25 Mart 2015 Çarşamba

Yasak Tarih-J.Douglas Kenyon

 
Bu kitap hakkındaki yazıyı merakla bekleyen çok kalabalık bir kitle var biliyorum! :))
Tamam kalabalık olmasın... Ama tek bir kişi bile merak ederek okuyacaksa işte benim J.Douglas Kenyon'un müthiş kitabı Yasak Tarih hakkındaki görüşlerim :) :


448 sayfasını büyük bir ilgiyle okuduğum, çok beğendiğim ve Kenyon'un diğer kitaplarından biri olan Yasak Bilim'in de peşine düşmemi sağlayan bir kitap.
Bilimin, çizmeye başladığı ve tüm dünyaya yaydığı literatürünü değiştirmemek adına, çok önemli olan pek çok gerçeği nasıl görmezden geldiği ve bazen de hasır altı ettiği gerçeği yüzünüze bir tokat gibi yapışacak. Kesinlikle çok şaşıracaksınız.
11.500 yıl önce meydana gelen büyük tufanın, insanlık tarihini nasıl emekleyen bir bebek gibi en başa çektiğini ve bunun tekrarlanması ihtimalinin hiç de uzak olmadığını doğru veriler üzerinden anlamlandırıyorsunuz.
Hindistan ve Japonya sahillerindeki batık uygarlık kalıntılarının bilim Dünyası'nı nasıl çalkaladığını öğreneceksiniz.
 
Atlantis Uygarlığı'nın nerelerde bulunabileceğiyle ilgili çeşitli görüşleri derleyen bölümünü ise çok geç kalarak okuduğumu söylemeliyim. Çünkü bu konuda araştırma yaptığım dönemde bu kadar ayrıntılı işleyen bir kaynak bulamamıştım.
 
Çeşitli gizem yazarlarının eserlerini ve ortaya attıkları enteresan teorileri kısa üniteler halinde özetleyen ve birçok eserle tanışmamızı sağlayan Kenyon'un kitabında en ilgimi çeken ve bence en can alıcı konu, Mısır Piramitleri'ni tüm ayrıntılarıyla işleyen ''Antik Teknoloji'' konusuydu. Piramitlerin gizemine dair de bu kadar ayrıntılı bir kaynak okumadığımı farkettim. Büyük piramitin nasıl büyük bir enerji santrali olarak kullanılmış olabileceğiyle ilgili çok sarsıcı bir teori var! Kanıtları ise hiç hafife alınamayacak cinsten.
 
Kitap sonunda yüzlerce kitapla tanışmanınız sağlayacak, ''tavsiye edilen okumalar'' kısmı var. 
 
Orta sayfadaki kuşe sayfa özel fotoğraflardan bir örnek sunayım dedim:
 
 
 Keyifli okumalar...

39 yorum:

  1. Güzel bir kitaba benziyor ve ilgi alanıma giren konularda bir kitap. Sanırım bu kitabı okumalıyım. :) Hele ki mısır piramitlerini bir ara baya araştırmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mısır piramitleri ilginizi çekiyorsa bu kitabı çok seveceksiniz. Müthiş iddialar var gerçekten... :)

      Sil
    2. ooo benim ilgi alanım süper kesin okumalıyım

      Sil
    3. Öyleyse bu kitaba bayılacaksın canım... :)

      Sil
  2. Yine Mısır :) İçi şahaneymiş kitabın yahu! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah antik mısır...Hastasıyım :)

      Sil
  3. İlgi çekici bir kitap, aldım listeme... Teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap harika, kesin tavsiyemdir Persephone. Sevgiler... :)

      Sil
  4. Merhaba,Deep'in sayfasında okuyunca "gidip bir bakayım" diyerek geldim.
    Hindistan ve Japonya sahillerindeki batık uygarlık kalıntılarının bilim Dünyası'nı nasıl çalkaladığını öğreneceksiniz...satırlarında hüzünlendim. Bu tür haberlerin,konuların bizlerin de gündeminde çokça yer almasını isterdim ..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah sormayın Kadriye Hanım...Biz önce bilim konuşmayı sonra da çalkalanmayı bekleyeceğiz sırayla. Maalesef gündemde önemli yer tutmuyor bu tür haberler. Gizemli magazin haberleri gibi yer alıyor ve geçiyor sadece. Halbuki bilinen tüm insanlık tarihini baştan yazacak gelişmeler, buluşlar var dünyada. Ve tabi ülkemizde...Göbeklitepe mesela... Bu arada Deep' çok eşekkür ediyorum, beni yeni bloglara kavuşturdu :)

      Sil
  5. sevgili mısır uzmanımız iş başında !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be deep, ne gezer. Millet araştırmış biz okuyoruz işte...Uzman dediğin gider iki piramit görür di mi :) Ama giderim de belki belli olmaz hani, kafaya koymuşşuz ne de olsa :)))

      Sil
  6. aldım notumu , teşekkür ederim:Dben de bu konularda az kitap okumaktan muzdaripim , bir yerden başlamak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konular tutku oluyor, sonra başka şey okuyamaz hale geliyor insan. Bkz. Ben! :) Ben teşekkür ederim... :)

      Sil
  7. Bu tip şeyleri okumayı çok seviyorum yaa. Çok garip geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook... :D Dünyanın gizemli yanlarının peşine düşmek heyecan verici :)

      Sil
  8. merhaba:)
    yasak tarih, çok sarsıcı teoriler, çok ilgi çekici konular, bende tarihi konularla ilgilenmeyi severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Bir de Yasak Bilim diye kitabı var Kenyon'un. Onu da çok merak ediyorum :)

      Sil
  9. Paylaşım için teşekkürler..merak ettim doğrusu ilk fırsatta alıp okumalıyım..sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ben teşekkür ederim, çok seveceksiniz...Sevgiler benden de :)

      Sil
  10. Gerçekten ilgimi çekti. Ve son zamanlarda okumayı arzuladığım bir tür.. Tanışmamı sağladığın için sağol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, eğer okuduktan sonra da beğenirsen ne mutlu bana vesile olduğum için... :)

      Sil
  11. Mısır'ın gizemi hala ilgi çekiyor tavsiye için teşekkürler listeme ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüz teknolojisiyle yapılamayan bir yapı... Akla çeşitli soruları getiriyor. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Günümüz teknolojisiyle yapılamayan bir yapı... Akla çeşitli soruları getiriyor. Ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  13. canım blogun ne kadar hoş :) bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, beğenmene çok sevindim... Koştum geldim o zaman :)

      Sil
  14. hadi bendeki mimi yapsanaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam yapıyodum valla :)

      Sil
    2. sen çok komik ve çok şekersin vallaaaaa :)

      Sil
    3. Son yayına bakmayı unutma :)

      Sil
  15. Çok ilginç kitap okumaların var ilgiyle takip edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizemli şeyleri seviyorum :) Çok sağol canım...

      Sil