5 Nisan 2016 Salı

Misafirlerime Kahve ve Çikolata


Hoş geldiniz! :)
Cafe Tigris beni haftanın blogu olarak bir hafta konuk edecekmiş. Ben de hoş geldiniz yayını yaparak oradan gelen misafirlerimi ağırlayacakmışım. Çok sevdim ben bu olayı. Baktım taslaklar arasında hazırda kahvem de var, hemen konuklarıma ikram edeyim dedim :)

      Bu aralar baya kahveler içtim bitirdim. Kutularını da atıvermişim... Bitmeden, atmadan Rioba Türk kahvesiyle ilgili yayınımı yapayım.

Rioba Türk Kahvesi' ni, birbirinden değişik markaları barındıran Metro Market' te bulduk. Nasıldır, iyi midir, kötü müdür bilemedik. Hadi bir deneyelim dedik. 


Maşallah, 500 g'lık dev bir kututaydı. Orta kavrulmuş diyor ama oldukça iri kıyım (bizim baya ince çekilmiş, alışıldık Türk kahvelerimize göre) ve acı tatta bir kahve. Tadı baya sert geldi bana. Bir kaç kere o haliyle pişirdikten sonra, içerisine bir paket Mehmet Efendi koymayı akıl ettim. Çünkü Metro'dan epeyce de Mehmet Efendi almıştık :) Kahve görünce dayanamıyoruz, dolduruyoruz sepete.

Neyse efenim, bu haliyle tadı bir güzel oldu, kıvamı bir tuttu, köpüğü bir arttı sormayın. Yani ne tek başına Mehmet Efendi böyle güzel oluyor ne de bu Rioba... Ama ikisinin karışımı bana uzun zamandır aradığım kahve lezzetini yaşattı. 

Yanına da İtalyan Pernigotti Çikolataları'ndan koyduk mu tamamdır... Ama bu çikolataların teneke kutusu kendilerinden güzel. İşte de deseni!


Bu da arka yüzü...


Bu kahve ve çikolatamı, yayınımı ziyarete gelen ve yorum yapan konuklarıma ikram ediyorum. Afiyetler olsun...
Başka başka kahvelerde daha buluşmak üzere hoşçakalın...
Teşekkürler Cafe Tigris!





65 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Uğur Kaynar
      Afiyet olsun hepinize :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Cafe Tigris
      Senin harikalığın o Tigris'ciğim. İyi ki sayende böyle bir yayın yaptım <3

      Sil
  3. Kahveyi kim sevmez ki. Bayılırım. Biraz fazla içiyorum gün boyunca. Acı bir tadı olduğunu söylemişsiniz. Ben acı kahveleri daha çok seviyorum özellikle öyle alıyorum. Acı ve şekersiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim
      Ah ah çok severim ben de... Filtre kahve tadı veriyor bu Rioba. Tam onun kıvamı ve acılığı var. Seversin öyleyse :)

      Sil
  4. ne tatli karsilama mis gibi koktu kahve ve cikolata. evet kutusu cok tatli cikolatanin. gorusmek dilegiyle sevgiler .derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demirkadın demir
      Hoşgeldin Derya. Çok teşekkür ederim. İkramlarımı beğendiysen çok mutlu oldum, afiyet olsun :)

      Sil
    2. kandil gezmelerine ciktim kahveyanicim:) hazir cikolatalar kahveler var ilk gezmelerim senden olsun:) hayirli kandiller huzurlu gunler olsun sevgiler♥

      Sil
    3. Çooook teşekkürler :)
      Hayırlı kandiller sana da demirkadın :)
      Sevgiler <3 <3 <3

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. sevdicann
      Hadi biraz daha çikolata al :)

      Sil
  6. Harika kahve kokusu aldim ve geldim :)) ellerinize saglik
    Rioba kahvesi ile devam ettigim ascilik kursunda tanistim fena degildi ama cikolatayi ilk defa gordum kutusuna bayildim afiyet olsun size ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cizel PEZUK
      Afiyetler olsun efendim :)
      Sizin harika lezeetlerin ardından güzel gider kahve :)

      Sil
  7. Ayyy Ayy ay:)))
    Kahve mi!!! Hoşbulduk, miss gibi kahve ve onun kokusu beni benden alır:)
    Tum kahveleri sekersiz ve sutsuz icen ben icin, Sade ve acı kahve tercihimdir, yanında cikolata da varsa tamam, benimki bitter olsun mu:))))
    Teşekkür ederizzzz....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya Süzen
      Afiyet olsun ve tabi sizin ki bitter olsun :)
      Gerçek kahveciler sade ve acı sever değil mi :))
      Ben teşekkür ederim...

