastayken okudum. (Nasıl bir zamanda okuduğumuz,
kitapları hatırlarken ki cümlelerimizi çok etkiliyormuş, şu an fark ettim :)
Jack London ''Beyaz Diş'' klasiğiyle akıllara gelse de, ''Ademden Önce'' gibi sıra dışı bir romana da imza atmış. İnsan ırkından önceki pek çok primat türünde günümüz insanının izlerini süren bu roman, beni okurken müthiş sardı. Her ne kadar evrim teorisine pek çok anti tezle cevap veren görüşleri benimsesem de bu kitaba ön yargılı yaklaşmadım. Çünkü değil  primatlar, gören gözler pek çok canlı türüyle empati kurarak onlardaki Can'a ve duygulara aşinadır zaten... Sonuçta hepimiz BİR'iz derken biz ve bize benzeyenleri değil, tüm kainatı kastediyoruz...

Bordo Siyah Yayınlarının ince uzun kitaplarını okumak her zaman ayrı bir zevktir benim için. Bu da arka kapak yazısı:


Bu kitabı okurken, Jack London'ın yaşadığı dönem itibariyle maymun kolonilerinin yaşamına nasıl bu kadar hakim olabileceğini düşünüp durdum. Çünkü daha önce Charles Dickens'ın yazım tarzında rastladığım şekilde, adeta zaman yolculuğu yapmış, gitmiş birebir görmüş, yaşamış, sonra da dönüp yazmış... Romanın içine bizzat duygularımızı katan ve bizi maymuna çeviren (evet, daldan dala atlayan bir maymun gibi hissedeceksiniz:)  yazım tarzına hayran kaldım. 

Jack London' ı bu kitabına biçtiğim kıymet nedeniyle çok seviyorum...

Ön söz' de altını çizdiğim bir cümle : ''Bu kitapta yazar, yenilmesi ve belki de ortadan kalkması kaçınılmaz olandan, oku yayı olmayandan, öldürme güdüsü gelişmemiş olandan yanadır.''
Gerçekten de o kadar ondan yanadır ki adeta odur...

İyi okumalar dilerim...


34 yorum:

  1. Blogunu ikiye böldüğünü yazmışsın. Bir tanesini buldum. Şimdi diğerinin peşine düşüyorum. :)

    Jack London kitaplarını çok seviyorum. Anlatım tarzına hayranlığım da bunda büyük bir etken. :)

    Ademden Önce kitabını da duymuştum ama okumak için fırsatım olmadı. Konusu ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  2. Ötekini bulamadın mı hala ya? :D
    Bak orda Blogger Dünyası diye bir listem var (kahve yanı makyaj). Ona bakıver, yoksan seni ekleyeyim mutlaka...
    Değil mi Jack London anlatımı muhteşemdir...

    YanıtlaSil
  3. Kitabın konusu gerçekten ilgi çekici bir ara incelemek isterim :)

    YanıtlaSil
  4. son yazımı görmedin mi daha :) drama biriciktir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmedim, geliyorum... :)
      Di mi ama Drama süper... :)

      Sil
    2. Deep, kitapların geldi bugün!!!
      Nasıl imzalatıcam ben şimdi sana bunları??? :)

      Sil
    3. hımmmm baksanaaa burda görmüştüm yorumunu sona blogumda söledin yaa hani, imza ben de bilmiyom ki nasıl olcak. yani imza kolay da göndermem zor. ya gizliyim ya işte. aile akrabalarım iş mahalle arkadaşlarım bile bilmiyo ki kitabım olduğunu. kargoya da gidemem. blogdan bi iki arkadaş daha istedi onlara da gönderemedim imzalayıp. ama unutmam işte. belki daha ilerde bi formül bulurum :)

      Sil
    4. Elektronik imza denen bişey var ya Deep, illa senden ıslak imza mı istedik! :D
      Ya ne kargosu falan, ben kitapları sana yollucam, sen imzalayıp bana yollucan... Öyle bişeyler mi kurdun yoksa... Yok ayol, öyle olmaz zaten :)
      Ben senin sokağın başına bırakim kitapları, sen siyah paltonu ve şapkanı giy gel... İmzala kaç :))) Bak yine gizlisin... Yahu sen misin gizli, ben mi, nasıl gizlencez de yine blog yazcaz, bu ikisi arasındaki çelişki kafamı çok yoruyor da işin içinden çıkamıyorum :) Yani şimdi tamam sen deeptone'sun kitapların yazarıda deeptone, bu konuda sıkıntı yok. Ama esas kimliğin gizli... Bende de kimlik ortada, ama ben kahve yanı'yım, yine durum fena... :) Yok ben bu işi çözemem... :)))

      Sil
    5. he valla karışık durumlar. :)

