30 Ekim 2015 Cuma

90'lık Delikanlı Yogi Kazım


Daha önce methini çok duyduğum Yogi Kazım'ın ilginç hayat hikayesine, Ada Kitabevi'ni dolaşırken tesadüfen rastlamıştım. Onu anlatan bir kitabı görmek beni çok heyecanlandırmıştı.


Kitabın yazarı yıllardır öğrencisi olarak yanında bulunma şansını yakalamış (yanılmıyorsam en az 15 yıl) gazeteci Fügen Yıldırım

Hani çok duyarız: Yoga, sağlıklı yaşam felsefesidir, dinç tutar, ömrü uzatır v.s... Bu felsefenin yararına güvenip güvenmemek tamamen insanların kişisel kararı. Ama Yogi Kazım bunu yaşamıyla kanıtlamış durumda. 


Peki kimdir Yogi Kazım? 1920 doğumlu ''Kazım Gürbüz''... Gençlik yıllarında dedesi tarafından Himalayalar'a götürülüyor. Ailesi ondan 15 yıl kadar haber alamıyor. Zaten o zamanı nasıl geçirdiğiyle ilgili bilgiyi kimseyle paylaşmıyor. Hala da büyük bir sır... Yogilerden eğitim aldığını ve zorlu bir nefs terbiyesinden geçtiğini biliyoruz yalnızca. 

Türkiye'ye döndükten sonra bir trafik kazası ardından belden aşağısı felç kalıyor. Doktorlar asla yürüyemeyeceksin diyor.  Ama Yogi Kazım, yüzlerce farklı yoga metodu denedikten sonra en sonunda kendi geliştirdiği bir yöntem onu tekrar hareket eder hale getiriyor. Bu yönteme YOKA adını veriyor sonraki yıllarda. 



Fizik tedavi doktorlarından oluşan seyircilerine kendi özel iyileşme yöntemini anlatıyor. Konferanslar veriyor. Pek çok felçli hastanın tedavisini bizzat yapıyor. Tıp dünyasını bir hayli şaşırtıyor. Çünkü hastaların tamamı umutsuz vakalar... 

Almanya'dan gelen felçli hastaları iyileştirmesinin ardından Alman Sağlık Bakanlığı'nın desteğiyle özel bir klinik açıp, Almanya'da yıllarca kapısında kuyruk oluşturan hastaları iyileştiriyor. Hem de Dünya'nın dört bir yanından gelen hastalar... Öyle ki aralarında Fildişi Sahili Cumhurbaşkanı da var, Suudi Kralı da...



Aslına Yogi Kazım'ı tüm Türkiye bu haliyle yakından tanıyor. Felçli halinden özel yöntemiyle kurtulmasının ardından ibreti alem için Türkiye'deki tüm ilk ve orta okullarda yoga gösterileri yapıyor. Eklemlerini takıp çıkartıyor. Herkesin gözü önünde kemiklerinin yerlerini değiştiriyor. Ve bu etkileyici gösterilerin ardından, insanın kendi kendine başaramayacağı hiçbir mucize olmadığıyla, öz disiplin ve çalışmayla ilgili konuşma yapıyor. 1960'larda ilk veya orta okula giden tüm tanıdıklarınızın, okullarında bu gösteriye tanıklık ettiklerini hayretle duyacaksınız.
 Tepkiler şöyle oluyor :''Aa! Ben tanıyorum bu adamı! Bizim okula gelmişti'' :)

Tabi hatırlayanların en şaşırdığı şey de şu ki, kendileri yaşlanmış ve hayatlarını salıvermiş olmalarına rağmen Yogi Kazım hala sağlıklı bir şekilde yaşıyor. Üstelik o 96 yaşında olmasına rağmen kayak yapıyor, otuz yaşında insanların bile yapamadığı ağır yoga asanalarını yapıyor... Gelecekle ilgili de güzel planları var. Daha yapacağım çok şey var diyor.


Üç çocuk babası olan Yogi Kazım'ın kızı Hikmet Hanım ve eşi Ülkü Hanım, açtıkları merkezlerde YOKA'yı isteyen herkese öğretiyorar. Kitabın sonunda YOKA egzersizlerinden fotoğraflarla örnekler sunulmuş kızı Hikmet tarafından. 

