11 Eylül 2015 Cuma

Elif- G.Willow Wilson


Nihayet Elif... Bu kitabın yayınını en sona bıraktım çünkü, aklımdan hakkında çok şey söylemek  geçiyor. Bakalım beynimdeki bu fırtınadan hangi düşüncelerim sağ kalıp cümlelere dökülebilecek...

Elif- G.Willow Wilson - Monokl Edebiyat- 2014- 362 sayfa

Tesadüfen alıp okumam dışında hiç bir yerde rastlamadığım bu kitap, bence ülkemizde hak ettiği derecede popüler olmadı. 2013 World Fantasy Ödülü almış. Ortadoğu'da, adını bilmediğimiz bir Arap ülkesinde geçen roman, Elif (aslı Alef) olan bir gencin hackerlık yapması yüzünden başının belaya girdiği bir macera. 
Resimde görüldüğü üzere kitap yeni olmasına rağmen biraz hırpalanmış durumda. Bunda geçirdiği seyahatlerin etkisi büyük :) İçeriğindeki hırpalayıcı çöl macerasını kitaba da yaşattık...
Yazar öyle usta bir kurgu üstüne yazmış ki, Arap baharının tüm gerçekliğini verirken, cinler aleminin de fantastik örtüsünü iç içe geçirmiş. 
Yapılan yorumlarda da duyduğum üzere tam bir bin bir gece masalları tadında zevkle okunacak bir kitap. Ama güncel bir bin bir gece masalı...

Willow Wilson kitabın son sayfalarında Elif'in yazılış sürecini anlatırken belirtiyor. Tam da kitap baskıya girerken, yazarın yıllardır vatandaşı olarak yaşadığı Mısır'da Arap Baharı baş gösteriyor. İşin tuhaf kısmı mı? Romanın yazılma sürecinde belki de az çok esintilerini belli eden Arap Baharı kitabın en hararetli konusu ve bitiş kısmı.

İşte tüm olay bu şehirde ve arka kısmındaki uçsuz bucaksız çölde geçiyor.

Doğu kültüründe yer alan fantastik varlıkları da ilk defa bu kitapla bu kadar güzel öğrenmiş oldum. Kendisi Amerikalı olan ama yıllardır Kahire'de yaşayan yazar, o kültürün insanlarına ve onların efsanelerine öyle hakim ki, hepsini bir güzel yoğurmuş, harika bir roman ortaya çıkarmış.

Cin anlatımıyla beni mest etmiş bir yazar. Sanki o aleme gitmiş, bizzat aralarında yaşamış, almış beraberinde getirmiş. Bu konuda böyle usta bir gerçekçilik görmedim daha önce. Çeşit çeşit cinler ete kemiğe büründü bu romanda. Çıkmaz bir sokaktaki duvar kenarında bir çatlaktan, bir kütüphanenin sessiz sakin bir raf aralığından, hiç ummadığınız incecik çizgilerden bu aleme giriş kapıları bulacaksınız.
Toplam beş türünü kitabın arkasında temsili çizimleriyle çok ayrıntılı olarak açıklamışlar. Ben üçünü seçtim :)

İşte bu ifrit... Az biraz şeytan yaratılışlı bir ikinci boyut alemi mahlukatı...

Bu Vetala... Vetalalar vampirlerin doğu folklöründeki karşılığı. Bizim kültürümüzde ters ayaklı olarak bildiğimiz cinler bunlar. Ayaklarının ters oluşu da aynen resimdeki gibi dizlerden geriye büküklük anlamında. Yoksa ters dönmüş ayaklar şeklinde değil. Romanda bir vetala cini olan Vikram karakterini çok seveceksiniz. Kısmen kötücül bir cin olmasına rağmen insanlarla dostane ilişki de kurabiliyor.

Marid: Lambadaki cinler işte bunlar. Bunlar aslında batıda elemental ruhlar arasında su perileri olarak bilinen güçlü varlıklar. Doğu mitolojisinde cin olarak adlandırılmışlar. Marid'ler açık denizlerde ikamet edermiş...

Konuyu uzatmamak adına diğer iki cin türü olan Sila ve Gulyabani' yi anlatmıyorum. Kitabın sonunda okursunuz. Çok güzel anlatıyor zaten, ben o kadar güzel aktarabildiğimi düşünmüyorum. Kitabı mutlaka okuyun derim. 

Maceranın çölde geçen kısımlarının tadı bir başkaydı ama... İddialı olarak diyeceğim ki, bu kitap size çöl tozu yutturacak.

Yazar hakkında az çok bir portre oluştu değil mi aklınızda? Tüm bunları kim yazar? Şimdi Google'dan Willow Wilson'u araştırıp bir bakın ve benim gibi kısa bir şaşkınlık geçirin... :)
İyi okumalar...

