11 Şubat 2016 Perşembe

Michio Kaku - Olanaksızın Fiziği


Michio Kaku, Japon asıllı Amerikalı teorik fizik profesörü... Zamanın bükülmesi ve daha pek çok teoriyle ilgili videolarını izlerken
tanıdığım bu fizikçinin, mükemmel kitapları olduğunu öğrenince hemen üç tanesini aldım. Odtü Yayıncılık'tan çıkan bu kitaplar ''Einstein'dan Ötesi'', ''Geleceğin Fiziği'' ve ''Olanaksızın Fiziği'' idi.

Diğerlerine henüz sıra gelmedi ama Olanaksızın Fiziği'ni bir solukta okudum. Fizik kitabı... Zaman zaman oldukça da ağır teoremler içeriyor ama çok da zevkli okunuyor. Dilinin sadeliği, bilimsel anlatımlarının karman çorman olmayıp bilime ilgi duyan herkesin okuyabileceği bir şeffaflıkta oluşu kitabı akıcı kılmış. 

Bendeki basımında altı çizilmedik, not alınmadık sayfası kalmamış. Konuları birazcık çıtlatayım buradan:

-Plazmanın davranışı , elektrik ve manyetizma tarafından kontrol edilebilirliği. 

-Kristal yapı ve görünmezliğe dair atomik dizilim teorisi.

-Kuantum dalgalanmaları.

-Kendi atomlarımızı ışınlamaya izin veren kuantum fiziği.

-Işıkla bilgi taşındığını ispatlayan kuantum deneyi.

-Atom içinde evren olmasının imkansızlığı ve ölçek yasası (bildiğimiz o sonsuz küçüklük hiç de öyle değilmiş meğer. Sonsuz küçüklük değil, belli ölçeklerde maddesel var oluş söz konusuymuş. Belli bir küçüklükten sonrası kuantum dalgalanması imiş.)

-Sakharov' un anti madde kuramı.

-Tip 1, tip 2 ve tip 3 uygarlıklar. Veee... Bizim tip 0 oluşumuz :/

-Varlarsa ufoların mekanizmalarına dair teoriler.

-Einstein'ın zorlu yaşam hikayesinden bir kesit. (Hiç de bilim adamı diye önemsenmemiş ilk 40- 50 yılında. Hatta ailesi üzülüyormuş bir baltaya sap olamadı gitti diye :)

-İmajinatif hayal gücünün fizik bilimindeki rolü.

-Negatif madde ile anti madde arasındaki fark.

-Picasso kübizmi ve dördüncü boyut.

-Tesla ve yoktan enerji meselesi.

Ve daha nicesi... Saptadığım ve not aldığım ilginç konular o kadar çok ki yarısını bile yazamadım buraya. Yalnız bu yazdıklarım, içindekiler bölümündeki konu başlıklarıyla alakası olmayan, belki dizin anlamında anlam ifade edebilecek konular. Bölümlerden ve konu içeriklerinden cımbızla seçilenler...

Ve KAKU' nun son sözü keşke tüm fizikçilerin ve diğer bilim adamlarının da son sözü olsa: 

''Sona ulaşmış değiliz, yeni bir fiziğin başlangıcındayız. Fakat ne bulursak bulalım, daima bizi bekleyen yeni ufuklar var olacaktır.''


46 yorum:

  1. Hiç fizik kitabı okumadım ancak çok hevesliyim :) Stephen Hawking in kitaplarından biriyle başlamayı düşünüyorum devamında farklı yazarlar okumaya devam ederim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Kaku'yla başla. Çokça sevdikten sonra devam etmesi daha zevkli olur :)

      Sil
    2. Hımm, önerin aklımda olacak :)

      Sil
  2. Çocuklar için alsam mı ki. İlginç bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanım çocuklar lise ve üniversite yaşındaysa evet. Çok severler...

      Sil
  3. Okulda gördüğü derslerin günlük hayatta ne işe yaradığını soran gençlere alıp farkındalık oluşturulabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger
      kesinlikle katılıyorum. Zaten çok daha zevkli olur ki dersler...

      Sil
  4. Ben de hiç fizik kitabı okumadım))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sercan durmaz
      Kaku zevkli bir başlangıç olabilir

      Sil
  5. Fizikle en yakınlaşmış olduğum kitap Şaka Yapıyor Olmalısınız Bay Feyman ile Feyman'ın hayatı. Kitabın ismi beni cezbetmişti ama o kadar hayran oldum ki adama oğluşlarıma da kesin okutacağım feyz alsınlar diye.