      Sil
  5. Daha barışçıl bir tür olduğumuz yıllar var mıydı? Acaba bir şekilde savaşan ve güçlü olanlar değil zayıf ve barışçıl olanlar evrimleşse ne olurdu? Geçmişte doğa zayıfları yok ediyordu şimdi de kapitalist sistemin kendisi yapıyor bunu. Bu sistemde para güç demek. İyi insanların sesi çok nadiren çıkabiliyor. Güce sahip olan da rahatça bozuluyor onu korumak için. Sıkıntı büyük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da olacak Lord...
      Doğa zayıfları yok eder evet ama canlı türleri Dünya'yı tehdit edercesine çoğaldığı her dönem onları da yok eder... Yine yeni başlangıçlar, döngüler...
      İnişler çıkışlar...
      Kapitalist sistemin işlemeyeceği ve daha fazla büyüyemeyeceği bir tıkanma noktasına çok yakınız. Çünkü her yıl katlanarak artan bir nüfus söz konusu, bir de en fazla 25 milyar insana ev sahipliği yapabileceğini bildiğimiz Dünya...
      Gezegenimiz daima kendi geri dönüşümünü ayarlamıştır. Dinazorlar gitti... Onlardan çok daha zayıf olan torunları kertenkeler, timsahlar hala yaşıyor. Belki de güçlünün kalıcı olduğu sadece bir illüzyondur :)

      Sil
  6. Hakikaten okuma zamanlaması etkiliyor kitapların kodlamasını zihnimizde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi... Kokularda da var o durum. Parfümleri de kullanma zamanımıza göre tekrar kullanmak istiyoruz veya istemiyoruz :)

      Sil
  7. Mimlediğiniz soruları yanıtladım :) çokta keyif aldım çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok merak ettim Şeplali :)
      Hemen bakmaya geliyorum :)

      Sil
  8. Jack London en sevdiğim yazarlardan ilk on içindedir Martin Eden 'i unutamam, Ay Vadisi'ni..hayatını anlatan roman tadında bir kitap okumuştum Doludizgin Bir Denizci diye yıllar önce tavsiye ederim okumadıysan oku çok güzel hala intihar etmesine üzülürüm....bu kitabını okumamıştım çok ilgimi çekti teşekkürler tanıttığın için
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ettiğin kitaplarını okumadım ve mutlaka okuyacağım canım, çok teşekkür ederim :)
      Sevgiler..

      Sil
  9. bu kitabı okumuştum. Ve insanların korku, içgüdü ve alışkanlıklarının temellerini sorguluyordu. Ateş adamlarla mücadelelerini unutamamıştım severim Jack London'u :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen... Okurken o içgüdüleri damarlarımda hissettim, kalıbımı gördüm adeta :) Ne tür bir kafese kapalı olduğumuzu (iç güdü ve duygular bakımından) hissettim. Kitap süper ya. Evet ateş adamları ben de unutamayacağım :)

      Sil
  10. Merhaba,blogunuzu etkinlik sayesinde keşfettim.Bana da beklerim

    http://pembelimakyaj.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. tatil yaptım bugün ya evde dinlendim ki. gelirim yarıııın :)

    YanıtlaSil
  12. Valla blogunuzu bulmak marifet istiyor, Eylem'in kenarında bulmasam daha çok arardım :p

    London'ı okumayalı 20 yıl oluyor:) Bu kitaptan devam edebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl? Özellikle blogumu mu aradınız anlamadım ki :)))
      Ben google kahveyani yazıyorum, hemen kahveyani makyaj, kahveyani kitap çıkıyor karşıma... E tabi bunda, daha önce on bin kere aramış olmamın da etkisi yok değil :D :D
      Eylem sağolsun, candır o can :)
      London'ı okumayalı 20 yıl... Hürmetler efendim, blogunuza geliyorum hemencecik :)

      Sil
  13. Bu yılın başlarında yaptığım Anadolu Medeniyetleri Müzesi ziyaretim nedeniyle ilk çağ insanlarına karşı epeyce ilgi duymakta olan biri olarak, daldan dala atlayan bir maymun gibi hissederek ve tabii ki büyük bir ustanın kaleminden çıkmış olup, okura büyük bir okuma zevki-düşünme vesilesi vadeden bu sıra dışı kitabı okumak istiyorum gerçekten.
    Kısa fakat etkileyici tanıtımınız sayesinde elbette.
    Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten seversiniz...
      Güzel yorumunuz için çok teşekkürler... Sevgiler... :)

      Sil
  14. Uzun zaman sonra merak ettirdin.. Hem de bu saatte. Yapacak bişey yok. Okuyacağız az biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken,şunlar bi evrim geçirse de kurtulsak diyosun... Sonra da şimdiki düzeni hatırlayıp, aman neyse böyle takılsınlar daha iyi... :)

      Sil
  15. Üf yaa ben de şöyle yayıla yayıla okuduğum zamanları öyle özlüyorum ki . Şimdi çocuk hastalanınca keyif almaktan çok öğrencilik yıllrı gibi araştırma ve bigilenme için okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O özgürlük yılları geçmiş gitmiş bizde :)
      Çok geçmiş olsun bu arada...

      Sil
  16. Geçmişe, tarihin izlerine ve antik çağlara meraklı bir insan olarak. (bloğumda da yer verdiğim antik çağlar ve öncesine dair yazılarımdan da anlaşılacağı gibi..) kitaba dair tanıtımınız ilgimi çekti. 'Alınacaklar listeme' ekledim. En kısa zamanda kitapla buluşmayı istiyorum.
    Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim kafalar çok uyuşacak öyleyse sevgili ESİN :)

      Sil