15 Mart 2015 Pazar

H2O ve Unutmanın Suları

 
İkinci baskısı ''Yeni İnsan Yayınevi'' nden 2007 yılında çıkmış olan yeni tarz bir kitap; H2O ve Unutmanın Suları..
 
93 sayfalık bol dip notlu bir su kitabı. Evet su kitabı. Çünkü suya dair pek çok şeyin derlenmesinden oluşmuş bir kitap. Sunay Akın ve Alain De Botton tarzını bilenler bu kitabın ne tür bir su derlemesi olduğunu hemen anlayacaklardır. Su ve temizlikle ilgili tarihi olaylar, bilimsel veriler...ve daha pek çok şey...
 
Ivan Illich bu kitabın Türkçe baskısı için özel olarak bir önsöz de hazırlamış.
 
Ben bu kitabı neden aldım, okudum hatırlamıyorum. Sanırım başka bir kitapta bu esere atıfta bulunulmuştu. Ben de bir şekilde merak ettim ve aldım.
Biraz fazla teknik ve ansiklopedik bulduğumu ve hemen her sayfada bulunan uzun mu uzun dipnotlarından fazlaca hoşlanmadığımı belirtmeliyim. Su, hijyen ve molekül olarak H2O ile ilgili özel bir araştırmaya girişmediyseniz okumanızı büyük bir coşkuyla tavsiye etmeyebilirim. Yine de siz bilirsiniz. En azından okumakla bir şey kaybetmezsiniz. Genel kültürünüzü zenginleştirecek bir kaynak. Açıp da ansiklopedi okumayı sevenler için (kaldı mı ki hiç öyle insanlar? Daha doğrusu ansiklopedi kaldı mı?) tavsiye edilebilir.
 
İyi okumalar...

13 yorum:

  1. Yine hangi sularda yüzmektesin :) Özeniyorum sana ne çok kitap okuyorsun Allah bana da nasip etse keşke :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ki çok okumuyorum, ama çok okuyanlara ben de özeniyorum :) Okursun güzelim ya, düzenini oturtur, zaman ayırırsın mutlaka... Müptelası olacağın seri romanlarla başla işe :)

      Sil
  2. Bir ekleyeyim listeme, o liste hiç küçülmüyor zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O listeler hiç bitmez canım ya...:) Hayalimizdeki kitapları okuyup bitirmeye ömür de yetmez maalesef :(

      Sil
  3. Ayyy ne güzel kitap manyakı insanlar buldum kendim gibi de, sohbet ediyorum onlarla! Yuppi! :) Oh be iyi ki kurmuşum bu bloğu! :)))

    YanıtlaSil
  4. Kitap manyakı, far manyakı, kahve manyakı! İşte ben Kahve Yanı! :))))))
    Ay çok gülüyorum kendime yahu :)

    YanıtlaSil
  5. Bir kitap manyağı olarak derhal yazdım bir köşeye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Yaz canım, yaz ki unutmayalım birbirimizi :)

      Sil
  6. İlgimi çekti mutlaka alıp okuyacagım, bu arada ana sayfa fotonuza bayıldım kahve içmeyen ben canım kahve istedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Kahve, daha çok görselliğiyle sevilen bişey değil mi :) Ben kahve kokusuna bayılırım en çok...

      Sil
  7. bloglar sayesinde daha önce duymadığım görmediğim kitapları keşfediyorum. Sunay akını bir türlü sevmesem de o derlemeli kitap içeriğini çok severim. yazınızdan anladığım kadar bu da öyle bir kitap)) edinmek gerek o zaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bloglar iyi oluyor gerçekten ben de çok şey öğrendim :) Ya bu da derlemeli kitap ama biraz bilgiler ağır ve dip notlu. Yani gerçekten suyla ilgili kapsamlı bir araştırma yapmak istemezsen bilgiler teknik kalıyor.

      Sil