    Ben fizikten zorla geçerdim hep de pek samimiyetimiz olamadı kendisiyle. Ama lisede geçmemi sağlayan Tüm Fizik kitabımı hâlâ saklarım otuz yıldır bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan
      Okusunlar şimdiden de fiziği sevsinler. Okullarda nefret ettik ama aslında çok zevkli fen dalları ya...
      Fizik zordu ama be, o formüller falan :)

      Sil
  6. Ben TÜBİTAK'ın önünden geçerken girip "Evrenin Zarafeti"ni almıştım. Bir de evde COSMOS vardı. İkisini de çok severek okudum . Evrenin Zarafeti'nde de bu yazdığına benzer teoriler vardı. 11 boyutlu evren filan. Hayal etmeye çalıştım ama yapamadım:( teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Müjde
      Evrenin Zarafeti bende de var, sıra gelmedi ama. Onu da çok merak ediyorum.
      11 boyutu hayal etmek çok çok zor. Matematiksel formüllerle ulaşıyolar teorik olarak ama realite olarak ispatlanacak durumda değil henüz. Beşinci boyutu bile hayal etmekte güçlük çekiyorum. Ki o boyutun astral alem olduğu yönünde ezoterik görüşler var.
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Öyle bir anlatmışsın ki alıp herkes okumak ister :)) Fiyatını da araştırdım, tuzlu değil, alırım belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moka Lee
      Herkes okusun valla Moka. Çok seversin bence azıcık ilgi duyuyosan bile :)

      Sil
  8. Okuması heyecanlı olabilir:)
    Mayalar'ı epey araştırmıştım. Evrenin gizemini keşfetmek muhteşem bir duygu.
    Bak şimdi, biz neden Tip 0'mışız çok merak ettim. Dördüncü boyutu da :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma
      Mayalar ilginçtir gerçekten de...
      Tip olayını anlatayım seve seve. Tip 1 uygarlıklar, var oldukları gezegenin tüm kaynaklarını kontrol edip kullanışlı hale getirebilen, doğa ve iklim olaylarını tamamen kontrolünde tutan uygarlıklarmış. Tip 2 uygarlıklar kendi gezegenleri dahil, sistemdeki diğer gezegenlerin kaynaklarını da kontrol altında tutabilen uygarlıklar. Tip 3 ise bulunduğu galaksideki pek çok sistem üzerinde hakimiyet kurmuş uygarlıklar. Biz Tip 0' ız. Ama insanoğlunun tuttuğunu kurutan tamahkarlığını düşününce belki şu an böyle olması hayırlıdır bile diyorum :)

      Sil
    2. Merak ettim derken kitap bu bilgileri içeriyor, okumalı diyeydi. Zahmet vermişim. Teşekkür ederim:)
      Şu halimize 0 bile çok, haklısın...

      Sil
    3. Ne demek zahmet Zeugma. Aklımda kalmıştı hemen özetleyeyim dedim. Seve seve de açıkladım :)
      Şu halimizle bile gezegene zarar veriyorken iyi ki de Tip 1 değiliz...

      Sil
  9. İlgi çekici konular
    Fizikçiyi takdir ettim...

    YanıtlaSil
  10. @kahveyanı valla heves ettim. Ben çok karışık kitap okurum. Parapsikolojiden tutta sudoku ya kadar ama hiç fizik kitabı okumadım.bir ara anatomi kitabı okumuştum. Tıp öğrencisi için ama bakalım alacağım. Bu ara kuantuma aşırı takmış durumdayım.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İLKNUR YÜCE
      Ben de bu aralar parapsikoloji ve bilim arasında mekik dokuyorum. Orta yolu bulmam lazım :)
      Sevgiler benden...

