30 Ocak 2016 Cumartesi

Biraz Kahve, Biraz Ruhsal Kitap...


Son bir kaç ayda okuduğum kitaplardan özellikle ruhani temalı olanları ayırıp onlardan özel olarak bahsetmek istedim. Okurken bir roman, ardından bir spiritüel kitap şeklinde sıralama yapmaya çalışıyorum. Okunma sırası bekleyen çok fazla kitap var, çözümü böyle buldum.


Paulo Coelho- Hac : Şule'nin kitap çekilişinden kazandığım bu kitap için buradan tekrar tekrar teşekkür ediyorum Şule'ye. İyi ki göndermişsin, iyi ki okumuşum.
Hayata Dair Her Şey Blog'una uğramanızı tavsiye ederim.
İspanya'daki Santiago yolu, kahramanımızın hac güzergahı oluyor ve ruhsal olarak güçleneceğinin simgesi olan bir kılıcın peşine düşüyor. Korkularıyla, doğaüstü yanlarıyla yüzleşen kahraman, zorlu duygusal süreçlerin ardından hac görevini layıkıyla tamamlamış oluyor. Hristiyan inancına dair simgelerle zenginleşmiş bu kitap, yine aynı inancın mensuplarını çok daha heyecanlandıracaktır diye düşünüyorum. İradi, duygusal ve zihinsel süreçlerimizi yakın soluklu tattıran bir roman.


Çağlar Boyu Uçan Daireler: Ruh ve Madde Yayınları'ndan Bil-Yay Vakfı tarafından kazandırılan bu kitap kollektif yazarlı bir eser ve bugüne kadar okuduğum Dünya dışı yaşam temalı kitaplar arasında en doyurucu bilgileri içereni. Ufo fenomanlerinin binlerce yıllık mağara çizimlerinden itibaren peşine düşen, ardından günümüzdeki durumunu irdeleyen çok kapsamlı bir araştırma. Üstelik kitap sonunda ufo sahtekarlıklarına da yer verilmiş. Böylece yansızlığını ispatlamış bir eser. Konuya ilgi duyanlar bu kitabı mutlaka okumalı.


Omni Yaradılışın Dört Prensibi- John L. Payne: Akaşa'nın ünlü kanal mesajı kitaplarından bir başkası... Seri halinde değil, tek kitap. Gerçekten diğer kanal mesajlarıyla vakit kaybetmeden işin özünü okuyayım, neymiş bu bilgelik ve insan üstü ruhsal mesaj olayları diyenler için başvurulması gereken bir kitap. En çarpıcı konularını şöyle özetleyeyim: Çekim yasasıyla ilgili, bu işin aslını astarını anlatan bilgiler edineceksiniz. ''Dua'' ile ilgili güzel açıklamalar var, hatta müthiş... Dünya ırklarının kökeni ve yunusların Dünya gezegeni açısından önemi konuları çok ilginç şekillerde anlatılmış. İnsanın karanlığa kapılıp gidişindeki spiral enerji konusunun anlatımı (ki o yolu seçenlerin yolu sonuna kadar açık olsun dilerim ki. Ve hatta gidecekleri yere bir an önce ulaşmaları için dualarımı asla eksik etmeyeceğim) ve sondaki meditasyon çalışması bu kitabın belli başlı güzellikleriydi. 


Suyun Gizli Mesajı- Masaru Emoto: Bu kitap Dünya çapında ses getirdiği kadarını hak eden bilgiler içeriyor gerçekten. Az çok bu kitap hakkında herkesin bir fikri vardır, o yüzden ayrıntılarına girmeyeceğim. Ama şunu düşünmek ilginç, düşünce ve sözlerimizle su atomlarının dizilişini ve kristalize yapısını bile değiştirebiliyorsak bizden korkulur... Telekinezimiz zeval görmesin, amin ;)
Diğer yayın evlerinden çıkmış versiyonları da var. Bu Kuraldışı' nın 2014 baskısı.


Tanrıların Arabaları- Erich Von Daniken: Daha önce Tanrıların Ayak İzleri' ni okumuştum aynı yazardan ama arabalara sıra gelmemişti. Aslında Çağlar Boyu Uçan Daireler ile paralel konular işlenmiş bu kitapta da. Dünya dışı varlıkların gezegenimizi ziyaretleri, insanoğluyla kurdukları iletişimler ve medeniyetlerimiz üzerindeki etkileri bağdaştırılmış. Zengin, dolu dolu bir kitap. Konuya ilgisi olanların sürükleyici bulacakları bir araştırma.