73 yorum:

  1. A! Ben niyeyse erkek sandım:))))wikipedia'da fotosunu görünce şoke oldum:) Ama sonra düşündüm de ismi willow pek erkek ismi olamazdı sonradan jeton düştü:) cinli, perili bu kitabı merak ettim üstelik ödül de almış...çok teşekkürler tanıttığın için.
    İyi geceler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi... :)
      Ben de erkek sandım. Hem de yazar 82'li !
      Seveceksin çok, eminim... :)
      İyi geceler...

      Sil
  2. Ben çok tırsarım ya sen nasıl okuyorsun bunları güzel kız? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece iki ayağının üzerinde yürüyebilen insan isimli mahlukattan korkuyorum :)
      Onun dışında uçan kaçanlar dosttur dost... :)))

      Sil
  3. yabancı, filmini izleseneee. marcello mastreonni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay allah iyiliğini senin deeeep! Elif'in filmi mi çekilmiş haberim yok dedim bir an heyecan bastı :)))
      Tamam yabancı'yı izleyeceğim :D

      Sil
  4. Tavsiyeni aldım sevgili Kahve Yanı... Oluyacağım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. geldımmm işte bana da beklıyorum makyaj ve onerıler için beklıyorum
    betulbtl.blogspot.com <3

    YanıtlaSil
  6. Çok ilginç bir kitapmış gerçekten. Herhalde ben bu kitaba dikkat edip de asla almazdım. Faydalı bir yazı olmuş. Eline sağlık. Yalnız keşke baş karakterine başka bir isim verseydi yazar. Hem elif deyince insanın aklında bir kadın canlanıyor hem de elif ismi kitaplarda o kadar çok kullanılıyor ki ben bu isimden artık sıkıldım :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif aslında Alef şeklinde Arap ülkelerinde erkeklere isim olarak veriliyor. Bi bizde kızlara vermişler :)
      Şule oku bu romanı, seveceksin bence <3 <3

      Sil
    2. Dediğim gibi hiç ilgimi çeken bir kitap değil ama sen böyle yazdın ya mutlaka okuyacağım. Sonra kitap hakkında konuşuruz :-)

      Sil
    3. Üstüne konuşalım mutlaka. Merak ediyorum düşüncelerini :)

      Sil
  7. aslında fantastik de severim ben,
    çöl macerası akıcı olmalı, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye iz süren
      Bayılacaksın... :))

      Sil
  8. Elif deyince Paulo Coelho'nunkisi sandım önce :-) Güzel bir kitaba benziyokr, maceraları severim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan
      Bu Elif başka Elif :)
      Piyasada Elif çok bu aralar... İsimden kaybetmiş bence bu kitap, tanıtımı ondan eksik kaldı. Yoksa süper kitap.

      Sil
  9. Ne güzel detaylı bir tanıtım olmuş. Ben fantastik kitapları sevmiyorum ama çok ustalık gerektiren
    bir dal olduğuna inanıyorum. Doğrusu bu kitabı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı
      Aradığınız ustalık bu kitapta mevcut inanın. Çok seveceksiniz...
      Bu kitabı kesinlikle herkes okumalı.

      Sil
  10. Çok güzel gözüküyor, sırf kapağına bakarak bile alabilirim.. Uf ben de istiyorum bu kitabı okumak =/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapak biraz hırpalandı gerçi :)
      Ya bu kitabı oku amaaaa! Gerçekten seveceksin...

      Sil
  11. Ne filmini ne de kitabını biliyorum. Ama çok ilgimi çekti. Çok beğendim. Hacker olması ayrıca ilgi çekici

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün aydın
      Kitap muhteşem, seversiniz... :)

      Sil
  12. İlginç bir kitaba benziyor ama elime geçeceğini pek sanmıyorum yine de okulun kütüphanesinde arayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz Ortabey
      Ulaşabilirsen hemen oku, çok beğenirsin bence... :)

      Sil
  13. Hiç duymadığım, hiçbir yerde görmediğim bir kitap. Konusu da çok ilginç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sihirli mavi
      Gerçekten de tanınmamış bir kitap. Ama okusan bayılırsın...

      Sil
  14. İlgi uyandırıcı ve çok sevdiğim bir tarz.Umarım okumak nasip olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim
      Doğu mitolojisine dair ustalıkla işlenmiş bir nakış bu kitap. Mutlaka okumalısın, çok seversin...