      Sil
  11. Michio Kaku'yu evrenin oluşu ile ilgili belgeselden tanıyorum. Fizikten okulda nefret etmiştim ama hocam Kaku olsaydı olay değişirdi... Kitapları listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze S
      Ah ah hocam Michio Kaku olaydı kesin Nasa fizikçisiydim :D
      Kitabını seveceksin bence :)

      Sil
  12. Hâlâ lisede olan, fizikle arası hiç iyi olmamış bir eşit ağırlıkçı olarak kitap gözümü korkuttu benim. Yine de okumayı denemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buse
      Lisede fizik ve kimya notlarım iyi değildi. Fene ilgi duymama rağmen eşit ağırlıkçı olup hukuk okudum. Ama aklım fen bilimlerinde takılı kaldı :)

      Sil
  13. Bu konuları kitap olarak okumak güzel de, ders olarak zorla öğrenmek kötü bir duyguydu :D Lisede beni sayısaldan uzaklaştıran dersti fizik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak
      Ders olarak sorma ya neydi o lisedeki fizik kimya :( Değil dersten, hayattan soğumuştum... Ama bu kitaplarla o dönem tanışmış olsaydım eminim her şey farklı olurdu :D

      Sil
  14. Bu kitabı biliyorum ama okumadım henüz. :) Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa Dergi
      Seversin oku bence, sevgiler :)

      Sil
  15. Ne güzel kitaplar okuyorsun... Ben de heveslendim bak şimdi... Bu alanda bir tek Zamanın Kısa Tarihi'ni okudum, çok sevdim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone
      Kitap zevkimiz benzer :)
      Bunu da seversin...
      Çok teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  16. Kitap okuyanları kıskanıyorum, ama birde okuyup üstüne yorum yazanları ayrı kıskanıyorum. Anladın beni :)

    YanıtlaSil
  17. Selam ilgi çekici bi kitap gibi duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli yetenek
      Gerçekten öyle. Seversin :)

      Sil
  18. vaav buldum burayı:) burasıda çok güzelmişş:) bayıldımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah Kuğu
      İşte bulmuşsun :) Teşekkür ederim ...

      Sil
  19. anaaam hiç benlik değilmiş bu :D bu kitabı okuyabildiğin için bile sana saygı duyabilirim şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap
      Yok valla dili çok sade ve eğlenceli. Bilimsel konulara ilgi duyup da lisede fizik dersi çok zayıf olan insanlar için (mesela ben :) harika bir kitap :)))

      Sil
  20. Şeref Yücel19 Ocak 2017 22:36

    Zaman kavramı ile ilgili çok ilginç bir konu:

    Halen kitaplığımda olan, ama hangi kitapta yazdığını hatırlayamadığım bir tasavvuf kitabında şeyh ile müridi arasında şöyle bir olay yaşanır.

    Olay, Mısır'da geçer. Bir nehrin kenarında şeyh ile müridi tasavvuf konusunda çeşitli mütealalar yaptığı esnada şeyh müridine şöyle söyler:

    - "Biz şu, şu konuları görüştüğümüz esnada ben filan yere gittim, orada evlendim ve o evlilikten çocuklarım oldu..."

    Sonra konu bunun üzerine devam eder.

    Yani, mürid için geçen bir kaç dakika,diğeri için belki 15-20 yıl diyeceğimiz uzun bir zaman dilimi ile aynıdır. Aslına bakarsanız, fizikçilerin iddia ettikleri bir çok konu, tasavvuf erbabının anlattıklarından çok farklı değildir ama fizikçiler bunu bir takım gözlemlere, verilere, kısacası bilime dayandırır, diğerleri sadece hikaye şeklindedir. İçinde kuram yoktur.

    Yine tasavvufi eserlerden edindiğim bilgilere göre bütün kainatın, bir elimizin baş parmağındaki tırnaktan büyük olmadığını, sadece algılarımızın evreni farklı gördüğü, evrende gördüğümüz her şeyin aslında olmadığı, fakat varmış gibi algılayan bir yaratılışa sahip olduğumuza benzer yazılar çoktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeref Yücel

      Tüm algılarımızın hologramik evrenin, beyin denilen aygıt tarafından okunmasından ibaret olduğu ve aslında görülen hiç bir şeyin var olmadığı ile ilgili görüşleri çok ilginç ve haklı bulurum.

      Tasavvufta anlatılan pek çok mesel, bu meselelerin gönüllerde çoktan anlamını ve açıklamasını bulmuş olduğunu en güzel şekilde gösteriyor. Şimdi bilimin de bu anlama kavuşması çabalarını izlemekteyiz.

      Özenli ve açıklayıcı yorumunuz için çok teşekkürler.

      Sil