Cemalnur Sargut- Fususu'l Hikem 4 / Hz. İdris: Sohbetlerini çok severek dinlediğim Cemalnur Sargut'un kitaplarını da okumak istiyordum ve tercih yaparken de ezoterizmde kendisinden çokça bahsedilen Thoth Peygamber ya da Yunan mitolojisindeki ismiyle Hermes, ya da İslam Dini' ndeki bilinen ismiyle Hz. İdris' ten bahseden kitabını seçtim. Aralarda ilginç metafizik öğelerden faydalandıysam da özellikle belirtmem gerekir ki dili oldukça ağır bir tasavvuf dili ve az çok vakıf olmayanlar için anlam karmaşasına neden olabilir. 


Mısırlıların Kökeni- Augustus Le Plongeon: Zamanında Avrupalı arkeologlar, tıp doktorları ve çeşitli alanlarda ün edinmiş bilim adamları , maddi imkanlarının da el vermesi nedeniyle kah Mısır piramitlerine, kah Maya tapınaklarına zorlu ziyaretler yapmışlar ve bin yıllardır üstü kapalı gizemleri ilk ortaya çıkaran kimseler olmuşlar. Le Plongeon da bu maceralardan belki de en zorlularından birine atılmış bir Fransız bilim adamı. Maya tapınaklarını, kendisine yardım eden yerli halkla birlikte sarmaşıkların ve toprak birikintilerinin arasından gün yüzüne çıkarıp o harabelerin arasına yerleşiyor. Vahşi doğada yaşam mücadelesi verirken aynı zamanda müthiş bir tez ortaya koyuyor. Mu kıtası ile ilgili araştırmalar yapan James Churcward'dan çok çok önceleri ortaya attığı tezine göre kadim Maya halkı, bir şekilde Mısır medeniyetinin de mimarları...  
Ortadoğu'daki coğrafi isimlerin 3-4 sayfalık Maya diliyle karşılaştırılması sonucu hayretle göreceğiniz üzere pek çoğu ortak veya çok benzer. Mimarideki kemerler ve desen benzerlikleri de Plongeon için sayfalarca anlattığı esin kaynaklarını oluşturmuş bu konuda. Kadim uygarlıklara ilgi duyanlar için sürüklenerek okunacak bir araştırma kitabı. Ege Meta Yayınları' na ait olduğu için temini zor olabilir. Nadir Sahaf' ta bulunabileceğini düşünüyorum. İlgi duyanların, içinde Plongeon'un o dönem (1880'ler) koşullarında Maya harabelerinde çektiği fotoğraflara ve kitaptaki diğer görsellere de bayılacaklarını düşünüyorum.


Kryon-İkinci Kitap / Bir İnsan Gibi Düşünmeyin: Dünya çapında ve Türkiye'de en çok bilinen kanal mesajı serisi Kryon. Ben daha ikincisini okumuşum. Geriye kaldı 12-13 kitap :)
 Lee Carroll' un kanallık yaptığı Kryon, uzuuun uzun ilginç şeyler anlatıyor, sırlar veriyor falan... Okunabilir. Mesela bu ikinci kitapta bahsi geçen çarpıcı konuları şöyle özetleyeyim: Karmanın aşılma yolları, kadim uygarlıklar, dünya dışı yaşamlar, Almanya ve Atlantis bağlantısı (ilginç!), ölüm konusunun gerçek mahiyeti, beden ve organ kutbiyeti (bunun yönlendirilmesi), geri seviyeli ruhsal varlıklar, doğal afetler, negatif kütle- negatif enerji, indigoların çocuk yapma sorumluluğu, manyetik alanların bedenlere etkisi, çeşitli meseller ve farklı boyutların idraki... Daha pek çok şey... Ben altını çizdiklerim arasından bir seçme yapmaya çalıştım sadece. Çünkü soru-cevap şeklindeki diyaloglardan oluşan kitabın içindekiler bölümü yok.


Yükseliş- Eric Klein: Bu da yine Akaşa Yayınları' na ait dört kitaplık bir kanal serisinin ilk kitabı. Okurken biraz sıkılmışım sanırım, fazla çizmemişim şimdi fark ettim. Bir Omni değil kendisi. İç kapağında yazdığına göre, Sananda,  Ashtar, Baş Melek Mikail ve St. Germain medyum kanallarıyla alınmış bilgilerden oluşuyor.