      Sil
  8. Hoşbulduk! :)) Pernıgottı kutusuna bayıldım, vintage tarz her zaman dikkatimi çekiyor. Kahveyi içmiş kadar oldum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısanın Güncesi
      Pernigotti' nin kutusu çikolatasından güzeldi :)
      Ben de severim bu tarz... Kahveyi içmişsiniz kadar afiyet olsun :))

      Sil
  9. Kahve ve çikolata oy, oy, aslında çaycıyım ama yanında çikolata olunca kahveye hayır demem, (lokum da olur:)))unutmadan tebrikler. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürükveben
      Çikolata için kahveye değer ama değil mi :)
      Lokum, çikolata, şöyle çikolatalı bir dilim pasta... Hepsi harika olur :)
      Afiyet olsun efendim, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Ellerine sağlık canım güzel görünüyorlar. Blogun da çok güzel takipteyim artık. Ben de bloguma beklerim blogannem.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogannem
      Çok teşekkür ederim. Ben de bir kahveye gelirim artık :)
      Afiyet olsun...

      Sil
  11. Tigris derde ben gelmezmiyim birde kahve ve çikolata varmış koşup geldim kutlarım haftanın bolğu olmuşsunuz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehra Ertuğru
      Tigris can ya... :) Sağolsun hiç unutmaz beni...
      Kahvemiz çikolatamız var efendim, buyrun afiyet olsun :)
      Sevgiler...

      Sil
  12. mmm Ben de çok severim kahve yanında çikolatayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burçak GÜLSÜM
      Öyleyse afiyet şeker olsun :)

      Sil
  13. Biraz geç oldu ama iadeyi ziyarete geldim. Kahve kokusunu da almış olabilirim:) izlemedeyim sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikisdunyasi
      Hoş geldiniz...
      Tam isabet olmuş, kahve yapmıştım tam :)

      Sil
  14. retro kutu çok hoşmuş .-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey
      retro kutu tam audrey'lik :)
      Teşekkürler...

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Nursalkımı
      Misafirimsin tabi ki, buyur afiyet olsun :)
      Sınırsız kahve ve çikolata ikramımdır...

      Sil
  16. Tadını bilemeyeceğim, ama harika görünüyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürpriz Misafir
      Afiyet olsun :)
      Aslında eski bir yayınımın taslağı. Tadını ben de alamıyorum şu an :)
      Olsun biz de içer gibi yaparız...

      Sil
  17. Ben de aldım kahvenizden.::)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli Pasta Sepeti
      Ne demek efendim, afiyet olsun...:)
      Sevgiler benden de...

      Sil
  18. Ne kadar nefis bloğunuz var böyle.İçim açıldı.Kutluyorum yavrum.Şimdi biraz dolaşayım.Ayrıca çikolata çok severim ve ikram ettikleriniz de anlatılmaz güzeldi.Sevgilerimle :) Ece ablanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Evren
      Çok teşekkür ederim nazik yorumunuz için, beğenmenize çok sevindim :)
      Afiyet olsun... Sevgiler :)

      Sil
  19. Sayfa acik telefonda,yazmak bir türlü fırsat olmadı.. Kahve hastasi değilim ama canim çekti: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şapşik Anne
      Kahve kokusu ve görüntüsü yetiyor zaten insana :)

      Sil
  20. Ben acı tadı olan set kahveleri sevmiyorum ya. Bana yumuşak içimli kahve olacak. Bu yüzden son yıllarda favorim dibek kahvesi. Tavsiye edebileceğin dibek kahvesi varsa çok makbule geçer :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Evet ya Dibek tam istediğim yumuşaklığı veriyor, benim de favorim :)
      AyDibek markasının dibek kahvesini içtim ben. Ama bir yorumda mireva kahvesi mi demişlerdi ne, tam da bugün cevapladığım bir yorumdu. O kahvede her şey varmış. Salepten tut da keçiboynuzuna... Ve içimi çok güzelmiş. Araştırıcam :)

      Sil
    2. Şimdi baktım Şule Mirvari imiş :)

      Sil
    3. Süpersin. Ben bakayım bu kahveyi nereden alabilirim. A-101'in dibek kahvesini aldım ama hiç sevmedim. Yeni bir kahve arıyordum umarım Mirvari aradığım kahvedir.

      Sil
    4. Şule
      Ben de peşine düşeyim bu kahvenin :)
      <3 <3 <3

      Sil
  21. Merhaba ben de iadeyi ziyarete geldim ve tam bir kahve canavarını mest edecek bu yazıyla karşılaşınca yorum yapmadan geçmemeyeyim istedim. Ben her türlü kahveyeyi severek tüketiyorum diyebilirim ama menengiç favorim. Özellikle süt ile yapıldıysa demeyin keyfime. Çikolatanın kutusuna bayıldığımı da söylemeden edemeyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuyolog
      Çok teşekkür ediyorum :)
      Evet kesinlikle katılıyorum :)

      Sil
  22. Kahvede Mehmet Efendiyi çok seviyorum. Biraz muhafazakarım galiba türk kahvesi konusunda:) Ama ikram olursa içerim. Çok güzeldir o:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye
      Kahvede yeni tatlara alışmak zor olabiliyor, haklısın :)

      Sil
    2. kadriye
      Kahvede yeni tatlara alışmak zor olabiliyor, haklısın :)

      Sil
    3. kadriye
      Kahvede yeni tatlara alışmak zor olabiliyor, haklısın :)

      Sil
  23. Hoşbulduk, ne tatlı bir karşılama :)

    Tebrik ediyorum seni güzel blog :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renklii Mutfak
      Ne güzel bir mesaj öyle :)
      Çok teşekkür ediyorum, sevgiler...

      Sil
  24. Kahve için teşekkürler yalnız ben Tigris'den gelmiyorum, yorum yapmadan sessiz sessiz takipteydim. Yorum yapmak bugüne nasipmiş. Neyse burası çok kalabalık kaçtım ben huzurlu günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilal
      Çok teşekkür ediyorum. Size de huzurlu günler diliyorum :)

      Sil
  25. bir vakitler yaptığım kitap alışverişinde çıkan ayraçlar arasında şu yazılıydı 'iyi kitap, iyi kahve' o an gerçekten öyle. bir kitap en güzel bir kahve ve yanında eşlik eden küçük tatlılarla ayrı bir renge bürünüyor diye düşünmüştüm.

    o kahve karıştırma olayını ben de yaparım sıklıkla kahve yanı. :D genel de yunan kahvesi ile türk kahvesini karıştırırdığımdan melezimsi kahve derim. bayağı da bir hoşuma gider. umarım bir gün tekrar gider, yada bulursam sana da göndereceğim. aklımda. :))

    bu arada bildiğin kahve gurmesi olarak gördüm seni. ama keyifle ve tebessümle okuduğum bir yazı oldu. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. River
      Kahve ve kitap yüzyılımızın ikilisi sanırım :)
      Başka iki güzellik düşünemiyorum yan yana...
      Bazı kahveler aşırı sert, bazıları hafif oluyor. En güzeli karıştırmak ama değil River :)
      Melezimsi kahve... Huuuu... Tamam isim hakkı sende ama ben de kullanırım bu adı bundan sonra emi :D
      Ayy canım ne düşüncelisin. Tamam gidersen getiriver arkadaşım çok teşekkür ederim. Kayınvalidem her gitmede Yunanistan ve Bulgaristan'dan yalnızca kahve getirir bana. He hehe Kahve'ye en güzel hediye kahvedir de mi ama :)))
      Yok be gurmelik denemez benimkine. Severim de çok da şeyetmem yani :D
      Çooook teşekkür ederim güzel yorumun için. Tebessümün eksik olmasın yüzünden hiç :*

      Sil
  26. Kahveyi severiz, kahve sevenleri de severiz. Şimdiye dek çok çeşitli kahveler tattım. Favorim mi? Hâlâ Türk kahvesi ;) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Bektaşi
      Çooook teşekkür ederim
      Beni sevin, beni seveni de sevin :)
      Kahve'yim ya nasıl havaya girdim hemen :)))
      Türk kahvesinin yerini hiç bişeycikler tutamaz yaaa, kesinlikle katılıyorum <3

      Sil
  27. içmiş kadar olduk ki :D emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  28. Sayfanızı beğeniyorum. Kahve ve çikolata seçimlerinizi paylaşmanız çok hoş. Size kahve seçimi ile ilgili bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Yeni öğütülmüş kahve ile taptaze bir filtre kahve denemenizi öneriyorum. Kahve literatürünüze yeni bir nefes katacaktır.

    YanıtlaSil
  29. E
    Kesinlikle doğru söylüyorsun. Filtre kahvenin yeri bambaşka. Hem daha sağlıklı hem de taze çekirdeklerin kokusu daha yoğundur ;)
    Benim nescafe alışkanlığım biraz üniversite yıllarının, ders çalışmaları gece yarılarına özlemli bir nostalji :)

    YanıtlaSil