12 Mayıs 2016 Perşembe

Yatışlı Okumalarım...


Uzunca bir süreci yatarak geçirmem gerekince üst üste epey bir kitap okuyup attım kenara. Bir kaç günde bir kitabı bitirip, okuma sırama göre yığmış ve en sonunda bu kitap kulesinin boyu yeterince uzadı diyerek fotoğrafını çekmiştim. İşte kule... 
Bu kulenin kitaplarını tek tek anlatmam zor olacağı için genel hatlarıyla bahsedip geçeceğim. 


Ruh Ölümden Sonra Nereye Gider?- Swami Sivananda : Hintli üstadlardan ruhla ilgili bilgiler edinmeye bayılıyorum. Bu kitap da ölüm temasının ve ruhun kaderinin işlendiği ilginç bir kitaptı. Ancak en güzeli değildi...

Zen Klavuzu - Kaysuki Sekida : Yine bir uzak doğu üstadı... Yine Okyanus Yayınları... Zen felsefesinin doğasına dair okunabilirliği olan bir kitap. 


Plutark - İsis ve Osiris : Ruh ve Madde Yayınları'na ait bu kitap kesinlikle oturup okunacak bir kitap değil. Evet! :) Çünkü 100 sayfası dip not, geri kalan yüz sayfası da belirsiz anlatımlı bilgiler içeriyor. Özellikle Mısır tarihi üzerine uzmanlık yapmayacaksanız okunması ne mümkün ne de çekilir... Zaten artık satışı yok bu kitabın. Sahaflardan temin edilebilir.

Ramtha - Beyaz Kitap: Akaşa Yayınları' nın kanal mesajı kitapları çok çok meşhurdur efendim. Bu Beyaz Kitap, Ramtha varlığının en ünlü kitabı. Spiritüel camiada en çok okunanı, en çok tavsiye edileni. Benim görüşüme gelince... Ben çok sevdim. İşlediği konular çok zengin. İçerik çok dolu ve doyurucu. Pek çok spiritüel başlıkla ilgili bilgi edinmek için bu kitap okunmalı.


Aşk, Sanat ve Servet - Çetin Altan : Hani kütüphanelerimizde yirmi yıldır duran, okunmayı bekleyen, yıpranmış, kararmış saman kağıt baskılı kitaplar vardır da bir türlü okuma sırası gelmez onlara. İşte bu da onlardan biri. Vakti zamanında kim almışsa almış okumuş eskitmiş, öylece bekliyor. Daha çok güncel (ki makalelerin tarihleri doksanların ortalarından) edebiyat ve sanata dair Çetin Altan fikirlerinden, deneyimlerinden oluşmuş bir kitap. Ben çok severim bu tarz makale derlemelerini. Her gazetecinin dilinden de okumak hoşuma gider ülke gündemini. Afa Yayınları' ndan çıkmış.

Penbe Donlu Köstebek - Yılmaz Karakoyunlu: Salkım Hanım'ın Taneleri eseriyle ünlenmiş en sanatvari milletvekillerimizden Karakoyunlu'nun, doksanların sonlarına doğru ülke gündemini oluşturan siyasi konulardaki fikirlerini içeren makalelerinin derlemesi. Bu çok daha güzel bir kitaptı diğerine nazaran. Öyle özlemle okudum ki 97, 98 ve 99 yılının olaylarını. Ülkemin arşivine dalmış, zamandan geriye saymış ve o günlerden yasak bir kaç nefes çalmış gibi hissettim...


Emil Tode - Sınırda Bir Ülke : İletişim Yayınları' ndan çıkan bu ince roman, Estonya Edebiyatı' na dair dilimize çevrilen tek eser. Estonya ve Litvanya'nın ilginç ve ünlü sınır şeridinden esinlenerek ismini alan roman, genç bir doktora öğrencisinin Estonca' dan Fransızca 'ya çeviri yapmak üzere görevlendirilerek gittiği bu ülkede yaşadığı psikolojik buhranları ustalıkla anlatıyor. Eşcinsel aşkının peşinde belki de büyük suçlara bulaşacak (spoiler vermedim. Arka kapak yazısı da benzer bişey söylüyor :))) 

Gündüz Öğüt - Masal Dağı'nın Sırrı : Daha önce lusid rüyalarla ilgili muhteşem bir kitabını okuduğum Öğüt'ün yine diğer kitapları gibi Ege Meta' dan çıkan bu eseri, spiritüel çocuk masalları ve iki tanesini muhteşem ötesi bulduğum yetişkin hikayelerinden oluşuyor. Hepsi spiritüel kurgu ve harika... 


Vitamin Mineral ve Bitkisel Ürün Rehberi - Metin Özata : Ayrı ayrı başlıklar halinde her vitamin, her mineral tek tek anlatılmış, sağlıklı oluşuyla ünlü meyve ve sebzeler için özel bölümler hazırlanmış. Bol bol renkli fotoğraflara yer verilmiş. Güzel bir sağlık rehberiydi. Bu temada olup sıkılmadan okunabilecek adir kitaplardan. Çok sevdim, tavsiye ediyorum.