Bunca kitabın üstüne de kahve... Coffee, A101'in bir aralar sattığı bir Bulgar markası abur cubur. İçi yumuşak ve kahve aromalı bir bisküviden oluşuyor. Dışı da incecik bir çikolata kaplama. Maalesef hemencecik bitiyor ve devamı bulunamıyor :) Yine getirseler iyi olur...

36 yorum:

  1. O kadar kitaptan son haklı bir abur cubur olmuş. Ben de yedim ama beni kesmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap ve Kitap
      Bu da çok hafifti, kesmiyo. Onun için devamını aradım :)

      Sil
  2. Ohh süper kitaplar ;)) kahve de öyle. Ee bir de mimlenmişsin daha ne olsun ;)) sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafe Tigris
      Teşekkür ederim Tigris :))

      Sil
  3. Tanrıların Arabaları'nı gençliğimde okumuştum, hiç unutmam çok zevk almış, başucu kitabı yapmıştım. Paulo Coelho'nun Simyacı ve bir başka kitabını okudum ama biraz abartıldığını düşünüyorum onun nedense...uçan daireler hep ilgimi çeker..teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürükveben
      Tanrılar'ın arabaları konusunda kesinlikle katılıyorum. Heyecanla okudum :)
      Coelho konusunda da katılıyorum. Evet güzel yazıyor, ruhu hissettiriyor ama öyle edebiyat dünyasını sarstığı ve bu kadar ses getirdiği gibi değil sanki...
      İlgi alanlarımızdaki ortaklık hoşuma gidiyor, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Hac ve Tanrıların Arabaları'nı okumuşum bunca kitap arasında... Ben çok seviyorum spiritüel kitapları, acaip heveslendim şimdi hepsini okumak için... Eline koluna sağlık... Bir sürü okunacak kitabım oldu yine... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      Biliyorum sen de spiritüel seviyosun ;)
      Yayını yaparken aklıma sen geldin, Persephone görürse sever bu kitapları diye düşündüm...
      Benden de sevgiler kucak dolusu...

      Sil
  5. kitapları anlatım tarzını beğeniyorum, Cemalnur Hoca çok tatlı ama kitabını okuyamadım henüz ekrandan tanıdığım kadarıyla söylüyorum,
    en sonda kahve abur cubur ikilisi de sıcacık kahve yanına çok yakışmış :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren
      Ben de senin tarzını beğeniyorum. Filmleri, kitapları en can alıcı noktalarından anlatıyosun.
      Cemalnur Hoca en güzel ekrandan dinleniyo ya, kitapta o sohbet havası yok gibi...
      Kitapsız kahve, kahvesiz kitap olmaz ama değil mi :)) Çok teşekkür ederim...

      Sil
  6. Tanrıların Arabaları'nı otuz sene olmuş okuyalı :) Haç da Coelho'nun sevdiğim kitaplarından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan
      Ben de kitabı alalı on altı sene olmuş, okumak yeni kısmet oldu :) Bir zamanlar ne popülerdi değil mi...

      Sil
  7. listeden tek okuduğum kitap Hac. suyun gizli mesajını bir vakitler çevremdeki arkadaşların elinde epey görüyordum, ne yalan diyeyim; merakta oldukça da merak etmeme rağmen sadece ben de meraktan öteye gitmemişti. şu yazınla listeme artık almam gerektiği aklıma geldi Kahve. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River
      Hemen herkes Hac'ı okumuş, şimdi yorumlarda görünce baya şaşırdım. Ben adını bile duymamıştım Şule'de görene kadar, utandım şimdi :))
      Suyun Gizli Mesajını mutlaka ama mutlaka okumalısın River...
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Çok değerli hocam Cavit Utku'yu da okumanızı öneririm. Kendisi Türkiye'de parapsikoloji dalında önemli bir isimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan Kalan Cavit Utku'yu isim olarak duydum, tabi okurum. Türkiye'deki tüm parapsikoloji araştırmalarını takip etmeye çalışıyorum. Önerin çok değerli, çok teşekkür ederim <3