      Sil
  15. Daha önce rastlamamıştım bende.İlginç bir kitaba benziyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filiz Şahin
      Çooook ilginç... Garantili bak :)

      Sil
  16. ilginç bir kitaba benziyor merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessizkaldım
      bayılacaksın, garanti veriyorum :)

      Sil
  17. merhaba :) yorumunuz için çok teşekkür ederim :) ne güzel bir blog bu ! tanıştığıma memnun oldum, zevkle takip edeceğim :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belçim S.
      Beğenmene çok sevindim ya gerçekten :)
      Ben de memnun oldum! Bol bol görüşcez o zaman artık birbirimizi :)
      Sevgiler benden...

      Sil
  18. Merak ettim kitabı, yazıyorum okunacaklar arasına:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Uslu,
      Bayılma garantisi benden...
      Çok seveceğini düşünüyorum :)

      Sil
  19. 11 eylül tarihli. cuma günü öğlen cuma namazı saati ivit girdim kahveye çekip çıktıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayyy... Süpersin...
      Kahve boşken diyosun :) Amca da gözlüğü tesbihi bırakmış gitmiş.

      Sil
    2. ivat bak sana cevap geldi kiiiii dilekteen :)

      Sil
    3. Baktım baktım, manşetten çözmüş o :)

      Sil
  20. Epey merak ettim! :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi
      Seveceksin :)
      Sevgiler...

      Sil
  21. Kitap güzele benziyor bende okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
  22. Merhabaa :) blogunuzu çok beğendim ve takibe aldım bana beklerim sevgilerimle :) http://feracelihanimkiz.blogspot.com.tr/?m=1

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Kahve Yanııım, yorumunu henüz gördüm malesef. Çok üzgünüm gözümden kaçtığı için. :/
    Bu arada kitaba yaşattığın çöl macerasına da bayıldım. Ama sen de hiç gözünün yaşına bakmamışsın evladım zavallım kitabın. :P Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Complete the sentences
      Hiç önemli değil, kaçabiliyor arada. Blog işleri karışık :)
      Ya kitabı fena hırpaladık sorma. Valizlere gir çık, neme, çaya kahveye maruz kal, en sonunda da evin küçük yaramazı kurşun kalemler iç boyamaları halletsin, tamamdır :D :D :D
      Kİtapları çok özenli saklarım mutlaka ama bu kitabın ayrı bir kaderi vardı onu yaşadı :)))
      Benden de sevgiler...

      Sil
  24. sayende boyle seylere merak saldim :)
    ayy yaa bugun deepe de dedim ben altin cag dan cok etkilendim cok begendim. bi suru satirin altini cizdim. ozumseyerek okuyorum. yazin hizlica okudum etkilenerek. simdi detay okuyorum mest oldum. yani nasilblogumda anlatcam bu muhtesem calismayi bilemedim. soracak sorular var. kafami toparlayabilmem lazim.^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady Bug
      Ne güzel mistik Dünya'ya çekmişim seni tatlım :)
      Sevmene çok sevindim kitabı yaaa... Facebookta beni bulan okurlara soruyorum, nereleri sevdin diye :D :D Sana da sorucam :) Yani demek ki benim de sana sorularım olacak.
      İstediğini sorabilirsin canım arkadaşım, burdayım ben ne zaman istersen...

      Sil
  25. Ürkütücü bir kitap hiç bana göre değil...

    YanıtlaSil
  26. Sayfanızı çok beğendik takibe aldık.
    Bize de bekleriz :)
    http://kardeskardeseblog.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  27. Mimlendin canım : )
    http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com/2015/09/mim-blogger-life.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa! Geliyim de bakayım bir ara :)

      Sil
  28. Ne peynirsiz.. ne kitapsız:) ah bir de kahvesiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir ve kitap ı ıh!... Peynir ve kahve ı ıh!...
      Ya en iyisi peynirimizi yiyelim üstüne kahveyle kitap alalım :D

      Sil
  29. caniiiim bayramin mübarek olsun ♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm.... Ay ben biraz geç kaldım galiba :D
      Senin de mübarek olsun Lady'im <3 <3 <3

      Sil
  30. Huuuu nerdesin komşum?:)))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sora komşum ya, giremedim bu aralar :(((
      Merak edip sorduğun için çoooook teşekkürler :)

      Sil
  31. ne kadar ilgi çekici geldi bir araştırma yapmak
    ya da hiç araştırmadan bu kitabı alıp merakla okumak lazım:)
    bu arada merhabalr blogunuzu takibe aldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin...
      Gelicem de benim izleyiciler butonu bozuk. Takipçi olayım, izleyicilik de borcum olsun :)

      Sil
    2. sizin de soylediginiz gibi kahve varsa kitap varsa
      problem yok :)

      Sil
  32. Kitap ilgimi çekti..günceli de yakalayıp bin bir masal tadında ve macera dolu da olunca yazdım 'kitap-list.' notlarımın arasına.. bu güzel tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esin
      Çok seveceğine şu an emin oldum...

      Sil