Yüzü Olmayan Adam - Christof Kessler : İki doktor kitabını da üst üste okumuşum meğer :) Bu da Alman bir nörolog olan Kessler ' in, hastalarının öykülerinden esinlenerek yazmış olduğu kurgusal olaylardan oluşan kitabı. Tıpla ilgilenen herkesin seveceği bir kitap. Beyin hastalıkları ile ilgili bir sürü ilginç detay öğrendim ve tıbbi pek çok terim kaptım bu kitaptan. Okunması çok zevkli yalnız bunu belirtmeliyim. NTV Yayınları' nın bilgi dolu kitaplarından biri.


Çağın Sonu & Maya Kehanetlerine Dönüş - Adrian Gilbert : Daha önce Sınır Ötesi Yayınları'ndan çıkmış olan ''Maya Kehanetleri'' adlı, aynı yazara ait kitaın devamı niteliğinde bir kitap. 1996 yılında yazılmış. İnkılap Yayınları'ndan çıkmış. Kadim Maya kültürüyle ilgili çarpıcı saptamaları olan yazar yine değişik bir iş çıkartmış. Ancak ilk kitap müthişti ve işte ilk heveslerle incelediğim yazısı burada! 


Genç Werther' in Acıları - Goethe : Bu nasıl incelikli bir acıdır, bu nasıl bir çaresizlik, nasıl bir duygu yoğunluğudur. Bu kitabı okuyup da etkilenmeyecek hiç bir kalp hassas olamaz bence. Defalarca okunabilecek kültlerden vardır ya... Benim için Goethe' nin bu kitabı işte o' dur. Bu kitabı okuyup çok intihar eden insan olmuş. Aşk acısı çekenler sıcağı sıcağına okumamalı öyleyse :)

İşte böyle... Bol okumalı günler diliyorum...

16 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun. Umarım yatak istirahatin işe yaramış ve sona ermiştir.
    Hiç abartısız söylüyorum; kitap seçkilerine bayılıyorum. Genç Werther'in Acıları hariç diğerlerini okumadım ve listeledim. Teşekkürlerimi iletiyorum.

    Kendine iyi bak lütfen. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma
      Güzel yorumun için çoook teşekkür ederim...
      Mistisizm dışında okuma yapmama huyumu zorlayarak değiştirdim biraz biraz. Bir iki yıl önce hiç edebiyat v.s. vakit ayırmadan sadece ruhsal okumalar yapıyordum. Bu böyle gitmez dedim, araya başka kitaplar da koyuyorum :)
      Tekrar çok teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  2. Kahve yani
    Cnm gecmis olsun insallah iyisindir simdi.
    Ne kadar değişik ilgi alanin var. Senden cok sey ogrenecegiz 💗💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demirkadın demir
      Çok teşekkür ederim, iyiyim şükür :)
      Evet azcık sıyrık işlerle meşgulüm de ondan :)))
      Hepimiz birbirimizden öğreneceğiz Sevgili Demirkadın, çok teşekkür ederim güzel yorumun için...

      Sil
  3. Pembe Donlu Köstebek... adı bile ilgi çekici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve telvesi
      Güzel bir Karakoyunlu kitabıydı. Okudum, doymadım :)

      Sil
  4. Genç Werther'in Acıları zaten merak ettiğim bir kitaptı, henüz kötü yorum yapanı görmedim hakkında. Eski medeniyetlerle ilgili güzel, yormayan araştırma kitaplarına da bayılırım. Özellikle Mısır, Maya, Aztek, Kayıp Kıtalar vs. o anlamda Maya Kehanetleri kitabı da ilgimi çekmedi değil.
    İlk kitabın incelemesini de okudum. Elinize sağlık, teşekkürler paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat Ocak
      Çok teşekkür ederim. Sizin de yorumunuza sağlık :)

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun. Okuduklarından tek okuduğum Genç Werther'ın Acıları oldu, ben de çok beğenmiştim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak
      Teşekkür ederim :)
      Werther di mi, evet ya... :))

      Sil
  6. huhuu geçmişler olsun.
    listesi çok beğendim. bir kaç not aldım ve gidiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safransarı
      Çok teşekkürler, yine bekleriz efendim :)

      Sil
  7. İçlerinden sadece Genç Werther'in Acıları'nı okudum. Üniversite yıllarında ders için okumuştum. hocam zamanında bu kitabı okuyan birçok insanın intihar ettiğini, bu yüzden kitabın bir dönem yasaklandığını söylemişti. Karşılıksız aşk çekenlerin okumaması gereken bir kitap :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule
      Evet okumasınlar sahi. Ne kadar yaşayarak anlatıyor. Ve yaşatıyor o acıyı... Edebiyat tehlikeli bir kulvar :)

      Sil
  8. Geçmiş olsun.Maşallah iyi kitap okumuşsunuz.Birkaç kitabı not ettim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim
      Çok teşekkürler. İyi okumalar diliyorum, sevgiler :)

      Sil