17 Kasım 2015 Salı

Okudum Bunları Toptan Yayını :)


Okuduğum her kitabı burada paylaşmıyorum. Paylaştıklarımı da tek tek paylaşınca işin içinden çıkamıyorum. Onun için, artık sadece ayrıntılı anlatmamı gerektiren kitapları tek başlarına paylaşıp diğerlerini topluca koymaya çalışacağım. İlerde bir gün bakar, hatırlarız... Güzel hatıralar kalsın :)


Neyse efenim... İlk kitabımız -Buket Uzuner- Su-

Konusu Şamanizm etrafında dolaşıp duran bir kitap olduğu için özellikle ilgimi çekti ve adeta bir kaynak kitap gibi okudum. Heyecanlı ve merak uyandıran bir olay örgüsü vardı. Türklerdeki şamanik ritüellerin (hala barındırdığımız) kökenlerine dair güzel anlatımlar içeriyordu. Doğal olana saygı, insan ve hayvan sevgisi kitaba damgasını vuran ana temalardı. İnsan ilişkilerindeki çatışmalar, ayrımcılıklar ve fıtrat yapılarını belirleyen ''insan olma'' veya asla insan olamama'' meselesi çok net ifade edilmişti. Ve tabi ki sahaflar... Komiser Ümit Kaman gibi Kadıköy'de bir sahafa gidip, ahbap olup, çayını kahvesini içeceğiniz gelecek :)

Mistik ögelerle ilgili bir takım sıkıntılar ve mantıksız bulduğum yerler oldu. Şu Yunus olma meselesi kitapta gerçek manasıyla oturtulamıştı mesela... Ama bunun dışında kitabı genel hatlarıyla başarılı buldum. Severek okunabilecek bir roman. ''Toprak'' olarak devam eden ikinci kitabı merak ettirecek bir sonla bittiğini de söylemeliyim.


-Peygamber Enok'un Kitabı-

İslamiyette İdris Peygamber olarak tanıdığımız Enok, Mısır mitolojisinde Thoth olarak geçer. Tevrat'ta kendisinden Hanok olarak bahsedilir.

Enok'un göğe yükseliş efsanesini ve Dünya yaşamı ve göksel yaşam arasındaki kuralları içeren maddeler halindeki metinlerden oluşan bir kitap bu. Hermes Yayınları'nın çıkardığı Enok'un kitabı, mezopotamya paganizmine, tüm dinlerdeki ortak öğelere de(Nuh tufanı ve ortadoğu kaynaklı diğer benzer meseller) ışık tutuyor. 

1500 yıldır kayıp olan metinler, 1773'te Habeşiştan'da bir manastırda bulunmuş. Tevrat'taki gibi dehşet verici sahneleri içeren (toplumların yok edilişi, savaşlar, gazaplar...) anlatımları ve pek çok sırrı açığa çıkaran bilgeliği nedeniyle bu yazmalar bugüne kadar çeşitli din adamlarınca yok edilmeye çalışılmış. 

Araştırma amaçlı okuma yapmak isteyen ve dinler tarihiyle ilgilenenler tarafından sevilerek okunabilecek bir kitap. Bunun dışındaki okumalar için tavsiye etmiyorum.


-İstanbul Gizemleri- Giovanni Scognamillo-

İtalyan asıllı yazar, doğma büyüme İstanbullu. Çok sevdiği İstanbul'u, yakından tanıma ve araştırma imkanını bulmuş. İstanbul ile ilgili anlatılan çeşitli efsane ve gizemlerin peşine düşmüş ve okunması heyecanlı bir kitap yazmış. Gerçi Google'dan araştırınca yazarın özellikle de sinema ve televizyon konulu çok kitabı olduğunu gördüm.

Yerebatan Sarnıcı'ndan Üsküdar'a, oradan da Adalar'a uzanan yer altı geçitlerini, İstanbul'da yaşamış ama çoktan unutulup gitmiş garip insanları, gizemli yer ve sokakları... Daha pek çok sır dosyasını Scognamillo bizim için araştırmış.

Yazar yaptığı araştırmada, yolu bir şekilde İstanbul'dan geçen Dünyaca ünlü spiritüalistlerin yaşadıkları ilginç olaylara da tek tek yer vermiş. Bu kitabı, Bilge Karınca'nın diğer parapsikoloji temalı kitaplarıyla aynı listede olduğu için görmüş ve listeme eklemiştim. Okunabilir...



-Işınlanma Kazası-Ned Beauman-

Domingo Yayınları'ndan çıkan Işınlanma Kazası, 2012 Man Booker Ödülü adayı olmuş. İsmiyle ve konusuyla beni kendine çeken bu kitabı kitapyurdu indiriminden almıştım geçtiğimiz aylarda. 

