27 Eylül 2016 Salı

Hangi Kahve, Hangi Krema?


Baktım, koca koca kavanoz kahvelerim ve kremalarımdan bazıları bitmek üzere, karşılaştırmalı olarak Kahve Yanı Makyaj' a ekleyeyim de bitip gittiklerinde tatlı bir hatıraları kalsın dedim :)

Öncelikle kahveler...



Dougwe Egberts, Hollanda' dan gelen bir kahvemdi. Bugüne kadar iki kavanoz bitirdim. Kapağı lastikli, şık ve kaliteli bir cam kavanozu var. O yüzden kahvem bittiğinde başka amaçlarla da kullanıyorum. Daha ayrıntılı incelemesini yapmışım zamanında. Hatta dökmüş saçmışım ben bu kahveyi a dostlar. İşte bakın :)

Tchibo Gold granül kahvesi, zaman zaman online alışverişlerimde Tchibo'nun hediye olarak göndermesi ile mutfağıma konuk oluyor. Hatta bir ara Nescafe kahve makinesinin haznesini bununla doldurup başka başka lezzette kahveler içmiştik. Genel olarak sevdiğim, hafif bir aroması var. Çok belirgin bir aromaya sahip değil. Ne çok acı, ne çok hafif... Tam kıvamında. Nescafe Gold' un Türkiye' de sattığı kalitesiz versiyonuna kat kat tercih ederim. Kaliteli, hem de çok kaliteli versiyonu da var evet. Hollanda' dan gelmişti o da. Bizdekinden çok farklı tadı. Onun incelemesi de olacaktı bende serzenişli falan. İşte burda :)

Cafe Breno Gold, yine granül kahve çeşitlerinden biri. Tchibo' nun Gold' undan önce Nescafe makineme bunu koymuştum. İçimi güzel, hafif bu da. Yine aynı şekilde Nescafe Gold' a tercih ederim. Daha önce Cafe Breno Classico kullanmıştım. Onu daha fazla sevdiğimi söylemeliyim. İşte burada.

Gelelim kremalara...


Coffee Mate Köpüklü, bir ara bloglarda reklamını gördüğüm ve merak ettiğim bir kremaydı. Köpük möpük yok. Tadı da berbat... Sevmedim :( İçine ne kimyasal doldurmuşlarsa berbat bir tat veriyor. Tam fiyasko... Almam. Tavsiye de etmem.

Coffee Mate Kahve Beyazlatıcısı: Ya zaten bunların adı çok kötü değil mi? Kahve beyazlatıcısı diye isim mi olur. Sanki çamaşır suyu ile kahvemi beyazlatmaya çalışacakmışım gibi...  Ama haklılar, içinde süt de yok, süt tadı yok, krema tadı yok. Haliyle yalnızca beyazlatıcı. Eskiden adını hatırlamadığım bir markanın kremasını alırdım. 99-2000 yılı gibi... Onunla içtiğim kahvelerin tadını bir daha asla bulamadım  :(

Cafe Milano Kahve Beyazlatıcısı: Marketlerde Coffee Mate görmekten bıkmıştım ve keşke bir kaç rakip marka görsem diyordum ki Metro marketlerde marka çeşitliliğinin çok olduğunu gördüm bu konuda. Daha önce hiç duymadığım bu marka umudum oldu. Yoksa dedim, o eski kremamın tadını bulur muyum yine. Tadı Coffee Mate' den güzel. Daha doğrusu coffee mate'de tat falan yok, bildiğin kireç tozu. Eskiden kullandığım o kremanın tadını bulamadım ama hiç değilse hafif bir süt tadı aldım bu markadan. Sevdim, yine alırım... 


Ben bu fotoğrafları çektikten sonraki günlerde Breno ve Tchibo kahvelerim bitti bile. Şu köpüklü şeyi de uğurladık mı tamamdır şimdilik :)
Bol kahveli, lezzetli günler diliyorum...

