9 Mart 2015 Pazartesi

Yeni Kahve Buldum! AY DİBEK :)


Baktım tam bana göre bir stand kurulmuş. Üzerinde çeşit çeşit kahveler... Türk kahvesi, Damla sakızlı kahve ve Özel bir Dibek kahve. Acaba hangisinden alsak diye kararsızlık yaşarken,
hemen sahibinden yardım geldi: ''Bu Türk kahvesini içerseniz bir daha normal Türk kahvesi içemezsiniz'' dedi. Eyvah! dedim o zaman, içsem mi içmesem mi derken hemen oracıkta Özel Dibek kahvelerinden pişirip ikram ettiler.

Özel dediysem, gerçekten sıradışı oluşundan bahsediyorum. Yani buna benzer bir kahve daha yok. Özel bir karışım. İçerisinde Menengiç kahvesi, kakule ve normal Türk kahvesi var. Normal Türk kahvesi pişirir gibi cezvede veya kahve makinesinde hazırlıyorsunuz.


Her bir fincan için dolu dolu iki tatlı kaşığı kahve karışımını cezveye koyuyoruz. Dilerseniz çok az şeker katabilirsiniz ama çok çok az... Çünkü bu kahve çok hafif bir tada sahip. Türk kahvesinin acılığı yok. Köpüklü hoş tadında menengiçin aromasını alıyorsunuz. Tıpkı cappucino içimi gibi yumuşak ve keyifli... Biz orada tadar tadmaz, tamam dedik Dibek kahvenizden alıyoruz :)

Artık evde bol bol yaparım o kesin...Bittikçe internet üzerinden sipariş veririz evimize gelir. Çünkü yurt içi ve yurt dışı sipariş alıyorlarmış. Belki yakında marketlerde de buluruz ülkenin her yerinde kim bilir, bu tadın tutacağını düşünüyorum. Çünkü ben çoook beğendim :)

İşte o özel karışım:


Haaa! Unutmadan...Fal da bakabilirsiniz, telvesi kalıyor :)


Damla Sakızlı ve Normal Türk kahvesi çeşitlerine de dayanamadık tabi...:)


Şimdi hepsi buram buram kokularıyla evimizin baş köşesinde...

''Ay Dibek'', çalışmalar yapıyormuş. Sıcak suda çözünebilen toz menengiç kahvesi de yapacaklarmış. Hadi bakalım bekliyoruz öyleyse... :)

Değişik ve lezzetli kahvelerle tanışmaya bayılıyorum. Blogumda hepsinin izini sürüp sizinle buluşturmaya devam edeceğim.
Güzel tadları ülkemizde bulabilmek harika! 

Afiyet Olsuuun...! :)


19 yorum:

  1. Kahve sevmem ama kokusuna bayilanlardanim afiyet olsun size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah, o kokusu yok mu zaten...Yoksa kavruk, acı bir tat neden çeksin insanı :) Ama koku fena güzel... :))

      Sil
  2. Bize de bir komşumuz getirmişti Dibek kahvesinden çok beğenmiştim o günden sonra araştırdım bulamadım.Verdiğiniz linkten bakacağım :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradığınız lezzete vesile olmuşum ne mutlu bana :) Tabi geliyorum birazdan :)

      Sil
  3. İadei ziyarete geldim ve takibe aldım, güzel yayınlar dilerim
    mutlugunlugum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi ettiniz geldiniz, hoşgeldiniz... :)

      Sil
  4. blogunuzu takibe aldım kahve sever biri olarak yorumsuz kalamadım İzmir de oturanlar çok iyi bilir kemeraltı tarihi çarşımızda kahveçiler çok meşhurdur dibek kahve tiryakilerin seçimi sakızlı çikulatalı daha bir çok çeşidi var çikulatalı kahveyi tavsiye ederim....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo! Mutlaka bulup denemeliyim. Kahvenin her çeşidine bayılırım :) Bu arada çok teşekkür ederim, sevgiler... :)

      Sil
  5. Harika! İçimi açtı bu yazı ve fotoğraflar.. Olsa da içsek :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok sevindim beğenmene... :) Teşekkür ederim...

      Sil
  6. AYDİBEK KAHVE tüm kahve severlere teşekkür eder, bize deger verip bloglarinda bizi onure eden blog sahiplerine ayrica cok teşekkür ederiz, herkese bol lezzetli keyifli kahveyanikitap zamanları ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz, Aydibek'i seviyoruz :)

      Sil
  7. dibek bende pek bir severim ama Diyarbakır da içtiğim Menengiç'in tadı da hala damağımda.. Burada aldığım Menengiçlerde aynı tadı alamadım, çözülmesi de bir hayli zor. Toz menengiçi merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya :) Dibek başka... Menengiç offf... Hacı Baba'da içmiştim müthişti. Sonra ben de kavanozdakinden alıp denedim, yok olmuyor. Tozu lazım bize tozu... :)))

      Sil
  8. Kahve benden sorulur :) Diyarbakırdan alıyorum ben de dibek ve menengiç kahvelerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikalar değil mi... :)
      Ben de hastasıyım :)

      Sil
  9. Türk kahvesini acı buluyorum. Sadece cici fincanlarım ve tepsilerimde hava atmak için yapıyor ve 10 kaşık şeker atarak içiyordum. Ben de bu dibek kahvesi denen şeyin Kervansaray markasına rastladım Adana'da. Aynen tarif ettiğin gibi çok hafir ve içinde menengiç vs aromaları var. Online satış varsa senin içtiğini de deneyeceğim.

    YanıtlaSil