21 Ocak 2017 Cumartesi

Kahveli, Mutfaklı Bir Muhabbet...


Blogum bu ayı da yayınsız geçirmesin diye kahveli, kitaplı çeşitli anlarımdan bir derleme yaptım. Şule'nin okuduğu kitaplar arasında aklımda kalanlardandı ve mutlaka okumalıyım demiştim, Serenad...

Gerçekten de okunması gerekenlerdenmiş. Çok beğendim. Bu topraklarda yaşayan tüm insanların ve hatta başka ülkelerdeki insanların dilsiz acılarına tercüman olmuş, hayat kesitleri sunmuş harika bir roman. Ağlamadan okumak da mümkündür belki ama benim için fazlaca duygusaldı, kendimi tutamadım :/ Şimdi Zülfü Livaneli' nin başka romanlarının da peşine düşme kararı aldım.


Arada bir değişik çorba tarifleri denemek hoşuma gidiyor. Bunun için de Oktay Usta'nın, ''Çorbalar ve Ekmekler adlı kalın kitabını zaman zaman karıştırıyorum. Bir kaç seferdir, sonuç muhteşem olduğu için, ''Nohutlu, mantılı, ıspanak çorbası''nı yaptım. hazır yapıyorken de böyle bir fotoğraf çekivermiştim, hemen onu da koyuyorum :)


Evdeki küçük canavarlar bayıldığı için çikolatalı kekimi sıklıkla yaparım. Bu defa kalan son dilime, biraz süslü bir sunum yapayım dedim. Üzerine çikolata sos ve fındık parçaları serpiştirdik. Kafe tadında bir tatlımız oldu. Bu arada keklerimi genellikle ekmek makinesinde yapıyorum. Tariflerinde pirinç unu kullanılıyor ve böylece hazır kek tadında, kek sevmeyen beni bile kendisine çeken kekler ortaya çıkıyor. Tavsiye ederim.


Kış gelince tarçın, karanfil, zencefil gibi kabuklu bazı bitkilerden çokça faydalanıyoruz. Tarçını ve karanfili kullanırken ezmem veya kırmam gerekiyor. Bunun için Ikea'da güzel bir havan buldum. Ağır, mermer bir havan. Tarçınları ezince, ne güzel şeymişsin sen dedim, daha önce nerelerdeydin dedim. Fındık ve cevizlerimi de kusursuz kırıyor. Etrafa saçılma ve çok fazla gürültüsü de olmuyor hem. Bu havan mutfağımın hep baş köşesinde artık. Bu arada fesleğen yapraklarını ezip İtalyanların el yapımı pesto soslarından yapmayı da planlamıyor değilim ;)

Mutfaklarınız, kahve koksun, kitap koksun ve tarçın karanfil koksun dilerim...

19 yorum:

  1. Hımmm mis gibi kokular :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de zamanımı kitap, kahve ve değişik tarifleri deneyerek geçirmekten çok mutlu oluyorum. Tam bana gore bir post olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ışınonur
      Benim en sevdiğim şey, evde bunlarla uğraşmak ;)
      Çok teşekkürler...

      Sil
  3. Serenad'ı keyifle okumuştum. Çorba da değişikmiş yaaa... Yapılabilir aslında. İnsan hep aynı çorbalardan sıkılıyor. Kışın çorba soframızdan eksik olmaz. Denemeli. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone
      O kadar değişik çorbalar var ki...
      Farklılık iyidir. En azında haftada bir farklı bir tarif denenebilir ;)
      Sevgiler...

      Sil
  4. Merhabalar, iade-i ziyarete geldim blogunuza 😌 Bende Zülfü Livaneli'nin kitaplarını sevenlerdenm 😌 Ve ayrıca kek şahane görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ne güzel bir yayın olmuş bu. Günlük tadında. Mutfakta da ne kadar becerikli olduğunu görmüş olduk.

    Blogunda adımı her gördüğümde çok seviniyorum. Serenad'ı beğenmene sevindim. Livaneli'nin kalemini seviyorum. Leyla'nın Evi, Kardeşimin hikayesi, Bir Adam, Bir Kedi, Bir Ölüm'ü de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule
      Kahve yanı kitaba bu tür yayınlar yapmayı düşünüyorum artık. Her biri için ayrı yayın değil de, böyle derleme gibi biraz...

      Senin kitap zevklerinden esinlendiğim sürace ismini daha çok göreceksin canım arkadaşım :)
      Evet özellikle Leyla'nın evi aklımda. Önce onu okumak istiyorum.

      Sil
  6. İnstagram üzerinden para kazanmanın kitabı Instagram üzerinden para kazanmanın tüm metotları, butik açmak, satış yapmak, takipçi artırmak, 4 ayrı kazanç metodu.
    Herkese hitap eden yöntemler, sürekli güncellenen tedarikçiler, hepsi 3'lü kitap setinde.

    Instakitap seti https://goo.gl/bFXFnK

    #instakitap #instagram #instagrambutik #instagrambutikaçmak #instagramkazançları #ekiş #internettenparakazanmak #internetkazançları #mobilreklam #evdenyapılabilecekişler #ekgelir

    YanıtlaSil
  7. Değişik çorba denemeyi bende severim. Sütlü soğanlı irmik çorbasını saymazsak hepsi güzel olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger
      Çorba çok severim ben de ;)

      Sil
  8. Çubuk tarçını havanda dövmeyi hiç denemedim. Daha keskin aroması oluyordur.
    Kek hamurunda pirinç unu kullanmak da güzel fikir.
    Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeugma
      Kalın tarçın çubuklarını kırmak için türlü taklalar attım bugüne kadar :)
      Bu havan imdadıma yetişti. Öyle ağır ki, tek bir darbede tarçını parçalara ayırıyor. Ceviz, fındık da kırıyor etrafa sıçramadan.
      Pirinç unu çok az katılıyor oran olarak ama çok farklı oluyor kek. Üstelik bayatlamıyor da bu şekilde ;)
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Siz paylasinca aklima düstü çikolatali kek yapayim bende.... Sizin postlarinizi okumaya bayiliyorum.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobi Dünyam
      Çok teşekkür ederim, çok tatlısın... Kucak dolusu sevgiler <3

      Sil
  10. Kahveye geldim...memnuniyetle takipteyim. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turta Kokulu Ev
      Hoş geldin, sefalar getirdin :)
      Sana da sevgiler... <3

      Sil