17 Nisan 2016 Pazar

Biz O Zamanlar Baaçede Oynardık - ayçE ayyıldız


Geçen gün, beni geçmişe götüren, kimi zaman gülümseten kimi zaman hüzünlendiren harika bir kitap okudum. 
1970'lerde İstanbul'da geçen rengarenk bir çocukluk... İstanbul'un henüz yaşanılası, bozulmamış zamanları... Güzel yürekli insanlar, güler yüzlü, sıcak ilişkiler... Hafızalardan çoktan silinmiş olan eşyalar, alışkanlıklar...
Dahası geçmişe dair içimizde puslu bir yer edinmiş ve zaman zaman aklımıza düştükçe coşkulu özlemlerle andığımız her ayrıntının pusunu silen bir kitap. 

 O zamanlar minicik bir kız çocuğu olan Ayçe Ayyıldız, kitabın yaşattığı zaman yolculuğu hissiyatının yoğunluğundan anladığım kadarıyla, her anın büyüsünü duygusal hafızasına kaydedebilme yeteneği olan nadir insanlardan. Bu yeteneğini de en güzel şekilde kullanmış ve o günleri eşsiz bir şekilde kağıda aktarmış. O kadar çok insanın anılarına ve geride bıraktığı o duygu dünyasına öncülük etmiş ki, okur yorumlarından anladığım kadarıyla çok insan, geçmişine açılmış aralık bir kapı bulmuş bu kitapta. O kapıdan sızan ışıktan medet ummuşlar. Kaybettikleri insanlara satır aralarında kavuşmak, anılarını kucaklamak için... 


Doğum tarihlerimiz kaç olursa olsun kollektif olarak en özlediğimiz yıllardır 70'ler, 80'ler. Ve nereli olursak, nerede büyürsek büyüyelim, ülkemizin en büyülü şehridir İstanbul. Bu özlem bizde toplum olarak o kadar yoğun ki, son zamanlarda sıklıkla filmlere ve dizilere konu oluyor büyülü şehrin o zamanları. İşte bu kitapla, o ruhu yakalamanın ve o özlemi gidermenin biyografik halini okuyorsunuz. Ayçe ve ailesinin fotoğraflarıyla başlayan her bir bölüm başlığını ilgiyle okuyacak, sayfaları ardı ardına çevirecek ve 70'li yılların İstanbul'una ilgi dolu bir yolculuk yapacaksınız. Benim için özellikle Kadıköy ayrıntıları çok özeldi. Benim gönlümün sultanı da orasıdır çünkü. Herkes kendine sığınacak, sıcacık bir ayrıntı bulabilecek bu kitapta.


Yazarından imzalı kitapların bende ayrı bir heyecan uyandırdığını söylememe gerek yok sanırım :) Gerçekten nice çocukluk hatıramı yaşadım, Ayçe' nin kalemine sağlık...


Doğan Kitap'tan bu yıl çıkan eser, 195 sayfa. Ayrıca facebookta ''BizOzamanlar'' adlı bir sayfada Ayçe Ayyıldız'la bu tadı yaşamaya devam edebilirsiniz. 

Herkese iyi okumalar diliyorum. Kahveleriniz ve kitaplarınız eksik olmasın...


36 yorum:

  1. Çok hoş olmuş kitap tanıtımınız.İnsan bazen çocukluğunu özlüyor. Herkes bir parça bulacak demek ki.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükranca
      Gerçekten de kendinizden parçalar bulacak ve bayılacaksınız kitaba.
      Ben teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil
  2. Keyifli okumalar sana hiç zaman ayıramıyorum şu okumaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru
      Çok teşekkürler
      Ayırırsın mutlaka :)

      Sil
  3. Mina Urgan'ın Bir Dinozorun Anıları kitabını okuyorum şu an..O eski İstanbul'u duyumsamak iyi geliyor ruhuma..İstanbul'u anlatan kitapları hep sevdim. Ayçe Ayyıldız'a da kulak vermek isterim, paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellik Senfonileri
      Ben de güzel yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Kitabın ismi bile bizleri içine çekmeye yetti sanırım.. nasıl özlüyor insan çocukluğunu gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birdefnemasali
      Anılar bir başkadır. Hep okunasıdırlar...

      Sil
  5. Ne hoş bir kitapmış. Yazdım bir kenara:)))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş incelemeniz. Keyifle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat Ocak
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Ben de tatmak istedim. Çok güzel bir tanıtım. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün aydın
      Bayılacaksınız :)
      Sevgiler

      Sil
  8. İnceleyip, yorumlayanın ellerine sağlık. Mükemmel olmuş kitap bloguda. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Furkan NARİN
      Çok teşekkürler, beğenmene sevindim :)

      Sil
  9. aldım notumu , seviyorum ben de böyle dönem kitaplarını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi
      Seversin ahretliğim :)

      Sil
  10. Çok güzel bir kitaba benziyor :) detaylar için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renklii Mutfak
      Güzel sahi... Okuyup sevmeyecek kimse gelmiyor aklıma :)

      Sil
  11. bu aralarda bu tarz kitaplari daha cok seviyorum. eskinin guzelliklerine ozlem duyuyorum zannedersem. huzur verici anlatmissin. inşallah okuma sansim olur bu kitabi. tesekkurler canim♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demirkadın demir
      Çok teşekkür ederim :)
      Eskileri özlemle ananlardansanız bu kitaba bayılacaksınız :)

      Sil
  12. Seni takipteyim canım bana da beklerim sevgiler
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve Kültürlü
      Geldim ki :)
      Sevgiler...

      Sil
  13. Ben ara verdikten 1 gün sonra sen ara vermişsin. Hadi ama çok geçmiş üzerinden yeni yazı bekliyoruz :)
    Kitabın adına da (''baaçede'' kısmına özellikle), içeriğine de bayıldım. Biri elimizden tutsun ve biraz o günlerin hayal dünyasında gezelim bence de.

    Çok güzel bir tanıtımdı, ellerine sağlık;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma
      Evet gerçekten uzun bir ara oldu. Fark etmen ve düşünmen ne büyük incelik, çok teşekkür ederim :)
      Kitabın tanıtımını beğenmene çok sevindim. Gerçekten bizi o günlere götürecek her türlü ele ihtiyaç duyuyoruz. Bir nevi zaman yolculuğu...

      Sil
  14. Kahve yanı makyaj bloğunuza pek bakamıyorum. Ama bu blogdaki yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ne demek. İstediğinize bakın :)
      Kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  15. Okumamıştım. Ama adı yetti. Bir de izlenimlerini okuyunca. Okumadan olmaz. Bir zaman ayarlayayım da. İlk kitap o olacak elimdekiler bitince. Çok teşekkürler haberdar ettiğin için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemidemirci
      Çok seveceğinize eminim gerçekten de :)

      Sil
  16. Daha senin kitap tanıtımını okurken bile içime bir özlem oturdu, eski İstanbul'a ve eski samimiyetlere dair..

    Senin kitaba olan sevgin bana taştı resmen, umarım okuma fırsatı bulurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursalkımı
      Yazımla ilgili tarifin ne güzel. Duygu aktarımını en derinden hissettim. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Güzel bir esere benziyor, listeye alınmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir
      Kesinlikle :)
      Beğeneceğinize eminim...

      Sil
  18. Görmemişim şimdiye kadar bu kitabı...
    Ama hem ismine, hemde anlattıklarına bakılırsa bu kitap okunur.
    Tavsiyen için teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytun
      Okunur sahiden,
      Sevgiler... <3

      Sil