Kitabın kapağındaki küçük kız da Yogi Kazım'ın kızından olan torunu Maya. Evet torunu niye bu kadar  küçük öyleyse? Çünkü Yogi Kazım 56 yaşında evlenmiş. Zaten hayatın 65'inden sonra başladığını düşünüyor. Mucizelere ve insanın ruhsal potansiyellerine inanmayanlarla tartışmaya girmiyor Yogi Kazım. ''Benim hayatım en büyük ispat, hayatıma bakın'' diyor...

Manevi açıdan çok zengin olan bu güzel kitabı herkese tavsiye ediyorum...

Not: Doğan Novus Yayınları 
1.Baskı Ocak 2015
3.Baskı Nisan 2015
245 sayfa

43 yorum:

  1. Aaaaa!!!! diyerek okudum her satırı!!! Ama ben ilk kez duyuyorum inanır mısın? Daha önce okuduysam da unutmuşum gerçi bu kadar ilginç bir şeyi unutmak ayıp ama dün yediğim yemeği hatırlamıyorum::) Çok ilginç ya, hayır en çok da dedesinin onu Himalayalarda tek başına mı bıraktı? Neler oldu? Çok merak ettim ....
    Çok teşekkürler sevgili kahveyanı....bugün yine yeni bir şey öğrendim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedesi ruhsal açıdan farklı bir çocuk olduğunu fark ediyor ve Himalayalar'a götürüyor evet. Zaten Hindistan kökenli oldukları için dedesi kültürel olarak yogadan, yogilerden haberdar. Yeteneğinin üzerine gidiyor torununun. Oradaki eğitimler de zorlu oluşlarıyla meşhur :/
      Ne güzel değişik renkler katabildiysem bugününe bücürükveben, çok teşekkürler güzel yorumun için :)

      Sil
  2. Kitabini okumadim ama gecen aylarda gördügüm bir yazidan sonra nette arastirmistim...Videolarinida izledim...Ilginc bir durum,ilginc bir insan..kitabinda eminim daha detayli anlatilmistir her sey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta baya ayrıntılı bir anlatım var sule m. Çok ilginç bir insan, incelenmeli gerçekten...

      Sil
  3. böyle örnek yaşam öyküleri çok etkiler beni tıpkı şu anda olduğu gibi etkilendim yaşamından..
    bir ara yoga eğitim kitabı almıştım epey merak salmıştım ama öyle kaldı :)
    aslında ne kadar faydalı her yönden sağlıklı bir egzersiz yoga...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok etkilendim maviye iz süren...
      Yoga kapsamlı ve sağlıklı bir yol sahi. Disiplinli uygulamak lazım Yogi Kazım gibi... :)

      Sil
  4. Ben ilk defa duyuyorum bunu merak ettim.
    Yogaya ben de ilgiliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç bir insan Senay Bn
      Ben de bu seneye kadar duymamıştım...
      Bakalım daha neler duycaz neler

      Sil
  5. Yogi Kazım'ın hikayesini bir haber programında öğrenmiştim ve çok ilgimi çekmişti. Çünkü benim de bazı fiziksel sorunlarım olmuştu kendisi gibi. İlham kaynağıdır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ne ilham oldu Yogi Kazım anlatamam Drama
      96 yaşında hala yaptıklarına bakınca oy şuram ağrıdı aman yoruldum aman yaşlandım demeye bahanemiz kalamyacak :)

      Sil
  6. İlginç bir hayat hikayesi. Yoganın iyi bir yöntem olduğuna inanıyorum. Yogayı geliştirip "Yoka" olarak uygulamak da farklı bir çalışma. Eşinin ve kızının çalışmaları sürdürmesi ne güzel.
    Yararlı bir kitap sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yararlı gerçekten Makbule Abalı
      Yogi Kazım'ın hastası oldum, öğrencisi de olsam keşke :)

      Sil
  7. Şok olarak izlemiştim televizyonda ama kitabı olduğunu bilmiyordum. Kesinlikle okumam lazım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum Dilek, görünce bayıldım :)

      Sil
  8. ilk senden duydum alla alla ya arkadaşlarım hep yogacı ama kimse sölemedi. okuycam bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlarını üstadımızdan haberdar et Deeptone :)
      Çok saygı duyulası, örnek bir şahsiyet ya...