Öyle Sarah Jio kitapları gibi oturup konusuna ve cümle akışına kilitlenemeyeceğiniz kadar hiper aktif bir anlatımı var bu kitabın. Karakterler, olay akışı... Sürekli değişken ve biraz kafa kurcalayıcı. Bu tarzı ayrı seviyorum o yüzden. Acaba dikkatsiz bir okuyucu muyum diye sürekli beni düşünmeye sevkeden ve kendimi sorumlu tutmama neden olan bir tarz. İnce mizahi bir dili var aynı zamanda. Esprileri yakaladıkça tebessüm ettiren değişik bir kitap... Basit edebiyattan sıkıldıysanız alın size azıcık çetrefil edebiyat :)

İyi Okumalar...

46 yorum:

  1. Çok hoş kitaplar okumuşsun. Özellikle Su merak ettiğim kitaplardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay
      Su evet... Ben de ilk çıktığı günden beri merak ediyordum. Okudum kurtuldum çok şükür :)

      Sil
  2. Işınlanma kazası ilgimi çekti farklı bir kitapmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısaca Dodi
      Gerçekten ilginç bir kitaptı :)

      Sil
  3. Işınlanma Kazası'nı çok merak etmiştim sen beğendiysen eminim ben de seveceğim. Sarah Jio'yu da hiç okumadım ama niyeyse ön yargım var ona karşı :) Yaa bak yine diyor ki Kitapyurdu indiriminden aldım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek
      Sevdim de azıcık zihnimi yordu :)
      Sarah Jio konusunda ben de ön yargılıydım. Okudum, ön yargımda haklı olduğumu gördüm :)
      Ya sorma o kitapyurdu indirimini Dilek yaaa :D :D :D

      Sil
  4. Ben ençok İstanbul Gizemleri'ni merak ettim sevgili kahve yanı. Böyle esrarlı şeyleri severim. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben
      değil mi seviyoruz gizemli şeyleri :)
      İstanbul Gizemler' ni beğeneceğini düşünüyorum. Bir nevi tarih kitabı okumak, ama yalnızca zevkli kısımlarını :)

      Sil
  5. defne kaman serini merak ediyorum ama ne vakit sıra gelir ki:/ enok'un kitabı da ilginçmiş anlatım tarzı nasıl? ansiklopedi gibi mi yoksa akıcı roman tarzında mı ilerliyor acaba?
    keyifli okumalar, sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci
      Hemencecik okursun, sıra bekletme. Hamilelere, yaşlılara, Su'ya öncelik veriniz :)
      Enok' a sıra gelmeyebilir. Maddeler halinde yazılmış, numaralandırılmış. Roman veya ansiklopedik değil, kutsal metin tarzında yazılmış.
      Sana da keyifli okumalar ve kucak dolusu sevgiler... :)

      Sil
  6. Keşke bende bu kadar çok okuyabilsem :( Kpss elimi ayağımı bağladı :( Eskiden kitap dayandıramazdı kimse bana şimdi okunmayı bekleyen en az 10 kitap var elimde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizem Gürler
      Yok maalesef ben de çok okuyamıyorum son zamanlarda :(
      Bir kitaplık dolusu kitap beni bekliyor. Hesaplıyorum ne kadar zamanda sıra gelir diye, kimisi 10 yıl bekleyecek gibi görünüyor :/

      Sil
  7. Buket Uzuner kitabı dışındakileri okumadım.Konuları ilgimi çekti kabarık listeye eklendi :) yorumlar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cangz
      Güzel yorumun için ben teşekkür ederim asıl :)

      Sil
  8. aa içlerinde sadece buket uzuner su okudum 2. si çıkmış ama fırsatım olmadı alıp okumaya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kozmetik Psikolojisi
      Ben de okumadım, merak ediyorum bakalım :)

      Sil
  9. Okuyamayan biri olarak okuyanlara hayranım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım...
      Can sağlığı olsun, okursunuz da... Dönem dönem gelip gidiyo zaten bu okuma olayları :)

      Sil
  10. Kıskandım :) Kitap okumaya zaman bulamıyorum deği aslında üşengeçlikten bulmak için zaman aramıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursalkımı
      ''Zaman bulmama üşengeçliği'' tamlaman çok hoşuma gitti. Tamam ben bu açıdan düşünücem artık bunu :)

      Sil
  11. -Işınlanma Kazası-Ned Beauman-
    aldım listeye :)

    YanıtlaSil
  12. Su ve Toprak çok güzeldi. Devamını da yazsa artık diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan
      Ateş ve Hava' yı bekliyoruz öyleyse :)

      Sil
  13. Pıfff dört kitabıda okumamışım:( Ben türk yazar okuyamıyorum:( bu yüzden çok kızıyorum kendime... Garip bir önyargım var... Işınlanma kazası ilgimi çekti en kısa zamanda edinilsin öyleyse:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      Türk romancılığı konusunda katılıyorum. Ben de romanlarımıza biraz uzak duruyorum. İyi romancılar da var elbette ama bir Paul Auster değil hiçbiri de. Ben onu beğeniyorum ya... :) Sevgiler...

      Sil
  14. Facebook 'Blogger Kulübü' sayfamda yazını yayınladım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      Blogger kulübü... Ay neymiş ki merak ettim, geliyorum :)

      Sil
  15. Peygamber Enok'un Kitabı, İstanbul Gizemleri ve Su ilgimi çekti. Son zamanlarda bilim ve kozmoloji okumalarından sonra otomatik olarak ezoterizme ve tarih öncesi medeniyetlere geçiş yaptım. Sanki birbirlerini çektiler. Sondaki kitabı da görmüştüm, sıradan bir roman değilse ki öyle görünüyor denenebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Sönmez
      Aynen bilim okurken ezoterizme geçiş yaptım yıllar önce. Tübitak kitapları okurdum hep, sonra Sınır Ötesi ile tanıştım, parapsikoloji, kozmoloji, dinler tarihi derken, şimdilerde Michio Kaku ve bilimi zevkli okunur hale getiren Fizikçilerin kitaplarını okuyorum. Hepsi bir bütün...
      Işınlanma Kazası'nı tamamen edebi kaygıyla okumalısın. Işınlanmaya dair bir bilim kurgu içermiyor çünkü. 1930'ların Almanya'sı ve insan yaşayışları ilgini çekerse, bir tarihi roman havasında okuyabilirsin.

      Sil
    2. Kaku'nun kitapları güzeldir. Benim okuma listemde de var. Tubitak artık tarih oldu. Önceden hep TÜBİTAK bilim kitapları alıyordum. Eski si gibi artık bilim ve biyografi kitapları yayımlamıyor. Oysa, bu konuda en kaliteli kitapları yayımlayarak büyük katkısı olabilir. Galiba artık ekonomik kaygılar taşıyor ve siyasallaşıyor...

      Sil
    3. Tübitak artık bitmiştir, hepimize geçmiş olsun. Ülkemdeki bilime dair nadir gelişmelerdendi 90'larda. Geçenlerde bir haber okudum, piyasadaki kitaplarını toplatıyormuş. Neyse ki zamanında almışım önemli ciltleri. Bizim evden de toplatmazlar herhalde. Evrim teorisine katılmıyorum, bu konuda kendi özel fikirlerim var. Ama ateist bir bilim adamının evrimden bahsetmesi de rahatsız etmiyor beni. Yazık... Bilime yazık, ülkeme yazık...

      Sil
  16. bir tek Buket Uzuner Su kitabını okudum, sevmiştim bu kitabı :)
    keyifli okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren
      Çok teşekkür ederim, ben de sevdim sahi :)

      Sil
  17. Işınlanma Kazası'nın kapağı çok ilgi çekici. Denk gelirsem okuyabilirim.
    Buket Uzuner adını da çok sık duyuyorum ama bir türlü bir kitabını okuyamadım. Demek ki onun da zamanı henüz gelmemiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule
      öyle gerçekten... Zamanını bekleyen kitaplar ve yazarlar var. O kadar duyuyoruz tanıyoruz da ha deyince okunmuyor :)

      Sil
  18. Su kitabı çok hoşuma gitmişti.Diğer kitaplar da merak uyandırdı;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim
      Su iyidir... Şimdi sırada ''Toprak'' var :)

      Sil
  19. Gec kalmışım bu blogu kesfetmeyeee buket uzuner kitaplarini seviyorum genel olarak kitap okumayi seviyorum fikrinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajlailgili
      çok teşekkür ederim geldiğin için ve güzel yorumun için :)
      kahve yanı makyaj blogum da ilgini çekebilir öyleyse. Ben de sana geliyorum hemen <3 <3 <3

      Sil
    2. Makyaj miiii tabiki orayada geliyorum 2 hobimde sende toplanmış :)

      Sil
    3. :)
      Ne güzel, süper anlaşacağız...

      Sil
  20. istanbulsever yan ım istanbul gizemlerini merak etti ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nail Art
      İstanbul severler muhakkak okumalı <3

      Sil
  21. Buket Uzuner "Uzun Beyaz Bulut Gelibolu"yu okumuştum çok güzeldi. Su kitabınıda merak ettim doğrusu...

    YanıtlaSil