8 Haziran 2015 Pazartesi

Kahin Vanga-Renan Seçkin

 
Hitler' in ve KGB' nin peşinden koştuğu Kahin Vanga... Kitabın ismi bu. Renan Seçkin'in sürükleyici dilinden okuduğum en güzel parapsikolojik, biyografik araştırma.
 
Asıl adı Vangelia Pandeva Gushterova olan Kahin Vanga'nın sıradışı hayatını, gerçekleşmiş ve hala gerçekleşmeye devam eden kehanetlerini büyük bir heyecanla okudum.
 
Bulgaristan'da yaşayan ve 1994 yılında, küçük kasabasında hayata gözlerini yuman Vanga'nın hayatı geçirdiği talihsiz bir kazayla değişiyor. Gözlerini kör eden bu kazadan sonra artık Dünya'daki hiçbir nesneyi göremeyen Vanga, çok daha fazlasını görmeye başlıyor. Ona adeta bambaşka bir alemin kapıları açılıyor.
 
Beyaz Kardeşlik adında bir öğretiden bahseden Vanga, gelecekte bu bilincin tüm Dünya'ya hakim olacağı bir Altın Çağ'ın yaşanacağından da söz ediyor. İşte o öğreti hakkında söylediklerinden bir alıntı:


Kendisinin de Bulgaristanlı (Razgard) olması ve Bulgar diline hakimiyeti sayesinde Vanga hakkındaki araştırmasını bizzat onun yaşadığı köyde ve onu tanıyan insanlarla görüşerek gerçekleştiren Renan Seçkin, Sınır Ötesi Yayınları' ndan çıkan bu ikinci kitabında bizi bir solukta okuyacağımız 248 sayfalık bir maceraya çağırıyor. Ben çok çok severek okudum ve altını çizmediğim pek az bir yer bıraktım. Defalarca daha okuyabilirim...

Yukarıdaki metinde ismi geçen Madam Blavatska hakkında daha ayrıntılı bilgileri daha sonra ayrıca paylaşacağım.

 
Renan Seçkin, Vanga'nın yeteneğine kaynaklık eden üçüncü göz algılamasını şöyle açıklıyor (153.s ):

'' Her bir hareketimiz, söylenen veya yazılan her bir sözcük, ağaçtaki yaprağın kımıldaması, bir hayvanın dikkat kesilmesi... Her şey evrende iz bırakıyor ve karşılığında eşsiz bir torsyon (bükülme, burkulma) alanı oluşturuyor. Bundan dolayı bir çoğumuz diğer insanlarla veya nesnelerle iletişim esnasında olumlu veya olmuşuz  enerjiyi hissedebiliyoruz. İç gözümüz görünmez torsyon ışınlarını yakalayabilmekte, buna bağlı konfor ve diskonfor (konforsuzluk) bilincine varabiliyoruz. 

Aslında bu tür bilgileri aldığımızdan bahsetsek de bu bilgileri işleme sokamıyoruz. Ama Vanga yapabiliyordu. Rakamların, harflerin, geometrik şekillerin farklı biçimde ve şiddette torsyon alanları vardır. Sağa yönelmiş alanlar pozitiftir ve insanlar için olumlu etkisi vardır; sola yönelmiş alanlarda ise tersi söz konusudur. Alanların gücü ve yönü hakkında bilgi üçüncü göz yardımıyla alınabilir. üçüncü göz sayesinde ama olsa bile insan okuyabilir, renkleri ve şekilleri ayırt edebilir; aynen Vanga gibi...''

Torsyon alan teorisiyle ilgili olarak kitapta çok açıklayıcı ve ayrıntılı bilgiler var. Bazı fizikçilerin, genel görelilik (izafiyet) teorisinden yola çıkarak geliştirdikleri sansasyonel bir teori bu. Bundan sonraki bölümler bilimsel tezler ve terimler içerdiği için okumak istemeyebilirsiniz. Anlayışla karşılarım :) Ama etrafımızda gerçekleşen fenomenlere açıklama getirmek açısından hayati değere sahip olduğunu düşünüyorum bu bilgilerin.
 
 Parapsikolojideki kehanet ve vizyon algılamalarını bilimsel olarak temellendirme çabasındaki bu teoriyi Renan Seçkin şöyle açıklamış:
 
''Genel görelilik kuramı kütle çekimle ilgilidir. Kütle, içinde bulunduğu uzay-zamanı eğip bükmektedir. Devinimli her kütle torsyon (bükülme,burulma) dalgalar oluşturur. Temel parçalar da spin denen özelliğe sahiptir. Spin, dönme hareketiyle ilgilidir, dolayısıyla torsyon dalgaları ile....
 
Torsyon alanların temel kaynağı temel parçacık sistemlerin dönmesidir. Bu olay aslında her yerde vardır: Ay Dünya etrafında döner, Dünya Güneş etrafında ve kendi ekseni etrafında; atomlar, moleküller... Her türlü bilgiyi saniyeden daha kısa bir sürede taşıyan torsyon alanları, evrensel enformasyon alanıdır ya da teologların deyimiyle üstün beyin/bellek-Tanrı'dır. Bu kaynak sayesinde insan istediğinde başkalarının düşüncelerini öğrenebilir.'' 

 
Kahin Vanga'nın ruhlar alemiyle kurduğu iletişime dair N. Tosheva'nın çektiği ''Fenomen'' adlı belgeselinden şöyle bir alıntılama yapılmış (Renan Seçkin, s.76 )
 
''Ölen, özellikle de yakın zaman evvel hayata veda edenlerle yaptığı diyaloglar, Vanga'yı oldukça yoruyor ve bitkin düşürüyor. Böyle durumlarda ziyaretçilerden canlı çiçek veya mum getirmelerini talep ediyor. Bu şekilde hem telepatik bağlantı kuvvetlendiriliyor hem de yüksek enerji birikimi normal seviyelere çekiliyor: ''Ölülerin bana nasıl azap çektirdiğini bilseniz!... Eğer yakın tarihte ölen yakınınız varsa, yanıma gelirken çiçek getirirn. Neden saksı getirmiyorsunuz? Gelişinizle rahmetliniz hakkında enfarmasyon akıyor, bu bilgiler çiçeklere yöneliyor ve beni bayılmaktan ve transa girmekten kurtarıyor.''
 
Daha çok ayrıntı için bu kitabı okumanızı tavsiye edeceğim. Özellikle kehanetlere dair ayrıntılar için... 
 
İyi okumalar dilerim...
 
 
 
 


24 yorum:

  1. Kahin vangayi cok merak ederdim. Gayet guzel anlattı n. Bu tarz kitaplarda en buyuk endisem ya anlayamazsamdir. Bi de terminoloji bogabilir diye dusunurum. Madem sıkıcı degil okuyalim caniiiimmm ♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap aşırı sürükleyici ve dili çok çok çok sade Kreatif... Ben en ağır bilimsel bölümlerini alıntılamışım sakın bakma sen onlara. En güzel en sade yerlerini paylaşmadım, okumanın keyfi başka diye. Dur biraz daha biriksin, sana sınır Ötesi'nden topluca alışveriş yaptırcez ;) Aa! bak kendi sitesinden çok çok indirimli alabiliyosun bunları. Haberin olsun, aklında bulunsun yalnızca ;) Ama sınır ötesinin tüm kitaplarının dil sadeliğine kefilim. Bana bu konuları bu yayınevi sevdirdi kız :D

      Sil
  2. O kahin kadının resimlerini gazetelerde sıkça görmüştüm, şimdi iyice merak ettim. Bu kitabı mutlaka alıp okuyacağım. Teşekkürler tanıttığın için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka alcan mı sahi? Bak sınır ötesinin kendi sitesinden al, 50 tl ve üzeri alışverişlerde kargo bedava, üstelik de bütün kitaplar yüzde 40 indirimli. Ordan alan tanıdıklarım var, memnundular. Ben ordan almadım gerçi, kitapyurdundan aldım ama kitapyurdunda sadece yüzde 30 indirimli. Rica ederim tatlım, ama asıl okuduktan sonraki teşekkürünü bekliyorum :)))

      Sil
  3. Hitler çok komik adammış :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufo bile yapmış, adamdaki hırsı bir bilsen :D

      Sil
  4. Duymadığım bir kitap ve okunacaklar arasına alındı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Honey. Your blog is really nice! I love this post!

    xoxo from Poland
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/06/iris.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Loves to Poland Nicola... <3
      Thank you...

      Sil
  6. the mentalist izleseneeee çok güzeeel uyar sanaaa ve çok heyecanlıııı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzliyim izliyim... X files'a 10 küsür yılımı vermiştim. Bir diziye daha veririz gönlümüzü... :D

      Sil
  7. böyle şeyler çok dikkatimi çekiyor aslında tam benlikmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse bunu gerçekten seversin :)

      Sil
  8. kitabın konusu çok ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
  9. Baştan sona ilginç bir kitap :)

    YanıtlaSil
  10. Çok ilginç bir kitap bende hiç duymamıştım, okumayı çok isterim! Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Ah çok duydum ismini ama kitabı olduğunu gerçekten bilmiyordum, en kısa zamanda alacağım birazını biliyorum ama müthiş merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok etkileneceğini düşünüyorum öyleyse :)

      Sil
  12. Sen buraya kitabı yazsaydın ben kaptırıp okuyacaktım. Çok güzel bir yazı yazmış ve tanıtım yapmışsın. Emeğine sağlık.
    Ve kitabı çok merak ettim. inşaALLAH alıp okumayı düşünüyorum.
    Ve buralardayım ama sadece yazıya dökülemiyorum sizleri okuyorum gizliden gizliye. Sorduğun için çok sağol, sayende hatırlanmış hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini yazmadım utandığımdan :) Çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim gerçekten...
      Hatırlamaz mıyım Nursalkımı :)

      Sil
  13. ne kadar enteresanmış konusu.. bu tür kitaplara bayılırım okunacak listeme ekliyorum hemmen.. emeğine sağlık.

    YanıtlaSil