34 yorum:

  1. Aynı dilekle. Kahve kokulu günler, güzel günler...

    YanıtlaSil
  2. Aman allahım ne çok kahve çeşidi😊 Kahve kreması yerine süt her daim tercihim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone
      süt de çok kullanıyorum. Bu arada bu resimdekilerin hepsi çoktan bitti bile :)))

      Sil
  3. Cafe Breno ve Jacobs en sevdiğim kahveler. Belki Breno'yu daha çok seviyor olabilirim tabii :D
    Hoşgeldin bu aradaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karga ve kız
      Bence de Breno :)
      Hoş buldum :* :*

      Sil
  4. Kahve içesim geldi şimdi:) Normalde çaycıyım ama arada kahve de içerim. Türk kahvesi de severim. Afiyet bal olsun. Kahve ve kitap ne güzel ikili.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben
      Çok teşekkürler :)
      Harika ikili evet. Hayatımızda hep var olsunlar dilerim :)

      Sil
  5. Kahve severler için güzel yazı olmuş, afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
  6. İlginç bir yayın. Her dönem kahve içerim çok uzun zamandır granüllü kahvelerle aram yok bir fincan Türk kahvesi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senay
      En faydalısı en doğalı... Sen devam. Ben de bıraksam iyi olur ;)

      Sil
    2. Kitaplık ı kaldırdım artık kitap özeti yazmak istemediğim için :) Beyaz Gemi devam ediyor ve hala biraz kitap mevcut :))

      Sil
    3. Senay
      Tamam kalan kitaplara talim biz o zaman :)
      Gitme ama tamam mı? <3

      Sil
  7. Bir zamanlar ne çok kahve içerdim. Almanya'dan nescafe şişeleri gelirdi Türkiyedekilerle aynı isim olup aynı tat olmayan. Seve seve tüketirdim. Daha sonra Türk kahvesine geçiş yaptım. Sonra onuda bıraktım. Galiba içecek keyifli ortam olmayınca kahvenin tadı çıkmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi
      Aynen doğrudur. Önce hayatın keyfi olacak, sonra yanına kahve eşlik edecek. Öyleyse ne diyelim, hayatımızdan keyif, keyfimizden kahve eksik olmasın ;)

      Sil
  8. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/kahve-yani-kitap.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuna
      tabi geleceğim, teşekkürler :)

      Sil
  9. Kahvesever biri olarak sana tavsiyem o kremaları kullanımını bırakman. Onların neredeyse tamamı kimyasal(glikoz şurubu,tatlandırıcı vb.) Ben de kullanırdım ama yavaş yavaş mideye etki edince kahveye süt katarak içerim. Böylesi gerçekten daha güzel. Bol kahveli günler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf
      Kesinlikle haklısın :)
      ama napim, tek zararlı alışkanlığım bu :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. acemi demirci
      Gel birlikte içelim ;)

      Sil
  11. Yaaa kahve her daim başımın üstüne de şu kremayla aram pek nahoş ne yazık ki. Bi türlü enerjimiz dutmadı kendileriylen. :)

    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. complete
      Demek ki sen gerçek tiryakisin ;)
      Sevgiler...:)

      Sil
  12. ya ben hiç kahveci deilim ama annem o kadar kahveci ki bütün dünyaya yeter. yazınızın ilgisini çekeceğini düşündüm, mutlaka ona da okutacağım, elinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygun
      Annenle çok iyi anlaşacağımı düşünüyorum ;)
      Sevgiler, teşekkürler...

      Sil
  13. Ah Ah Kahve Konusunda cok ama cok dertliyim. Kahveyi cok seviyorum fakat su aralar dokunmaya basladı bana. Cok guzel kahveler bitirmissiniz ve eminim hepsinin kokusu birbirinden guzeldir❤❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobi
      :((( Çok üzüldüm...
      Çok geçmiş olsun. Kahve içemeyecek bi rahatsızlığı olmasın kimseciklerin...
      Sevgiler sana kucak dolusu...

      Sil
  14. Kahve mi! çok severim:) ama böyle farklı tatlar denemedim! hep türk kahvesi günde mutlaka iki fincan.. Kimi anneyle kimide çikolata gibi arkadaşlarla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aihara Kotoko
      Türk kahvesi ben de mutlaka bir fincan içerim her gün. O başımızın tacı zaten ;)

      Sil
  15. Sabah ayilmaya geldim:) mis gibi kahve kokusu ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demirkadın
      Misler gibi afiyet olsun :)

      Sil
  16. tchibo, tchibo, tchibo... tek geçerim. Öyle kremayla falan da değil. AOÇ günlük süt ile ;)

    YanıtlaSil