      Sil
  9. "Son birkaç ayda okuduğum kitaplardan ruhani temalı olanlardan..." diyerek kitapları sıralamışsınız. Önce kutlarım, epeyce kitap okumuşsunuz.
    Kryon-İkinci Kitap/ Bir İnsan Gibi Düşünmeyin" adlı kitabı okumayı isterdim.
    Uçan Daireler hakkında da bilgilenmek isterdim.
    İyi okumalar diliyorum. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makbule Abalı
      Kryon serisi almış başını gidiyor. Çok seveni de var, çok eleştireni de... Ben orta kararda olanlardanım :)
      Uçan daireler meselesi oldukça ilginçtir. Bilgilenmek isterseniz bahsi geçen kitap gerçekten yararlı olacaktır. Güzel dilekleriniz için çoook teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  10. Bu kadar kitabı hakkıyla bende okuyabilmek bahane üretmemek isterdim, vaktim de olmuyor değil oysa :/ Maşallah^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aile Albümü
      Okursun... Bir başlarsan sürüklenir, ardını getiremezsin hatta. Dönem dönem olur öyle okuyamama halleri. Sonra geçer. Sevgiler <3

      Sil
  11. Merhaba kitaplar süper ilgi çekici siz de sevgili sule gibi çekiliş yapsanız bu kitaplardan eklerseniz ve de bana çıksa olmaz mı saygilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gulseren ozkursun
      Harika fikir. Ne kadardır aklımda ama demek ki böyle bir motivasyona ihtiyacım varmış :) Ben de Şule gibi düzenli aralıklarla çekiliş yapmaya başlamalıyım sahi... Teşekkürler bu güzel öneri için. Kesinlikle üzerinde düşüneceğim.

      Sil
  12. İçlerinden hiçbirini okumamış biri olarak ruhani temaya mı yönelsem diye düşündüm :D İçlerinden Tanrıların Arabaları en merak ettiğim :)) Ayrıca o kahveli abur cubur muhteşem, görünce almadan geçemiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak
      Tanrıların arabaları çok popülerdi bir zamanlar. Okumayan bi biz kalmışız. Neyse ben okudum da aradan çıktı :) Ay o kahveli abur cunurdan hala var mı? Bana A101 yolları göründü o zaman :)

      Sil
  13. Maalesef bu kitaplar hakkında yorum yapamıyorum. Sen okuduğun romanları da paylaş, onlar hakkında konuşalım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule
      Romanlar beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Hakkında yayın yapasım bile gelmedi. Üst üste bir kaç hoşlanmadığım roman denk geldi ve edebiyat dünyasına küsüp spiritüel aleme kilitlenesim geldi :)
      Ruhi Mücerret güzeldi aralarında. Onun hakkında da sizin güzel yayınlarınızı okuduk üzerine konuştuk diye tekrara da düşmek istemedim Değişik bişeyler okursam yazarım ama...

      Sil
  14. Üniversitedeyken Kryon serisi dahil olmak üzere okuduğunuz bu kitapların bir kısmını okuma fırsatı bulmuştum.Birçok şeye bakış açımın değiştiği bir dönemdi.Üzerinden yıllar geçmiş ve fark ettim ki ben çok ara vermişim.Yazınız vesile olsun inşallah kütüphaneme bir kez daha göz atıp nasibimi alayım.Yazı için teşekkürler.Bu arada afiyet olsun:)Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elçin akkaş
      O kadar mutlu oldum ki... Bir spiritüel kitap dostu ile tanışmak ve tekrar o kitapları özlemesine vesile olmak harika bir şey. Ben teşekkür ederim. Kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  15. merhabalar
    blog keşif etkinlinde buldum takibe aldım :)
    bana da beklerim http://sengulasikkutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şengül Aşıkkutlu
      Çok teşekkür ederim, hoş geldiniz. Geliverdim bile :)

      Sil
  16. vay canına , ne güzel kitaplar , kahveler ve çikolatalar :D keyfiniz bol olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi
      Çok teşekkür ederim, birlikte olsun :)

      Sil
  17. Kitaplara göz atacağım....Kesinlikle :))

    YanıtlaSil
  18. Birsürü boş vaktim var. Senin ne kadar çok kitap okuduğunu görünce kendimden utandım. İyi bir örneksin. Tebrikler

    YanıtlaSil
  19. Papucum
    Ben bu aralar pek vakit bulamıyorum ama şikayetçi değilim ;)

    YanıtlaSil