      Sil
  9. Bu ismi bir blogda duymuştum. Şimdi sen de yazınca iyice dikkatimi çekti. 28 yaşında ama kendini 50 yaşında hisseden bir tembel olarak böyle sağlıklı insanlar beni çok etkiliyor. Tam bu aralar hayat tarzımı değiştirmeye çalışırken senin bu kitabı paylaşman belki de bir işarettir :-) en iyisi kitabı alıp bir okuyayım. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok Şule... Hiç bir bahane kalmadı bize :)
      Bu adamcağız 96 yaşında benim üşendiğim şeylerin alasını yapıyor. Hayat tarzımızı değiştirmede müthiş bir disiplin, müthiş bir örnek kendisi...

      Sil
  10. Ayşe Arman röpörtaj yapmıştı da orada öğrenmiştim ben de. İnanılmaz bir insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle... Bu seneye kadar haberim olmamıştı benim de.

      Sil
  11. İade-i ziyarete geldim ve bu ilginç kişiliğin yazısını okuduğumda anında kendimi 100 yaşında hissetmeye başladım... :(( ah Yogi amca sen neymişsin ya valla bravo..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızlar vesile oldu tanışmamıza, hoş geldin :)
      Yogi amcam süper ya sorma... :)

      Sil
  12. Ben de ilk kez duyuyorum. Yogibey gibi olamadık malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstersek oluruz Nilgün Hanım, belli olmaz :)

      Sil
  13. Vay canına! Cidden etkleyici..

    YanıtlaSil
  14. Çok etkileyici gerçekten, sadece fiziksel olarak değil zihinsel olarak da ilham verici bir kitap, insan istedikten sonra her şeyi başarabilir, çok seviyorum bu tarz kitapları, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.
      Çok fena gaza geldim, doksan yaşımda kırk görünmek hedefim artık. Niye yaşlanalım ya :)

      Sil
  15. bi de manisa tarzanı varmış ya demek ki böle egzantrik kişiler oluyo peki bu adamda gizem büyü okült filan yok ama de miiiii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone
      Anadolu'dan çok acayip insanlar çıkıyo da Ellen De Generis'e çıkmadıkları için ünlenmiyolar işte :D
      Yeni öğrendim bu adamcağızı ya, büyük üstat...
      Bu adamda gizem de var okült de var anam :) Zaten değişik parapsikolojik yetenekleri olduğu için dedesi harcanmasın istiyor, götürüyor Himalayalar'a.
      Ha ben harcandım buralarda, o başka mesele :)))

      Sil
  16. Şeyyy bi de, bloğun başındaki korkunç kanatlı teyzeyi ne zaman silicen ? Korkuyorum ben ondan gece rüyama giriyo :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Syrakusa
      Ay ne istiyon sen Kraliçe Maat'dan ya :D
      Neğetti ki sana neğetti...

      Sil
    2. yaaa korkuyomm yaaaa ....

      Sil
    3. Yok işte bi tek ondan korkma. Korkacak çoooook şeyimiz var yeterince :)

      Sil
  17. Merhabalar, faydalı ve çok güzel bir paylaşım. Çok teşekkürler.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler benden, hoş geldiniz...

      Sil
  18. ilginç hayatlar , etkileyici okumadım ne ara sıra gelir bilmiyorum ama okumak lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi
      Buna özel sıra ayarlamalısın bence ;)

      Sil
  19. Ben duymuştum ve kitap fuarında da kendisini gördüm:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi mi Persephone... Ben de görsem keşke ya :)

      Sil
  20. Kitabın ismi bana sanki yoga ile dalga geçilen bir kitap izlenimi vermişti. Merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  21. Kadriye
    Kendisi gördüğüm en müthiş yoga üstadı. Yogilerin piri değilse bile ülkemizdekiler arasında en müthişi bence. Kitap da onun sıra dışı yaşamını konu alıyor. Kesinlikle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil