10 Eylül 2015 Perşembe

Alparslan Salt-300 Soruda Ölüm ve Ötesi


Geçenlerde paylaştığım ''Bunları Okudum'' yayınımdaki kitapların arasında bulunmalarına rağmen, yayını daha fazla uzatmamak adına bu iki kitabı anlatamadan noktayı koyuvermiştim.
Tamam tamam üşenmiştim ben yaaa :)


Deneysel Spiritüalizme Göre 300 Soruda ÖLÜM ve ÖTESİ - Alparslan Salt: 

Ruh ve Madde Yayınları 2013

Bu kitabın ismi biraz uzun böyle... Ama içeriğindeki sorular ve cevaplar çok profesyonelce hazırlanmış kesinlikle. Neo-spiritüalist görüşler ve celse kayıtları çerçevesinde verilen cevaplar benim açımdan çok doyurucuydu. Tamam katılmadığım birkaç ayrıntı var. Özellikle hayalet vak'alarıyla ilgili... Ama neyse o da bana kalsın ki kitabını yazayım ha hah ha! Ay ne kötüyüm :) Ama durun bakın ben mi kötüyüm? 
Hayalet bunlardan çıkıyo bence. Şu maddi alemden kendini koparmakta zorluk çeken maddecilerden. Hey cimriler sözüm size! Okuyun bakim nolcakmış ölünce :D
Bu arada teşevvüş: Neo- Spiritüelizmde, astral alemdeki şaşkınlık ve adaptasyon güçlüğü aşamalarını karşılayan bir sözcük.


E napıcak adam, yiyemediği ve kimseyle de paylaşmadığı malı mülkü için etraflarda dolaşmaya devam edicek. Ben de boyalarım rujlarım için döner mi dönerim valla. Tekinsiz makyaj malzemeleri... Aman dikkat :) 
Celse kayıtlarında üstad varlığın söylediği şu söze bayıldım:
''Dünya hayatı kısa bir rüyadır; Bu rüyanın uyanınca huzur bırakanı makbuldür''
Türkiye'de Neo-Spiritüalizmin kurucusu Dr. Bedri Ruhselman'dır. Hal böyle olunca eski Türkçe terimler ve bilimsel, tıbbi açıklamalar Türkiye spiritüalizminin dilinden hiç düşmez. Kitapta bu tarz terimlerle ilgili de güzel açıklamalar var. 
Bu kitabı herkesin okumasını tavsiye etmiyorum. Ölüm sonrasına ait başka kitaplar okunduktan sonra üstüne eklenebilir. Ama tek başına biraz ağır kaçabilir...

Alıntılar da harikaydı:

Elif mi???
O yine sonraya kaldı :)))

17 yorum:

  1. Ölüm ve ötesi her zaman için merak konusu olmuştur.. Şu anda da olduğu gibi...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadim insanlar ölümle ilgili tüm aşamaların sırlarına vakıftı ve bu bilgelik insanlarıyla ve bıraktıkları eserlerle yok edildi. Biz kırıntılarla idare ediyoruz ve evet bizim için merak konusu...

      Sil
  2. Seni üşengeç seni:)))sanırım herkesin çok merakla okuyacağı bir kitap bu bence, ölümden sonra ne olacağını merak etmeyen yoktur herhalde:) hayaletler cimrilerden mi çıkıyormuş o zaman?:) paragözlerden ay yandık Tayyip kesin hayalet ölür onca parayı bırakamaz:))))böyle bankların, bankmatiklerin yanında filan mı gözükür artık bilemem:)))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav ben bir güldüm bir güldüm, noluyo sana diyolar :)))
      Bankamatiklerin falan yanında çekilmiş hayalet fotoğrafları canlandırdım da gözümde :D :D :D
      Yani mantıklı... Kim Dünya'ya bayılarak yaşıyorsa o zor bırakır. E haliyle hayalet de o olur. Ama şimdi halledilmemiş meseleler bölümü de var işin. Yani yarım bırakılan işler güçler insanı tekrar tekrar çeker :)

      Sil
    2. Hayalet olur diyecekken hayalet ölür demişim:)))
      gülmene sevindim benim en büyük amacım izleyenleri güldüren dizi filmler yapmak ama yapımcılar illa ünlü yazar arıyorlar:(
      neyse bu vesileyle tekrar güzel sayfana gelmiş oldum ve sevgilerimi bıraktım :)

      Sil
    3. Yok ben doğrusunu anladım zaten merak etme. Hayaletin ölecek hali mi kalmış zati :D :D
      Kucak dolusu sevgiler canım benden de sana...

      Sil
  3. Ey cimriler
    "mal sahibi mülk sahibi
    Hani bunun ilk sahibi
    Mal da yalan mülk de yalan
    Var biraz da sen oyalan "
    Yunus Emre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de sadece oyalanmak için hepsi de Tigris. Sahiplik diye bişey yok. Oysaki insanlar ne meraklı sahip olmaya...
      Sanki şu maddi bedenlerimize sahip olabilmişiz gibi... Onu da bırakıp gidiyoruz en nihayetinde. Hem de hiç umursamadan...
      Paylaşımın için çok teşekkürler :)

      Sil
  4. Ya o cimrilerle ilgili açıklamaya bayıldım! Ciddi ciddi hayatın şifrelerinden birini çözmüş gibi oldum ya ben! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözdük Dilek'ciğim... Cimriden iyi hayalet olur! Tezimiz bu :)

      Sil
  5. Hiç merak etmediğim bir konu bu benim. Öleceğim işte gerisinden bana ne. Mümkün olursa organlarımı alsınlar. Hatta ben kadavra olarak da bağışlamak istemiştim kendimi, ilgili hekim eksik organlı kadavra kabul etmediklerini söylemişti. Öncelik organ bağışı benim için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya'daki görevlerimizle ilgili duyarlılığınızı anlıyorum. Zaten tam da bu yüzden buradayız. Ama bedenli hayatımızın ötesi de var, var olduğuna dair kanıtlar var. Öyleyse elbette bizi ilgilendirecek. Çünkü bizler bunu düşünebilecek duyarlılıkta varlıklarız.

      Sil
  6. Bu konuda kafam biraz karışık galiba:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu konuda orta yolu bulmak gerçekten zor Persephone... Napıcaz, daha çok okuyacağız, araştıracağız :)

      Sil
  7. astral yolculuklarla ilgili kitapları seviyosunn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren
      Hastasıyız...
      Ama işim de bu zaten :)

      Sil
  8. Teşekkürler
    http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil